|
All out surround eller hifi combo |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det var vel også det, der var udgangspunktet for Brixens spørgsmål. Jeg synes, vi kører i ring her. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Det tror jeg Brixen lige må svare på, sådan læser jeg det bestemt ikke, tværtimod.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
|
Jeg startede med at spørge: "Er der nogle fordele ved at gå uden om de digitale kredsløb, hvis kilden er digital? Det er vel kun ved afspilning af vinyl-plader at det er en fordel at alt er analogt hele vejen. Hvis kilden er cd eller FLAC filer, hvorfor må der så ikke være digitale kredsløb involveret. Musikken er jo digital allerede." Jeg tror mit spørgsmål er misforstået. Det jeg ville spørge om, er: når man har en cd-afspiller og en receiver, hvornår er det så en fordel at tage analogt signal ud af cd-afspilleren og sende til en receiver, som igen konverterer til digitalt? Jeg fornemmer at flere vil placere en DAC lige efter cd-afspilleren, og sende det analoge signal ind i en digital forstærker. Der tror jeg at det er bedst at bruge receiverens DAC, hvis signalet ikke kan gå helt analogt gennem receiveren. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Og det er jeg enig i.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |