recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akut hjælp til køb af ny bærbar!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAkut hjælp til køb af ny bærbar!!!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af H_Madsen H_Madsen skrev:

fair nok du ikke er enig, men er du så sikker på den der processor KAN skiftes til en større?? det er jo ikke sikkert hverken bios eller bundkort kan finde ud af f.eks. en T7200 processor.

Du har ret, det kan være umuligt , det kan også være muligt. Tilfældet er ihvertfald muligt for andre fabrikanter, hvor de så ikke har sparet muligheden væk,f.eks dell. Men ja, 100% sikker nej.
Dog vil samme core 2duo serie sikkert være understøttet, og igen, bios kan være problemet hvis Medion ikke opdaterer support for den, og måske rapporterer fejl ved opstart, istedet for at fortsætte.

Redigeret af pendec - 20-November-2007 kl. 14:05
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 15:04

Hold nu op! I kan sgu da ikke anbefale en kommende studerende, at købe en bærbar med 17" skærm. Den vejer garanteret over 4 kilo og har strøm til en halv time. Så han vil kunne bruge den i starte af den første forelæsning og så pådrager han sig også en rygskade. God anbefaling!

Jeg kommer med et konstruktivt indlæg senere

Redigeret af Sandal - 20-November-2007 kl. 15:05
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 15:22
Jeg vil nu også nødig slæbe rundt på en 17" i rygsækken
mvh Christian
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 22:24
Mi bud på en Macbook står stadig fast ;)
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 22:37

Når man skal købe bærbar, bliver man nød til at indse, at man ikke nødvendigvis kan få opfyldt alle sine ønsker. Man bliver derfor nød til at vægte, hvilke ønsker/funktioner der er de vigtigste.

Det der efterspørges i denne tråd, er en studiebærbar med kæmpe skærm og meget power. Problemet er bare, at de sidst to ønsker ikke hænger sammen med hele formålet med at anskaffe en bærbar. Min rådgivning bliver således gives på det grundlag, at det spørgeren er ude efter, er en studiebærbar.

En studiebærbar skal normalt medbringes flere gange om ugen, hvorfor vægten er meget vigtig. Jeg vil derfor anbefale, at man aldrig køber en bærbar der vejer mere end 2½ kg. Det lyder ikke af meget, men man skal huske på, at man som studerende også skal medbringe en masse store bøger, hvorfor tasken nemt når op på 8-10 kg.

En anden vigtig egenskab er batterilevetiden. Mange tænker ikke over, at der ikke altid vil være adgang til et strømstik, så det er vigtigt, at en studiebærbar skal kunne holde strøm i en del tid, helst minimum 4-6 timer. Derfor er det også vigtigt, at skærmen er så lille som muligt, da dette klart er den største forbruger af strøm. Så vil anbefale, at man aldrig køber en bærbar med skærm på over 14", helst omkring 12".

Jeg vil henlede til, at du kigger på IBM/Lenovo bærbar, da disse har den bedste kvalitet på markedet. Når man har en bærbar meget med rundt, så vil den helt sikkert, uanset hvor godt man passer på den, få nogle tæsk.

Jeg er selv studerende og ejer en IBM X31 (en lidt ældre model) som jeg er meget tilfreds med. Den vejer kun 1,6 kg og kan holde strøm i 6-7 timer. Den har intet drev, men har heller aldrig brug for det. Hvis jeg endelig skal installere noget, så har jeg et eksternt drev.

Jeg vil anbefale at du kigger på www.laptops.dk. De har nogle gode priser og servicen fejler intet.

Redigeret af Sandal - 20-November-2007 kl. 22:40
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 23:01

100 % enig med sandalen, IBM er super lækkert, købte desværre en T60 i stedet for en X-model.

Ikke studerende, men rejser en del

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 23:08
Ja, jeg kan ikke være mere enig, Sandal.
Det er et paradoks at gå efter begge ting.

Jeg vil dog godt gå med til, at man vil have en 'spillebærbar' - den er bare ikke ret bærbar!

Det gør dog nok heller ikke så meget, for man er vel altid i nærheden af en stikkontakt, når man skal spille, og så har man en pæn lille spilleenhed, som ikke behøver at skæmme hele stuen. Samtidig er den nem at tage med ud til netparties.
Den er meget som en forklædt stationær - dog noget dyrere, men også noget nemmere.

Den er bare ikke, hvad jeg kalder bærbar, fordi den både er tung og stikkontaktkrævende

& Thomas, jeg har en T60 og er superglad. Den er altid i dok og jeg kører med to skærme og alt muligt udenom. Jeg rejser nemlig ikke meget (Men jeg kan da godt lige tage den med en sjælden gang)

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu