recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ALDI wifi DVD netværksafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketALDI wifi DVD netværksafspiller

 Besvar Besvar Side  <12345 21>
Forfatter
Besked
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 14:37

Hvis nogen har erfaring med lignende enhed, der kan afspille TV-optagelser fra Windows MCE (altså .DVR-MS) er jeg meget interesseret i at høre derom.

Jeg er bekendt med mulighederne i Xbox 360 og de deciderede Media Center Extendere.


Mvh

Jørgen

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 14:44

hvis du har en lille stump af sådan en optagelse jeg kan downloade kan jeg da teste med Aldi afspilleren

jeg tror egentlig godt den kan klare det

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 14:58

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Afspilleren er iøvrigt lydløs.

Jeg endte med at returnere min, da den ved afspilning af DVD'er larmede langt mere end min eksisterende afspiller, som jeg ellers havde regnet med at den kunne afløse. 

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 15:25

ok - jeg har lige testet, jo det er rigtigt, den siger lidt, men min siger kun en forholdsvis svag lidt højfrekvent lyd ved dvd-afspilning, ikke noget jeg vil mene kan høres medmindre man ser dvd uden lyd på og lytter efter støj fra afspilleren. Men der er sikkert andre dvd-afspillere der siger mindre. Jeg bruger den iøvrigt ikke selv som dvd-afspiller, og har ikke købt den til det formål, kun som netværks/usb afspiller, og her er den lydløs, bortset fra hvis du tilslutter en usb harddisk, så siger selve harddisken måske lidt. 

Jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor der ikke må komme en enkelt eller to db's "støj" fra enhederne når mange alligevel ser dvd-film over et stort surround anlæg der drukner enhver anden lydkilde - men sådan er der jo så meget og måske er jeg bare vant til et vist støjniveau så jeg ikke tænker over det  :-) 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Tyros Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 15:47

Hejsa

Kan den streame Web radio fra PC uden den er tændt eller hvordan virker det som står i reklamen. 

 

Larsen
PHIlIPS 3731d styrer for vildt
PANA 65 recoder
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 16:11

Nej - den kan ikke streame web radio fra en pc der ikke er tændt

Den kan streame webradio fra internetet hvis den er tilsluttet din internetforbindelse, gennem eks. din router. Men du kan ikke valgfrit vælge hvad du vil streame, du kan ikke selv indtaste en webradio station. Der er indbygget en onlinemediaportal i selve afspilleren, med nogle foruddefinerede links til forskellige video og audio streams, eks. google video, nogle nyheds streams og andet. Herfra kan du streame forskellige ting uden at din pc er tændt.

Vil du selv styre yderligere, skal din pc være tændt og der skal køre et mediasharing program/server på pc'en hvori du har configureret de ting du vil have adgang til på netværksafspilleren.

Der findes flere forskellige af disse, det simpleste er allerede indbygget i windows mediaplayer 11 og hedder windows media connect, der følger et andet med afspilleren, og der findes andre både kommercielle og gratis programmer. Jeg bruger selv gratisprogrammet wizd som jeg syntes er det bedste efter at have prøvet de fleste andre der findes.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
BilligGPS.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af JorgenR JorgenR skrev:

Hvis nogen har erfaring med lignende enhed, der kan afspille TV-optagelser fra Windows MCE (altså .DVR-MS) er jeg meget interesseret i at høre derom.

Jeg har købt sådan en Bluetinum Netværks DVD afspiller i Aldi. Den står i soveværelset og connecter til min mediacenter PC i stue. Med den medfølgende software kan jeg linke til en position i hver af de medie kategorier der supporteres - altså en position for video filer/optaget TV m.v. (dette ligger hos mig på flere forskellige drev i min MS Mediacenter PC og på mit NAS drev og jeg kan således kun se filerne på den ene position), - musik filer (som jeg har liggende på et NAS raid 1 drev - drevet er mappet som et drev på min mediacenter maskine og kan så shares ad den vej), - der var vist også andre ting der kunne shares men det har jeg ikke leget så meget med.

Med MS File Sharing softwaren kan alle mine drev shares til DVD afspilleren men "vaf" faktoren i brugerinterfacet på DVD afspilleren ved brug af MS File Sharing er knap så god.

De filer der er optaget af mediacentret kan afspilles direkte på DVD afspilleren - den supporterer altså  .DVR-MS formatet. Normalt konverterer jeg dog alle mine optagelser til . MPG af hensyn til pladsen, men jeg kan altså afspille det hele på maskinen. (i et par tilfælde har jeg oplevet en kraftig forskydning af billed og lyd ved afspilning af .DVR-MS filer men ikke altid - jeg har ingen forklaring på fænomenet - men det er konsekvent for den pågældende optagelse).

Der er lidt forskel på hvad der er muligt mht. at spole igennem filerne på de forskellige formater men det er vist ganske almindeligt.

Jeg rodede flere dage med at få WIFI op at køre og opgav det til sidst og trak et kabel - jeg vil iøvrigt til hver en tid foretrække et kabelnetværk - men det skulle jo prøves.

Maskinen er tilsluttet et lille LCD TV 640x480 og det er dermed svært at se de lange filnavne i Bluetinum softwaren da skriftyperne er temmelig store. Til gengæld har denne software en fin lille søgefunktion - der er meget anvendelig specielt med hensy til musik. Når jeg går ind via MS File Share adgangen så anvedes der en mindre skrifttype som muliggør at hele filnavnet kan ses på skærmen.

Maskinen kan finde på at gå i baglås når jeg vil browse min musik og vælger alle filer - men det er nok en begrænsning jeg støder imod da jeg har rigtig mange titler. Vælger jeg at browse via album eller kunstner navn er der ingen problemer.

Nå et vare lang sludder - er der nogen der har konkrete spørgsmål svarer jeg selvfølgelig gerne på disse.

Hilsen Henrik

http://www.BilligGPS.dk
Danmarks største udvalg i navigationsudstyr
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 12:48

Hej Henrik

Prøv freeware programmet Wizdxp istedetfor det medfølgende software - det er langt bedre, langt hurtigere da den ikke skal lave noget filbibliotek så alle nye filer der lægges i shares ses øjeblikkelit, og samtidig meget bedre interface som løfter VAF betydeligt, du kan ovenikøbet selv designe baggrund o.a. det understøtter også flere funktioner - bla. dvd struktur med direkte adgang til enkelte dvd-kapitler

http://wizd.sourceforge.net/

PS: kan du ikke skaffe mig en BILLIG gps modtager til min Ipaq der har TomTom 5 installeret  

 



Redigeret af spawn - 10-Januar-2007 kl. 12:49
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hej Henrik

Prøv freeware programmet Wizdxp istedetfor det medfølgende software - det er langt bedre, langt hurtigere da den ikke skal lave noget filbibliotek så alle nye filer der lægges i shares ses øjeblikkelit, og samtidig meget bedre interface som løfter VAF betydeligt, du kan ovenikøbet selv designe baggrund o.a. det understøtter også flere funktioner - bla. dvd struktur med direkte adgang til enkelte dvd-kapitler

http://wizd.sourceforge.net/

Hej Spawn

Jeg har nu med interesse læst om wizd og kan se, at den kan streame .ts filer. Har du mulighed for at hente denne fil: http://www.badsted.dk/dvb/Threshold.ts og så se om den kan sende undertekster med?

Jeg optager med DVBViewer og har derfor alt liggende i .ts filer, hvori der er en PID til video, én til audio og én til undertekster.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 16:36

Hej Henrik

Wizd har ingen problemer med at vise filen ligger der, men selve playeren kan ikke umiddelbart afspille formatet, heller ikke selvom jeg omdøber til .mpg - den starter afspilning men med sort skærm, der må være noget i transport stream indpakningen den ikke forstår. Konverterer jeg transportstreamen til en programstream spiller den, men uden undertekster.

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 17:04

Tak skal du ha' for forsøget

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 17:27
Badsted:

Hvad er det for en optagelse, forstår godt det er dvbwiever, men hvad er hardwaren? Ser da godt ud.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu