recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Album art
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlbum art

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: Album art
    Sendt: 19-Januar-2007 kl. 12:48

Jeg ved godt, at mit spørgsmål ikke passer 100% til dette under-forum på recordere.dk, men jeg prøver alligevel, da jeg har læst mig til, at håndtering af "album art" også er kilde til megen irritation i Microsoft Media Center.

Mit spørgsmål: Hvordan får man fjernet album art, når det først ER blevet lagt ned i en sangs IDtag'en gennem Windows Media Player 11? Det er mig UMULIGT at få coveret væk igen! Et hurtigt google-kig viser, at jeg vist ikke står alene i verden med dette problem, men måske nogen her ved noget?

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 15:39

Tror at programmet Tag and Rename kan gøre det. Eller måske Itunes ?!? Har ikke prøvet at fjerne nogle billeder, normalt er det den anden vej.

http://www.softpointer.com/tr.htm

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 15:49

Nemlig, det er som oftest den anden vej - men sgu mærkeligt, at WMP11 lige i forbindelse med den sub tag kun har en "add" funktion, men ikke en "remove" funktion.

Selv om det er sjældent, så sker det da, at de automatiske cover-tjenester på nettet finder et forkert cover, som man kan komme til at sige ja til og så ønsker væk igen. Hm.... men tak - jeg prøver dit forslag!

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 17:09
Meget nemt at fjerne album art

Set windows til at vide både skjulte og systemfiler.
Gå ind i mappen hvor albummet er gemt. slet alle de filer der ikke er musik.

En af filerne hedder folder.jpg med der er et par andre også. derefter er album art fjernet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu