Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 19-Juli-2011 kl. 22:53 |
KlausDM skrev:
aerik skrev:
lyder egentligt ok.. men 5400 omdrejninger for en harddisk.. er det ikke såen lidt?? har det betydning for åbninger af programmer osv.?
Altså åbningstiden af programmer! |
Selvfølgelig har det betydning. MEn en hurtig disk bruger oftest mere strøm og så går det ud over levetiden på batteriet.
Har lige fået ny bærbar, men med SSD disk, damn det går stærkt.....
Klaus
|
sidder der så også en alminelig i til data
ellers er der jo ikke så meget plads
|
 |
Der Alte
Super bruger
Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
|
Sendt: 19-Juli-2011 kl. 23:08 |
Det korte svar til trådstarter er, at det er en særdeles kompetent bærbar. Måske lidt over-kill til behovet, men det er rart, at der er lidt at gi' af.
|
 |
OleA
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 01:30 |
Her er lidt forslag i samme prisklasse:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=639278
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/375918/Packard-Bell-Easynote-TK81RB.html
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/375919/PACKARD-BELL-TK85JN.html
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/335799/Lenovo-IdeaPad-G560.html
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6483975
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 06:02 |
xcardman skrev:
sidder der så også en alminelig i til data
|
Nej
xcardman skrev:
ellers er der jo ikke så meget plads |
Der er en 606GB disk i den gamle bærbare (som var fyldt), der er 80GB SSD i den nye, så der er ebdre plads. Det er min arbejdscomputer, så der er ikke behov for at gemme film og musik.... På min stationære herhjemme er der kun brugt 163GB til "data", men overvejer at købe en lille SSD til systemet. I øjeblikket fylder Win7 med diverse programmer 17BG. Klaus
|
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 09:28 |
KlausDM skrev:
Der er en 606GB disk i den gamle bærbare (som var fyldt), der er 80GB SSD i den nye, så der er ebdre plads.
|
Bedre plads med 80 GB i stedet for 606? Hvordan hænger det sammen?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 09:51 |
Klaus mener nok 60 GB.  M.v.h.
|
 |
yffer
Junior bruger
Oprettet: 09-April-2008
Point: 46
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 16:31 |
Hold nallerne langt væk fra aldi. Medion, som er dem der fremstiller computerne com Aldi sælger har IKKE styr på en meter i deres support. Har oplevet det samme to gang i træk med ca. 2 ugers mellemrum. Ringede for at få link til vejledning, da link på hjemmeside ikke virker. Prøvede endda den tyske hjemmeside samme fejl. Link virker ikke. Ringede derefter efter 14 dage med en anden vejledning. Der virkede link heller ikke og nu er jeg absolut ikke novice eller dum som et bræt, som supporten smart agtigt forsøgte at gøre mig til. Som forrige gang løj de om at linken virkede både på den danske og tyske support, at det måtte være min forbindelse det var noget galt med. Prøvede dr.dk ingne problemer, altså med internet forbindelsen. Bad igen om vejledning på mail, da de åbenbart kunne se den, desværre formåede de ikke at yde den smule support... Ved hjælp af lidt hovedgymnastik og lidt roden med links via google lykkedes det at regne download linken ud og selv finde manualen, men medions support er direkte uforskammede og ved simpelthen ikke hvad de laver. Havde derudover en andne oplevelse på en maskien, hvor der var ca. 6 mdr tilbage på garantien, der ville de sørme ikke hjælpe med oplysninger om bundkort, så der kunne fremskaffet nyt bundkort. Resultat : Der blev købt et asus bundkort og der kommer aldrig mere medion i huset. Har ellers to fjernsyn, men der går fjernbetjeningen efter 2 års daglig brug, så det kan jeg heller ikke anbefale... kort sagt gå uden om aldi/medion. De sælger en masse, men support og garanti er en by i Rusland.
|
 |
yffer
Junior bruger
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 16:34 |
Køb en Lenovo Thinkpad det tidligere IBM, der ved du hvad du får. Acer er også discount af værste skuffe. Havde en bærbar hvor rammen gik itu indenfor garantiperioden. Der ville supporten have 800 kroner for at skifte nogle defekte ramstænger, da de ikke mente det hørte ind under garantien. Men efter at jeg skrev til den danske salgsdirektør skete der noget... Fik nye på garantien.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 16:51 |
fltk skrev:
Bedre plads med 80 GB i stedet for 606? Hvordan hænger det sammen?
|
Fordi jeg er en keyboardspasser - 60GB...
Klaus
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 16:54 |
yffer skrev:
kort sagt gå uden om aldi/medion. De sælger en masse, men support og garanti er en by i Rusland.
|
Jeg har det lige modsat. Første Medion PC blev 7 år gammel. Næste fik ny harddisk efter 1½ år uden problemer og er nu 3½ år gammel (er dog "inficeret" med Vista), knægten nyder den hver dag. Den tredje er nu lidt over et år gammel og virker stadig ganske fint...... Klaus
|
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 20-Juli-2011 kl. 18:39 |
yffer skrev:
Hold nallerne langt væk fra aldi. Medion, som er dem der fremstiller computerne com Aldi sælger har IKKE styr på en meter i deres support. Har oplevet det samme to gang i træk med ca. 2 ugers mellemrum. Ringede for at få link til vejledning, da link på hjemmeside ikke virker. Prøvede endda den tyske hjemmeside samme fejl. Link virker ikke. Ringede derefter efter 14 dage med en anden vejledning. Der virkede link heller ikke og nu er jeg absolut ikke novice eller dum som et bræt, som supporten smart agtigt forsøgte at gøre mig til. Som forrige gang løj de om at linken virkede både på den danske og tyske support, at det måtte være min forbindelse det var noget galt med. Prøvede dr.dk ingne problemer, altså med internet forbindelsen. Bad igen om vejledning på mail, da de åbenbart kunne se den, desværre formåede de ikke at yde den smule support... Ved hjælp af lidt hovedgymnastik og lidt roden med links via google lykkedes det at regne download linken ud og selv finde manualen, men medions support er direkte uforskammede og ved simpelthen ikke hvad de laver. Havde derudover en andne oplevelse på en maskien, hvor der var ca. 6 mdr tilbage på garantien, der ville de sørme ikke hjælpe med oplysninger om bundkort, så der kunne fremskaffet nyt bundkort. Resultat : Der blev købt et asus bundkort og der kommer aldrig mere medion i huset. Har ellers to fjernsyn, men der går fjernbetjeningen efter 2 års daglig brug, så det kan jeg heller ikke anbefale... kort sagt gå uden om aldi/medion. De sælger en masse, men support og garanti er en by i Rusland.
|
Jeg har haft 2 bærbare Medion PCer. Har stadig nr. 2 som bliver 7 år til oktober. Jeg har været særdeles tilfreds og kan varmt anbefale Medion.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
yffer
Junior bruger
|
Sendt: 21-Juli-2011 kl. 07:43 |
KlausDM skrev:
yffer skrev:
kort sagt gå uden om aldi/medion. De sælger en masse, men support og garanti er en by i Rusland.
|
Første Medion PC blev 7 år gammel. Næste fik ny harddisk efter 1½ år uden problemer og er nu 3½ år gammel (er dog "inficeret" med Vista), knægten nyder den hver dag. Den tredje er nu lidt over et år gammel og virker stadig ganske fint......
Klaus
|
Hvis lortet ikke virker og de to gange i træk er dumpet, så er det ud. Når supporten så gentagne gange direkte sidder og lyver i telefonen er jeg stået af. Derudover kan jeg se at flertallet uheldigvis er enige med mig om deres elendige support : http://www.trustpilot.dk/review/www.medion.dk Så endnu engang NEJ TAK
|
 |