recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aldi tilbud den 29. november
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAldi tilbud den 29. november

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kingglostrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 15:18

Det er ikke noget problem at bruge HDMI men du kan ikke undgå skalering. Der skal vælges HD 720p (1280x720) på pc'en - dette skaleres så til skærmens pixelareal - i dit tilfælde hvor du har valgt en PV60 skaleres det til 1024x768 pixels, men det fylder stadig hele skærmen. Du kan på PV60 også benytte VGA i 1024x768, men aspect ratio er forkert så jeg vil anbefale 720p over HDMI indgangen

Jeg er noob i det meste.

Jeg har efter lidt søgen og med hjælp fra Panasonic endelig fundet ud af at stille min DVD ( pana S52eg ) til at sende eks. 720 over HDMI.

Men hvordan kan man sætte sin skærm til at køre eks. 576 eller 720 fast ?? min skifter afhængig af signalet fra DVDen og dette er vel fint nok, men hvis jeg nu sætter PC'en til den så kan jeg vel ikke tvinge den til at køre i en bestemt mode hvis den kører auto ??

Måske jeg blander tingene sammen, men de forskellig formater er jo udtryk for opløsning, og det er jo ikke sikkert at jeg vil have skærmen til et bestemt format efter kilden, men gerne selv vælge eller hvad

er jeg helt galt på den, og kan det lade sig gøre at tvingen skærmen til en bestemt mode ?

pft.

KG

Til top
SteenS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 16:29

Ham fyren der snyd sig ind i køen snuppede lige den sidste i den lokale Aldi butik.            Min 4 år gamle Aldi/Medion computer kunne godt trænge til udskiftning.

Er blevet skrevet op til en - er der nogen i forummet, der har set 'ledige' maskiner i nogen steder i Københavnsområdet.

mvh

Steen

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 22:58
Jeg ved godt at du skriver kbh området.. Men der plejer altid at være flere tilbage i Borup og i Skibby.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 00:35

#kingglostrup

Man vælger ikke opløsning på selve skærmen, kun på kilden.
Skærmopløsning er den samme, nemlig panelets opløsning, det er kun kilden der er forskellig.

Afhængig af skærm så kan den acceptere nogle forskellige inputformater på de forskellige indgange den har. Men det er på kilden du vælger hvilket af de accepterede inputformater du vil sende ind i den. Derefter skal skærmen skalere til sin egen panelopløsning uanset hvilket format du har valgt at sende ind i den. Det skal den for at få det til at passe på skærmen. 

Lad os tage din DVD og forestille os du har en plasmaskærm hvor opløsningen er 1024x768:

Sætter du DVD'en til 720p (1280x720) over dens HDMI udgang, så vil skærmen modtage 720p, derefter vil skærmen skalere dette 720p signal til skærmpanelets opløsning som er 1024x768 i fuld skærm.

Sætter du DVD'en til 576p (720x576) over dens HDMI udgang, så vil skærmen modtage 576p, derefter vil  den som før skalere dette 576p signal til skærmpanelets opløsning som er 1024x768 i fuld skærm.  

Tilslutter du en PC over HDMI, skal du sætte opløsningen til 720p (1280x720), hvorefter skærmen modtager et 720p signal og derefter skalerer dette om til skærmpanelets opløsning som er 1024x768 i fuld skærm. 

Man kan kun vælge at sende de opløsninger som skærmen vil acceptere, du kan altså ikke sætte din pc til eks. 1440x880 og sende det ind i skærmen. Så får du sort skærm.

Hvis din DVD er sat til 720p fast bør den ikke skifte mellem 576 og 720p. Men hvis din DVD er sat til AUTO så vil skærm og DVD "tale sammen" og blive enige om hvilken opløsning DVD'en skal sende til skærmen, og her kan det muligvis variere hvad de "bliver enige om"

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 23:31

drholm skrev:

Det med softwaren er alvorligt ment. Fjern det, køb noget billig shareware. "Home Cinema" er en overfladisk prøvepakke, ved seriøs udforskning bliver du spurgt 5 gange om du vil opgradere (for penge) til noget der kan noget.

Men denne nye aldi pc har jo windows media center. Er det ikke godt? og kan det ikke bruges til timeroptagelser, og afspilning?

Til top
drholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 00:01
Jo! Så min kommentar skal kun gælde det "masser af software" der følger med. I vurderingen af værdien tæller MCE absolut
Nad T785HD. Panasonic PTAE4000
BW DM603x4 sub:PV1
ACER8942 med Win7 og WMC
Pinnacle 1000g bedste streamer jeg har haft. Opgivet Samsung BD-P3600, WDTVLive
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 07:35

Jeg har også Medion 8800 som jeg nu er tilfreds med.

MEN:

1. jeg måtte udskifte TV tunerkortet (Medion produceret Nvidia OEM kort) da der ikke var drivere til MCE2005

2. jeg måtte udskifte grafikkortet da det ikke kørte med Vista

Der er sandsynligvis ikke de samme problemer med den nye, da de reklamerer med Vista Capable

#Larsen

Ja den har MediaCenter, men det er der jo ikke meget sjov ved, når der ikke kan vises undertekster under DVB-T. Så kan man selvfølgelig bruge analog, men det er lidt ærgerligt nå man nu har digital tuner.

Til diskussionen om egen samlet løsning eller ej vil jeg gerne tilføje fem argumenter for Aldi øsningen:

1. der følger en opgradering til Vindows Vista Premium med

2. der er hotline 7 dage om ugen

3. går skidtet i stykker kan man sende hele den samlede løsning til rep.  og forvente den kommer retur i funktionsdygtig stand

4. der kommer løbende nye opdaterede drivere på både medion.dk og medion.de

5. Den løse  SATA/USB disk der bare skydes ind i stikket på toppen, er et must når man bruger MediaCentre. Bruger man MC2005 (.MS-DVR filer) fylder en ½ time optagelse ca. 1,5 gb. Så er det rart at man kan købe løse harddiske hvor man kan flytte optagelser til

Redigeret af MCenterFreak - 01-December-2006 kl. 07:37
Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2004
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 21:15

Hmm og ja den er ikke til at opdrive mere. Jeg har ihvertfald ikke kunne finde den. Har været i 9 forskellige ALDI'er... og alle fortæller at de blev revet væk den første dag. Folk kommer når butikken åbner!

Ak ja.... bare man var arbejdsløs

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 21:23

Sundsdal hvilke butikker var du i?  har du også været i borup? hvis nej skal jeg undersøge om de har nogle flere der?

(skibby havde også ryddet af alt , så jeg kunne ikke få mig en 19" flad... eller ekstern harddisk)

Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2004
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 21:30

Hejsa Kenp

Faktisk kørte jeg til Borup i dag (bor i Hvidovre).... efter at have læst denne tråd.  Og der var der heller ingen. En dame i butikken sagde at hun i går have haft kontakt med deres butikker i området nær Borup, og der havde de heller ingen. Jeg prøvede også den i Ølby ved køge.... også no-go.
Alle ALDI'er i Hvidovre, Brøndby og Rødovre har jeg også været (for 2 dage siden)
Desuden kender jeg en som bor i Sakskøbing på Lolland, som også har undersøgt.. uden held

Men det er virkelig sødt af dig at tilbyde at undersøge det... tusind tak. vis Men hører noget... må du meget gerne råbe højt

Redigeret af sundsdal - 03-December-2006 kl. 21:38
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 23:53

Et godt råd:

Allier jer med den lokale butikschef. Giv ham et lille kort med jeres navn og tlf. nr. skriv hvad i gerne vil købe.

Horfor?

Aldi giver 1 måneds returret

Der er altid en eller anden der ikke er tilfreds og vender tilbage med maskinen

Jeg har selv stået i kø som den første klokken lort om morgenen for at købe en PC. Udsolgt på 5 min. og en masse sure mennesker.

2 dage efter var jeg så i Aldi igen og så at de havde 2 maskiner stående. Det var "returvarer" og de var sågar nedsat med 500 kr.

Til top
Utzon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 11:42

Jeg købte forleden i Hjallese i Odense -måske har de endnu hvis andre i nærheden skulle være interesseret?

ALDI Odense S

Odensevej 2A
5260 Odense S

Tlf: 75566600

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu