|
All out surround eller hifi combo |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nix.
EDIT: Det er set før at AD/DA i samme apparat kan være mere transparent end man skulle tro, og at lyd-signaturen af den første DAC er hørbar "igennem" den ekstra konvertering. Kan man så af forskellige årsager godt lide dén signatur, så vil man ofte stadig godt kunne lide den, selv om der ligger en ekstra konvertering efterfølgende. Men det tyder helt klart på at afspilleren ikke er neutral. Redigeret af Otto J - 26-Juni-2013 kl. 11:04 |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
jeg havde på et tidspunkt en Meridian G06 cd afspiller. Inden køb af min Anthem Processor , havde jeg ved den lejlighed en Meridian G61r Processor til låns. Det var på ingen måde muligt at høre forskel på de to komponenter ( bruger samme D/A konverter ) altså analog ud af cdafspilleren vs Coax.
mener at G61r + HDMI tingen 621HD koster ca 50-60K. Så min erfaring er at der skal min 50K på bordet , samt x antal effektamp for at Surround kan konkurrere med et rigtig godt stereo setup. Det bliver med andre ord rigtig dyrt at have et RIGTIG godt stereosetup , med god Surroundperformence. jeg foretrak Anthemen til film vs Meridian. Meridian G06 er i mine øre noget af det bedste CD afspiller jeg har hørt |
||
![]() |
||
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
|
Ja jeg tænkte jo nok at det ville blive kommenteret, så lad mig uddybe lidt uden at jeg dog tror at vi bliver enige af den grund :-) Altså jeg kan da kun give dig ret i at jeg rent faktisk aldrig har hørt et anlæg med -helt- ens højttalere hele vejen rundt. Jeg har ikke engang set et i virkeligheden. Hvem har sådan et anlæg?, og hvem regner med at slutbrugeren benytter sådan et kunne man spørge. I kommercielle biografer er der ikke ens højttalere og så vidt jeg kan vurdere heller ikke i selv de bedste screening rooms. Jeg går dog stadig ud fra at man benytter højttalere af høj kvalitet hvilket jeg sådan set også synes at man bør gøre hvis pengene er der. Mit indlæg skal så ikke læses som et forsvar for bare at bruge en hvilken som helst supermakedshøjttaler. I relation til OPs spørgsmål var min pointe den at med et mere normalt budget (hvad det så er...) så får man IMO ikke ret meget ud af at dele højttalerpengene helt lige mellem hver af de 5 eller specielt 7 højttalere. Jeg har selv prøvet ved et par lejligheder at hive ledningerne ud af frontkanalerne og kun lyttet til surroundlyden. De gange jeg har gjort det har min vurdering helt klart været at man (jeg) inden for budgettet ville få mest ud af prioritere de tre front kanaler. Så kan man indvende at man ikke er entusiastisk nok. Det ved jeg ikke rigtig med mindre entusiasme er = flere penge. Jeg synes bare det er en dårlig prioritering med mindre man har et meget stort budget. EDIT: Sjov nok synes jeg at du er tæt på at give mig ret i dit indlæg på forrige side kl 7.47 hvor du skriver at man bør flytte pengene over på front eller center og sub, alt efter om det primært er til stereo eller surround? Redigeret af dpdk - 26-Juni-2013 kl. 12:30 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
You got me
![]() |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Men er vi i bund og grund ikke bare der, hvor vi stort set altid ender fordi det er så subjektivt? Det vil jo aldrig være et endeligt svar, netop fordi x-y forhold er så forskellige? Vi prioriterer så forskelligt, plus lyd jo vurderes subjektivt ;) selvom der jo er et par Grundfif vi alle kan blive enige om ;)...
|
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
|
Så er vi tilbage ved spørgsmål 1. Hvis din bedste D/A-converter sidder i receiveren, er det fint at køre digitalt hele vejen. Hvis din bedste D/A-converter derimod sidder i lydkilden inden receiveren, har du to muligheder, hvis du vil køre digitalt gennem receiveren:
Begge muligheder stinker - i hvert fald ud fra et "puristisk" synspunkt, uanset om det i praksis vil fungere. Redigeret af Allan Olesen - 26-Juni-2013 kl. 20:48 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
|
Hvis vi tager FLAC filer afspillet af en Sonos connect, så kan jeg tage analog eller digital ud af Sonos. Men hvis jeg tager analog ud, får jeg flere konverteinger, da receiveren konverterer analog til digital, går gennem receiveren, konverteres digital til analog igen. Så det er én eller to DA konvertere lyden skal igennem. Vil to ikke farve lyden mere end én? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Det er ikke mange der gør det, men der findes faktisk få surround forstærkere som ikke rører signalet og spiller rent pure direct, F.eks min arcam avr 400... Men langt de fleste maskiner spiller ikke pure direct ægte...
|
||
|
||
![]() |
||
|
Så lad være med at tage lyden analogt ud?
|
||
![]() |
||
|
Punkt 1: Hvis man har et puristisk synspunkt, bør man ikke bruge surround-receiveren i stereo overhovedet. Punkt 2: Hvis du vil bruge rumkorrektionen, sådan som Anthem lægger op til er hele pointen med at købe netop en Anthem, så har du ikke noget valg, så SKAL signalet digitaliseres. Du kan ikke blæse og have mel i munden - du kan ikke have fuld glæde af din gode eksterne DAC, og samtidig benytte receiverens digitale kredsløb. Dét Anthem koldt og kynisk siger er, at hvis du har et puristisk synspunkt og derfor ikke vil bruge rumkorrektion, så køb noget andet. Redigeret af Otto J - 27-Juni-2013 kl. 10:30 |
||
![]() |
||
|
Præcis. Der er en grund til at vi altid ender dér
![]() |
||
![]() |
||
|
Præcis Otto - det jo hele det koncept Anthem arbejder omkring, det jo også modstridende at ha det synspunkt at alt skal rum korrigeres for at blive godt, for dernæst at hive et analog signal ind og spille som alt er... Giver ingen mening... Enten er man til den digitale korrigering eller også er man ikke ;)
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |