recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - All out surround eller hifi combo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

All out surround eller hifi combo

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Punkt 1: Hvis man har et puristisk synspunkt, bør man ikke bruge surround-receiveren i stereo overhovedet.

Det var vel også det, der var udgangspunktet for Brixens spørgsmål. Jeg synes, vi kører i ring her.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det var vel også det, der var udgangspunktet for Brixens spørgsmål. Jeg synes, vi kører i ring her.

Det tror jeg Brixen lige må svare på, sådan læser jeg det bestemt ikke, tværtimod.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det tror jeg Brixen lige må svare på, sådan læser jeg det bestemt ikke, tværtimod.

Jeg startede med at spørge:
"Er der nogle fordele ved at gå uden om de digitale kredsløb, hvis kilden er digital? Det er vel kun ved afspilning af vinyl-plader at det er en fordel at alt er analogt hele vejen.
Hvis kilden er cd eller FLAC filer, hvorfor må der så ikke være digitale kredsløb involveret. Musikken er jo digital allerede."

Jeg tror mit spørgsmål er misforstået. Det jeg ville spørge om, er: når man har en cd-afspiller og en receiver, hvornår er det så en fordel at tage analogt signal ud af cd-afspilleren og sende til en receiver, som igen konverterer til digitalt? Jeg fornemmer at flere vil placere en DAC lige efter cd-afspilleren, og sende det analoge signal ind i en digital forstærker.

Der tror jeg at det er bedst at bruge receiverens DAC, hvis signalet ikke kan gå helt analogt gennem receiveren.

Venlig hilsen
KB
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg tror mit spørgsmål er misforstået. Det jeg ville spørge om, er: når man har en cd-afspiller og en receiver, hvornår er det så en fordel at tage analogt signal ud af cd-afspilleren og sende til en receiver, som igen konverterer til digitalt? Jeg fornemmer at flere vil placere en DAC lige efter cd-afspilleren, og sende det analoge signal ind i en digital forstærker.

Der tror jeg at det er bedst at bruge receiverens DAC, hvis signalet ikke kan gå helt analogt gennem receiveren.

Og det er jeg enig i.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu