recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aldi tilbud den 29. november
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAldi tilbud den 29. november

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jeppejuhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 14:06

Synes det lyder meget interessant at man kan samle en tilsvarende PC ligeså billigt. Det er imidlertid ikke lykkedes mig, når jeg prøver.

Bigby: Vil du ikke forsøge at dokumentere din påstand, ved her i forummet at anføre de komponenter du vælger, samt den pris du har fundet dem til!

Kan du det kan vi forhåbentlig også få afsluttet diskussionen om ALDI-modellen er billig eller ej.

Mvh, Jeppe

Til top
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2006
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 14:44
Hej Jeppe

Du kan jo få et kabinet til 199 kr. inkl. strømforsyning. Eller du kan få et til det tidobbelte. Ingen af disse har Medions specielle tilslutning af eksterne harddiske, og designet er anderledes, så uanset hvilken jeg trækker frem, kan du hævde, at sammenligningen ikke holder!

Det er umuligt at finde præcis de samme stumper, også fordi Aldi ikke skilter med detaljerne. Det nævnte grafikkort findes fx. slet ikke ifølge Nvidia!

Men hvis du bruger de billigste stumper (kabinet m. psu til 200 kr., dvd-brænder til 180 kr. - osv. osv.), får du i hvert fald en billigere maskine. Jeg tvivler stærkt på, den er bedre.

Min hovedpointe er, at man - hvis man gider - får mere for pengene ved at samle sin pc selv - netop fordi man derved kan vælge lidt dyrere komponeneter, som giver mere for pengene, når man dividerer prisen med ydelsen.
Til top
jeppejuhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 16:08

Hej Bigby

Nu må du endelig ikke misforstå mig. Jeg er på ingen måde interesseret i at skyde din argumentation ned. Det kan sagtens være du har ret i din påstand - jeg føler mig bare ikke overbevist! Og jeg forstår din hovedpointe - efterlyser bare at du gør lidt mere for at dokumentere du har ret.

Mht. grafikkortet, så er der tale om et specielt grafikkort der bli'r designet til Medion - det er jo den slags man kan be' om, når man skal bruge mindst 10.000 af samme slags! Netop det grafikkort kan derfor ikke købes., men jeg vil tro man kommer meget tæt på med at GeForce 7600GS. Hvis du skulle lave en model til sammenligning, ville jeg i hvert fald foreslå dig at benytte den model.

Jeg synes stadig du skulle ta' udfordringen op og forsøge at designe en maskine i stil med Aldi's til en pris der ikke er meget dyrere, og hvor du mener de enkelte komponenter i hvert fald ikke er markant dårligere!

Lige præcis mht. Medions specielle mulighed for tilslutning af ekstern HD - så drop bare den!

Bedste hilsner
Jeppe Juhl

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 16:22
  1. MCE 931.-
  2. CPU 1.239.-
  3. RAM 700.-
  4. HD 655.-
  5. GK 817.-
  6. Tuner 740.-
  7. Mus, tast og remote 600.-
  8. DVD 188.-
  9. Net 128
  10. Samlet 5.728.- så mangler du software, kabinet, tilslutninger og bundkort det får du ikke for 771.-

Til top
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 16:42
Stort set enig med ovenstående priser- men tuneren kan fås billigere, i hvert fald hvis man vælger efter behov (hvem har brug for BÅDE dvb-s og dvb-t).

Og netkort, lyd osv. indgår i bundkortet, der til denne cpu kan fås fra 326 kr. Kabinettet kan som nævnt fås fra under 200 kr.

Softwaren (typisk SE/LE-udgaver) følger ofte med hardwaren, og hvem har efterhånden ikke Nero osv. liggende. Det har man i hvert fald, hvis man er typen, der selv samler sin pc - og det er jo dem, vi taler om her! Jeg vil til hver en tid foreslå min gamle mor at tage Aldi-pc'en.a

Alt i alt kan den kyndige pc-nørd skræddersy en pc til samme pris, men min hovedpointe er, at man kan samle en BEDRE pc for få hundrede kroner ekstra. Fx. er prishoppet til større harddisk og hurtigere cpu bestemt pengene værd i min bog.

Men ALDI-pcen er da en nem løsning, og den giver bestemt mere cpu-kraft end den typiske HP, Fujitsu Siemens osv. Man skal bare ikke tro, det er et sensationelt slagtilbud med highend-grafikkort osv....
Til top
gulkings Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 22:12

Hov, nu fik jeg slet ikke svar på mine spørgsmål

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, er det ikke muligt at lave en 1:1 PM over HDMI - er det korrekt forstået?

Hvad gør jeg så, hvis jeg gerne vil benytte HDMI for at få det bedste billede, men ikke vil have nogen skalering? Jeg vil gerne bruge hele skærmen til desktop...

Nogen der kan oplyse en HTPC noob omkring den bedste løsning? Og nåeh ja - tv blev istedet til en Pana PV60 - lækkert billede

/Gulkings

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 22:48
Bigby:

Jeg har prøvet at samle delene til en PC der kunne matche den Aldi sælger og jeg kunne lave en noget lignende, men manglede stadig et firewire kort (som ganske rigtig kan fås billigt)  og det bliver faktisk det samme beløb uden at jeg kunne opnå nogen fordel i forhold til Aldis maskine.

Men det er jo heller ikke det du siger, du siger at med et mindre tillæg kan man man selv samle med fordel, det forstår jeg godt at kan kun give dig ret.

På den anden side er det heller ikke sikkert at man faktisk har brug for  at kunne spille forholdsvist krævende spil og derfor kunne man måske samle en maskine der ikke kostede det samme. Jeg syntes for eksempel at et tv kort skal have hardware encoder og ville vælge det. I så fald kunne jeg måske nøjes med en anden CPU. Og et grafikkort af typen 6600gt vil også tilfredsstille mange. Det er ikke alle der kræver den bedste grafik når de spiller. Og derved kunne man så komme væsenligt længere ned.

Men hos Aldi får du meget for pengene, det kan ikke umiddelbart gøre billigere, det er faktisk tankevækkende.

Ken

Til top
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 11:23
Ja, det er et OK tilbud fra ALDI, hvis den ellers ikke støjer for meget, men det er ikke "fantastisk billigt", sådan som jeg husker nogle af deres gamle tilbud.

Hvis du går ind på Elgiganten og andre steder, kan du finde færdigsamlede pc'er med næsten identisk bestykning til samme eller lidt lavere pris. Dog uden Vista-opgradering, så vidt jeg kan se.

Behov er jo forskellige, men mine regnestykker på edbpriser har medført, at jeg nu er ved at samle en maskine fra SHG. Den bliver lidt dyrere (ca. 8000 kr.), men langt, langt bedre bestykket og væsentligt mere støjsvag og "lækker" (kabinettet). Og så kan jeg udnytte, at jeg har nogle af "stumperne" i forvejen.
Til top
drholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 11:34
Ad Støj: Det er den mest lydløse maskine jeg har haft, og jeg har nok samlet 13-14 stk. Jeg har 8808eren, så jeg kan ikke udtale mig om HDen hvis den er forværret.

Ad Strøm: uhahadada. Den bruger over 300W ved peaks og 190W i idle. Selv på standby bruger den skuffende 28W.

Hos Compumail har jeg købt den her
Tilbuds PC SLI AMD Athlon 64 X2 AM2 3800 Box
MSI K9N-SLI-PLATINUM AM2 nForce 570 PCI-E DDRII    kr. 0,-
Onboard Netkort    kr. 0,-
Onboard Lydkort    kr. 0,-
Arctic Freezer 64 Pro 754/939/940/AM2    kr. 0,-
AMD Athlon 64 X2 AM2 3800+ Box    kr. 0,-
Mushkin RAM DDRII 1GB PC533 SP 4-4-4-12    kr. 0,-
Samsung SP 160 GB HD160JJ 7200 RPM SATA II    kr. 0,-
NEC ND-3570 DVD+R/+RW/-R/-RW Dual Layer black bu    kr. 0,-
Casebuy Miditower 400Watt 12CM PFC SATA    kr. 0,-
Club 3D GeForce PCI-E 7300GT 256MB DVI+TV-Out    kr. 0,-
Club 3D GeForce PCI-E 7300GT 256MB DVI+TV-Out    kr. 0,-
Windows XP Home DK NEWCOA SP2    kr. 0,-
PC Samling / test & 2 års reklamationsret    kr. 0,-
 Forsendelses og ekspeditionsomkostninger    kr. 155,-
PBS gebyr    kr. 7.68,-
I alt            kr. 6230.6

Den bruger 7W standby, 56W idle og 68W peak. Det fortæller mig at Medion går hardcore efter flotte specs og intet andet.
AMDen er pænt hurtigere ved opstart og spil, til gengæld ikke lydløs (Det havde jeg håbet SLIerne var, men nej). Der mangler TV-kort, til gengæld slipper du for Medion tastatur, mus og software. Det med softwaren er alvorligt ment. Fjern det, køb noget billig shareware. "Home Cinema" er en overfladisk prøvepakke, ved seriøs udforskning bliver du spurgt 5 gange om du vil opgradere (for penge) til noget der kan noget.
Samlet set giver jeg begge 4 stjerner ud af 5 ...til mine behov. Derfor mener jeg Medionen er et pænt tilbud til dem der kan sammensætte en maskine selv - og skidegodt for dem der ikke kan.
Nad T785HD. Panasonic PTAE4000
BW DM603x4 sub:PV1
ACER8942 med Win7 og WMC
Pinnacle 1000g bedste streamer jeg har haft. Opgivet Samsung BD-P3600, WDTVLive
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af gulkings gulkings skrev:

Hov, nu fik jeg slet ikke svar på mine spørgsmål

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, er det ikke muligt at lave en 1:1 PM over HDMI - er det korrekt forstået?

Det kommer an på skærmen - der er nogle få skærme (LG) der tillader 1:1pm i 1366(1360)x768 over HDMI, men ellers er det oftest over VGA der tilbydes 1:1pm, hvis det overhovedet tilbydes (der er mange fladskærme der ikke gør)

Hvad gør jeg så, hvis jeg gerne vil benytte HDMI for at få det bedste billede, men ikke vil have nogen skalering? Jeg vil gerne bruge hele skærmen til desktop...

Det er ikke noget problem at bruge HDMI men du kan ikke undgå skalering. Der skal vælges HD 720p (1280x720) på pc'en - dette skaleres så til skærmens pixelareal - i dit tilfælde hvor du har valgt en PV60 skaleres det til 1024x768 pixels, men det fylder stadig hele skærmen. Du kan på PV60 også benytte VGA i 1024x768, men aspect ratio er forkert så jeg vil anbefale 720p over HDMI indgangen

Nogen der kan oplyse en HTPC noob omkring den bedste løsning? Og nåeh ja - tv blev istedet til en Pana PV60 - lækkert billede

/Gulkings

Den bedste løsning ? det kan der være flere meninger om, afhænger bl.a. af skærm, og hvad du skal bruge det til, er det til PC applikationer eller til video afspilning. Der er ikke nogen generel løsning der er bedst for alle og på alle skærme.  

Som sagt på et PV60 vil jeg anbefale 720p over HDMI for at slippe for at skulle rode med afspect ratio hele tiden.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 13:32
vil blot sige jeg har en 8800 med 2 ekstern hd til, det duer!
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
gulkings Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Den bedste løsning ? det kan der være flere meninger om, afhænger bl.a. af skærm, og hvad du skal bruge det til, er det til PC applikationer eller til video afspilning. Der er ikke nogen generel løsning der er bedst for alle og på alle skærme.  

Som sagt på et PV60 vil jeg anbefale 720p over HDMI for at slippe for at skulle rode med afspect ratio hele tiden.

Hej Spawn!

Tak for dine svar. Jeg skal bruge 95% film og tv på HTPC og PV60, og resten på lidt let surf. Jeg tror jeg går efter de 720P over HDMI sådan som du anbefaler. Så må vi se hvordan det ser ud

MHT. den ALDI pc, så har svigerfar hentet en her til morgen. Og jo - den er stort set lydløs. Ikke engang under opstart, hvor blæserne ellers kan få den store tur, er der støj.

En MEGET svag summen bliver det til, men det er ikke være end den KISS VR-558 jeg har stående. Disken har ikke den omtalte hyletone, eller jeg er døv på den frekvens. Den tikker lidt, men det kan vel næsten ikke undgås.

/Gulkings

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu