|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
gulkings ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 26-November-2006 kl. 20:34 |
Hej! Så lige at Aldi har en Medion HTPC, der efter specs. lyder til at være rigtig nice. Jeg har planer om at koble den sammen med en Samsung LE-40N71B over HDMI - nogen der har Pros/Cons til det setup? Hvordan med den HDMI - det er ikke muligt at køre 1:1 pixelmapping over HDMI, men kun over VGA? Hvad giver den bedste løsning? Takker for svar i et super forum /Gulkings |
|
![]() |
|
Bigby ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Det er en tilsnigelse at kalde grafikkortet for "high-end", som Aldi gør i annoncen. Det bruger delt hukommelse ifølge Alt om Data, som har begået en meget overfladisk "test" af maskinen på:
http://kortlink.dk/3cwf Fx. ikke et ord om støjniveauet, som Aldi ellers slår så meget på ("yderst støjsvag"). Harddisken er angiveligt en Seagate, der på det seneste fået meget kritik - bl.a. pga. højt støjniveau. Seagate var tidligere kendt for det modsatte, hvilket kan have fået Medion til at vælge denne producent. Hvordan er det med Aldi og returret. Kan man købe maskinen, teste den, og aflevere den igen "no questions asked" til den livstrætte ekspedient ved deres åndsvage kassebånd? |
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Lige et LINK der virker Den ser fin ud, gad vide om man kan opgraderer til vista gratis, som man kan med de flest nye pc'er lige nu. Redigeret af Mollerup - 27-November-2006 kl. 09:09 |
|
![]() |
|
gulkings ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Jvf. Aldi egen hjemmeside kan OS opgraderes med Vista for den beskedne sum af 149,- som dækker forsendelse. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er kort en kort "test". Mht. støj, har jeg før haft en Medion stående, med nogenlunde samme køle system som denne - og den var mere eller mindre støjfri. Ihvertfald støjfri nok til at kunne stå i stuen. Der er passiv køling på grafikken, og selv om det er delt, burde der ikke være problemer med maskinen til HTPC brug. Den med Seagate og støj kan jeg ikke genkende. Har selv 3x320 GB Seagate kørende pt., og de støjer ikke meget. WD støjer klart mere. Returretten - hmm, der bliver du nok nødt til at spørge i butikken. /Gulkings |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
Jeg har haft en Medion 8810. Den var rigtigt fed og støgsvag. Det var en fin maskine, et flot kabinet, og ham der købte den af mig, da jeg skulle videre, er stadig rigtigt glad for den og kører iøvrigt Vista med Glass på selv samme grafikkort.
Medion laver oftest rigtigt gode PC'ere, med meget value for money. |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Du kan læse om ALDI's returpolitik på deres hjemmeside. Den bør ikke afholde dig fra forsøget. |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det lyder som om at man sagtens kan prøve maskinen af i en måned uden problemer. Godt nyt, og godt fundet link. |
|
![]() |
|
Bigby ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Hvis man slår komponenterne op på www.edbpriser.dk fremgår det, at:
1: Man kan samle en tilsvarende pc mindst lige så billigt, og så er den skræddersyet til egne behov. Personligt vil jeg hellere betale en bagatel mere for fx. hurtigere CPU, mere hukommelse og en større harddisk. 2: Den brugte Seagate harddisk plages ifølge brugerne af en infernalsk hyletone (kortlink.dk/3cxf). Dette stemmer med mine egne erfaringer (de nye Seagate-diske støjer forfærdeligt i forhold til de gamle, som jeg ellers altid har sværget til). |
|
![]() |
|
Doee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Der kommer altid sådan en påstand med at man kan samle en tilsvarende pc ligeså billigt, hver gang Aldi kommer med en pc. Men det har ikke passet indtil videre, og gør det heller ikke den her gang. Det er vist en selektiv hånd mht. alt det, der udelades at slå op på edbpriser. Derudover har du så også 3 års ægte garanti, en samlet afprøvet afstemt maskine, der er så godt som lydløs. |
|
![]() |
|
![]() |
Tre års garanti er ganske rigtigt en fin bonus. Men det er et faktum, at pc'en ikke er specielt billig, når man regner prisen på tilsvarende løse komponenter sammen. Det kræver selvfølgelig, at man selv kan samle den.
Tjek selv edbpriser - du bliver nok overrasket over, hvor billigt alting er blevet. Aldi har ikke valgt de komponenter, der giver mest for pengene, når man sætter fx. GHz og GB op mod prisen. Personligt vil jeg hellere bruge lidt ekstra på væsentligt bedre cpu, harddisk og støjdæmpning. Det med, at Aldi-modellen er støjsvag kan vi ikke udtale os om. Men på edbpriser klager brugerne over, at harddisken hyler noget så skrækkeligt, så det lover da ikke for godt! Og når de kalder grafikkortet for "high-end", gavner det ikke ligefrem deres troværdighed. Mht. returret viser en google-søgning i øvrigt, at en del har haft problemer med at returnere varer, hvis papkassen har været åbnet. Men det kan jo bero på misforståelser hos diverse kassedamer. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Tv tuner med dvb-s, dvb-t og analogtuner, selv om der ikke står hvad det er for tv kort kan der ikke være så mange at vælge imellem, det kunne være et LifeView FlyDVB Trio til 750kr eller måske storebroderen, sådan en var der vist også. Der er ikke hardware encoder på det, det kunne godt have været rart.
Kunne da godt for sjov prøve at regne prisen ud på deres PC, men jeg tvivler på en meget lavere pris. Der er jo også software programmerne, selv om nogle af dem sikkert hører med til TV-kort og grafikkort. Men der er jo også andre fordele ved en samlet maskine. Og ikke alle har lyst til at samle selv. Ken Redigeret af Ken_T - 27-November-2006 kl. 15:17 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |