recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - aldi pc fra onsdag den 20.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketaldi pc fra onsdag den 20.?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
yffer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har haft 2 bærbare Medion PCer. Har stadig nr. 2 som bliver 7 år til oktober. Jeg har været særdeles tilfreds og kan varmt anbefale Medion.

Flemming

Du konstaterer at dit udstyr virker, men kender intet til hvis det går i stykker, så jeg synes reelt ikke din bemærkning er retvisende for hvad der sker når udstyret går i stykker og skal repareres.

og på 7 år kan der ske en del indenfor denne branche.

Hvad var engang er pt. ikke nutid.

Derudover hvor mange normale mennesker har en bærbar i 7 år ?

Den er både teknologisk og maskinelt udateret
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af yffer yffer skrev:

Du konstaterer at dit udstyr virker, men kender intet til hvis det går i stykker

Det gør jeg faktisk. Min PC nummer 2 gik helt død under garantiperioden - og jeg mener helt død. Reparationen tog ca. en måned, men indholdet på harddisken blev reddet, og den har virket fejlfrit siden. I øvrigt er jeg ikke ubetinget enig i at en 7 år gammel PC er outdatet. Det kommer fuldstændig an på hvad den skal anvendes til.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 09:58
Min datters bærbare Medion har været til rep. 2 gange indenfor det sidste år, begge gange fordi hun har tabt den....Confused

Begge gange har Medion repareret den under garanti og rep. tiden har været under 3 uger. Sidste gang skiftede de ovenikøbet touchpad'en ud fordi de synes den var blevet noget slidt (ikke noget vi have reklameret over).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 18:08

Derudover kan jeg se at flertallet uheldigvis er enige med mig om deres elendige support :http://www.trustpilot.dk/review/www.medion.dk

Helt ærligt, så har jeg svært ved at tage de fleste trustpilot indlæg for noget jeg kan bruge til noget.

"Deres computere er det værste du kan købe!

Hold dig langt væk fra Medion. Det giver kun problemmer. Jeg har aldrig set en medion computer der kunne fungere ordenligt. De går hurtigt i stykker og der er ingen service. Det er noget plastik lort og jeg har set de selv kan finde på at opfinde et grafikkort som brænder sammen.

Du vil hade din computer for altid hvis mærket er Medion. Det er spild af penge"

Manden skal være velkommen til at komme her forbi,  så kan han se 2 computere der fungerer ordentligt, begge er af metal, men manden har åbenbart så gode kontakter at han har set Medion opfinde grafikkort (nå nej, dem opfinder de ikke, de køber den færdige).

Nej, mine 3 medion computere har ikke været spild af penge.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 20:07

Mine forældre købte en Medion stationær for 8 år siden; den blev dog afløst af noget mere moderne sidste år. Anyway jeg tog et kig indeni da de fik den hjem og i den var bundkortet+grafik fra MSI.

De købte i øvrigt en 15,6 i3 baseret Medion slæbbar for 1½ år siden; den kører stadig fint og har bl.a. været i England og Spanien rundt i camperen
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 20:54
Dem der kritiserer Medion skulle ta' og se hvad de er lavet af. De indeholder jo lutter kvalitetskomponenter.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
yffer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 22:51
MSI bundkort, som kun fremstilles til Medion og som sørme ikke kan opdateres med ny BIOS, hvad kalder du det lige ?
og en support som ikke ved en meter om deres egne bundkort ?
Og en hjemmeside hvor links ikke virker, når du skal bruge en manual, som måske er blevet væk eller fordi du måske har arvet en medion brugt ?
Og en support som ikke gider ulejlige sig med at sende dig en manual når du specifikt fortæller dem at deres hjemmeside er fyldt med fejl ?
Og en support som lyver så det står ud af ørerrne og når man spørger indtil lidt mere end sluk tænd knappen så ved de ikke en meter.
Er det sådan du ønsker support ?
Jeg gør ikke og Medion er og bliver noget værre lort... længere er den ikke
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 23:43

MSI bundkort, som kun fremstilles til Medion og som sørme ikke kan opdateres med ny BIOS, hvad kalder du det lige ?
og en support som ikke ved en meter om deres egne bundkort ?
Og en hjemmeside hvor links ikke virker, når du skal bruge en manual, som måske er blevet væk eller fordi du måske har arvet en medion brugt ?
Og en support som ikke gider ulejlige sig med at sende dig en manual når du specifikt fortæller dem at deres hjemmeside er fyldt med fejl ?
Og en support som lyver så det står ud af ørerrne og når man spørger indtil lidt mere end sluk tænd knappen så ved de ikke en meter.
Er det sådan du ønsker support ?

Efter at have læst annoncen, så kan jeg ikke se nogen steder, at Medion lover at BIOS kan opdateres.
Det har hr. og fr. Frandsen heller ikke brug for.
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 05:59

At produktet er færdigudviklet fra start......nå nej for der findes BIOS updates til visse Medion computere:
http://www.medion.com/dk/service/_lightbox/treiber_details.php?did=8686
Så jo, Medion computere kan BIOS opdateres.

Jammen, det er fint at du er i den overbesvisning - hvor mange navne har du skrevet under inde på Trustpilot?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 06:23
jeg må indrømme jeg kun har haft lutter gode oplevelser med medion computere og deres support. jeg smed recover cd'en væk, de sendte en ny u/b inden for 3 dage,da jeg overclockede den for hårdt hjalp support mig med en guide til hvordan opsætningen skulle være så den kunne kører stabilt igen, måske jeg har samt den eneste der ved noget i deres support? computeren kører endnu, og blev købt for 7 år sidde, det er mere end man kan sige no mine acer /dell /compaq /toshiba /Samsung pc'er. så jeg er ikke bange før at købe medion igen. ingen i min familie har behov for at kunne opdatere BIOS, og andre ting, for hvis det bare kører er deres behov dækket. men har nu altid kunne opdatere grafikdriver og andet på min gamle stationær, da det var mig der brugte den.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 12:39
Uha det er trættende at høre på folk som mener deres version er den ubetingende sandhed og ikke kan lytte til andres mening uden gå grassat

nu vil jeg vædde med at næsten alle som har noget negativt at sige omkring en forhandler nok skal sørge for at nævne det i et eller andet forum eller rate det på trustpilot osv. Hvorimod det måske kun er fåtallet af købere/brugere som har haft en god oplevelse med den samme forhandler, som gidder gå ind og rate den samme forhandler (inkl. mig selv) da det jo er noget man forventer et eller andet sted. (EDIT) med det vil jeg sige at man nok ikke skal tage en rating som den ubetingede sandhed

Min kone har haft en Medion "bærbar" i godt 5 år nu uden problemer, det eneste er at den bliver noget sløj med tiden. Dette skyldes dog udelukkende alt det crap hun installerer på den og glemmer at fjerne osv... Min søster har også haft medion bærbar 2 gange, og begge havde brug for support/udskiftning og der var ingen problemer what so ever.

Redigeret af thomnico - 22-Juli-2011 kl. 12:40
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2005
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 13:41
Også positive erfaringer med Medion herfra.
Vil uden tøven købe min næste PC i Aldi.

Redigeret af janelne - 22-Juli-2011 kl. 13:42
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu