recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aldi multimedia pc:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAldi multimedia pc:

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
mikto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2006
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 14:18
Det er jeg helt enig i. Jeg spiller heller ikke på den, men bruger den også til alt muligt andet. Min har aldrig crashet eller givet antydninger på at være tæt på!
Til top
fridrikur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 16:23

Tak for svar begge to.
Det var et trist svar, så er vi kun to.
Der er en anden en fra danmark som også har bsod jeg ved af.
Han har svaret på min tråd i et internationalt aldi forum.
Der er en skam at aldi ikke har flere så jeg kan bytte den.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 11:46
Du kan da bare blive skrevet op til en og så bytte når den kommer hjem...
Til top
Andreas K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

2: ingen som har leget med hdmi udgangen endnu?

Jeg har til aften tjekket den med HDMI og mit Pioneer PDP-507XA, og der er lyd med :-)
Desværre har jeg så måtte sande at mit tv kun har 1:1 pixelmapping på VGA indgangen og ikke HDMI :-(
Ligegyldig hvilken opløsning jeg vælger så står især tekst lidt underligt i forhold til med VGA. Og billedet går ligsom UD over skærmens areal (ca 1 cm ved 1920*1080, som skærmen vidst skulle kunne arbejde med?).

Film ser egenlig fin ud... men windows proceslinien forsvinder lige ud af billledet. Var ellers lige pisse glad for det tv (3 uger gammelt) men hvis det her er sagen med mediecenter... så er det sgu lidt trist. Men lyd er der.

Mvh Andreas

Pioneer PDP-507XA - Sagem 60 - Harmon/Kardon AVR 3550 - B&W DM640, DM600 S3 & CMC - LG RH5700 - Medion MD8822 - iPod Video 60 GB - Logitech Harmony 785
Til top
stson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af fridrikur fridrikur skrev:

Tak for svar begge to.

Næh nej - I er skam ikke alene!

Jeg nåede 5 blå skærme og andre "mystiske" oplevelser, i den lille time min (nu tidligere) Medion PC var tændt!

Det skal til maskinens ros siges at den var absolut fri for blæser-støj, men resten (kvaliteten generelt, TV tuneren, harddisk-støj, performance mm.) var jeg ikke begejsteret for.

Den er nu returneret - Og jeg skal ikke ha' flere Medion produkter!

vh

stson

Redigeret af stson - 30-Marts-2007 kl. 00:17
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 00:21

At du har fået en defekt maskine kan du ikke konkludere ud fra, at det er noget lort.

Harddisk støj ja.. den siger lidt. Men det gjorde min gamle også. Performance? Den sparker da seriøst røv! Eneste den mangler er 1GB ekstra ram.. 500,- og vupti.

Det er absolut ikke min sidste stationære Medion maskine hvis det er så lækkert det man får hver gang - kender ikke de forgående modeller.

Og så er den generelle kvalitet, kvalitetsfornemmelse om man må sige, helt i top! Jeg har haft maskinen åbnet og det oser af kvali indeni. Det kunne jeg ikke have bygget bedre selv.

Att. Andreas - det du oplever er overscan. Jeg har en tråd kørende sideløbende om netop det samme, men det er ikke relateret til lige netop denne maskine. Jeg oplevede nøjagtig det samme med min gamle maskine. Jeg tror simpelthen det er TV'et der lige skærer lidt af. Det må kunne indstilles på selve computeren så den smider et "mindre" billede ud på samme opløsning.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

Eneste som ikke virker ordenligt på min er explorer går ned et par gange om dagen, typisk bill Gates crap, ellers ingen klager overhoved.

Ja skulle ikke undre mig man ikke kan få lyd ud via hdmi, men tja bare typisk så jo ;-)

På W2K og XP har jeg da i ny og næ oplevet, at Explorer går ned.
Det er dog aldrig sket for mig dagligt
Jeg har netop købt en bærbar med Vista Business Basic, og her skete det præcis, som du beskriver.
Den er røget retur med 120 i timen. Jeg fik så en tilsvarende model med XP Pro, og her er alt som en drøm igen. (Og jeg kan installere min McAfee - den gik ikke på Vista)
Mit bud er, at Vista er meget følsomt - at det ikke er kompatibelt med mange programmer tager jeg ikke hensyn til.
Jeg kunne klikke rundt i styresystemets eget miljø uden problemer, men så snart jeg åbnede Stifinder eller IE og klikkede et par gange, så gik det ned.

Mon ikke Aldi har flere maskiner? Det er vel bare at bytte, indtil man får én, som er så god som forummets tilfredse bidragyderes? Det er jo tilsyneladende muligt at få en maskine, der virker. Der går jo nok et stykke tid før, man får et lignende tilbud?

Venligst
Søren
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 09:35

fin tråd der, vil blot fortælle jeg har den sidste model og er nu oppe på 3 eksterne HD, som jeg personligt mener er noget af det bedste ved den, elsker det tower... NO WIRES!

Dyret er begyndt at brumme lidt og skifter brænder drev idag, men har været super lykkelig for den. Leder pt efter en mus i stedet for den da fulgte med(ja jeg har brugt den... og spiller en del Counter strike), men mangler at finde en ny spille mus!!! totally lost der. Lånt en mx1000 men er ringe til CS.

Nå Medion det styrer synes jeg, tillykke med dem der fik en, tror ikke i bliver skuffet!

TV:LG 77" C4

Receiver: Denon AVRX2800H
Surround: Dali OBERON ONWALL

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 01:29
Oprindeligt skrevet af fridrikur fridrikur skrev:

Tak for svar begge to.

kunne du ikke give et link til dette aldi forum, måske jeg kan læse noget der, har b.la. købt en gps i aldi
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 22:15
Andre som kan bekræfte at Hdmi -Hdmi er inkl lyd? må være nogen som har fundet noget på nettet også, jeg hare svært ved at finde noget nemlig..
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 14:13

1: hmdi og lyd fin

2: Nu er der fra 2 maj en bærbar, og min kæreste søster spørg om den er okay til alm brug, ved godt WOW ikke kan bruges, men vægt, pris etc..

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 14:26
JEg har i begyndelsen været skeptisk med Medion PC'er, men især den sidste stationære (og tilbagemeldinger på den, jeg har ikke selv haft en Medion) har efterhånden fået mig overbevist om, at det er en fint produkt.

På bærbarsiden er jeg dog endnu ikke overbevist.
En kammerat købte en for et par år siden, og den virkede en kende klodset, og ikke den bedste "build quality".
Og en strømforsyning på størrelse med den til Xbox 360.
Ikke så praktisk lige at have med i tasken.
Og jeg har hørt et par meldinger om, at batteritiden skrumper kraftigt ind efter noget tid.

Så skulle jeg købe stationær vil jeg i hvert fald holde øje med MEdion (meget for pengene, og indholder er kendte mærker, og design og støjniveau er fint), men snakker vi bærbar, ville jeg gå udenom Medion (og nok pt kigge i retning af Zepto)

Jeg har selv en Acer bærbar, og det bliver den sidste af det mærke.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu