recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - album covers til Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

album covers til Sonos

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: album covers til Sonos
    Sendt: 22-Maj-2012 kl. 13:57
Så har jeg sat mit Sonos gjej op og det spiller fremragende. Men jeg har et problem med album covers. Jeg har covers til al min musik, som jeg har i Itunes. Men det synes ikke at komme med over i Sonos. Nogle er men de fleste e rikke. Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?

Håber nogle kan hjælpeSmile
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 14:14
Hej.

Tillykke med dit Sonos. Det skal du nok blive glad for.
Min erfaring med covers i Sonos er, at filen skal hedde "folder.jpg", for at være sikker på det læses i Sonos.
Har selv en del albums, hvor cover-filen hedde "cover.jpg" ellers "front.jpg", men det genkendes åbenbart ikke.
Hvis dine covers general hedder fx. "front.jpg", kan du jo søge dem alle frem og lave en samlet ændring af fil-navnene. Der findes en del programmer til det arbejde.
Og lige en lille (godt) råd. Hvis du skal lægge covers på et album du har ribbet, kan jeg anbefale musicbee (freeware), der gemmer coveret med det rigtige fil-navn, nemlig "folder.jpg".

/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 14:16
Hvor finder jeg den folder, er det under info i Itunes? Så jeg skal sidde og rette alle mine 33 GB musik for at det virker?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Hvor finder jeg den folder, er det under info i Itunes? Så jeg skal sidde og rette alle mine 33 GB musik for at det virker?

Hvis det er så heldigt at du bruger Mac, er der et script her, der kan gøre det for dig.

Venlig hilsen
KB
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 14:55
Det gør jeg på sigt, men lige nu er jeg stadigvæk i Bill Gates arme og kører windows...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 15:09
Jeg googlede lidt, og fandt denne side:

Måske har du mod på at prøve det Smile

Men læs hele siden med alle kommentarerne først.

Redigeret af Brixen - 22-Maj-2012 kl. 15:11
Venlig hilsen
KB
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 15:18
er ingen it haj så det tør jeg slet ikke:)
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 17:18
Du skriver at du har cover på al din musik i iTunes. Hvordan ved du det? Har du hentet albumbilleder til din musik i iTunes?

Placering af din musik, kan du se ved at højreklikke på et nummer og vælge info, eller åben i stifinder.

Det at du har cover til nogle albums indikerer at du ikke har hentet album info til alt.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 17:29
Hvordan har du forresten sat det op?

Har du iTunes på en NAS? eller.....
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 18:59
Jeg har covers til alle mine cd'er på itunes, sådan at når jeg spiller dem der, så følger der også et cover med. Jeg har en NAS, men musikken ligger der ikke endnu, da jeg ikke har sat den op endnu, men på sigt kommer al musikken til at ligge der...
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 21:29
Jeg tror at dette link kan hjælpe dig.

Det er Sonos egen metode

Sonos metoden

Er det din 'gamle' musik som er ok?

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

Jeg tror at dette link kan hjælpe dig.

Det er Sonos egen metode

Sonos metoden

Er det din 'gamle' musik som er ok?

Dit link virker ikke.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu