Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
smedev
Super bruger
Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
|
Sendt: 25-Februar-2006 kl. 15:13 |
panch er tovholder. ( sådan er det, når man beder om at få lukket et vindue op: man bliver straks valgt ind i bestyrelsen)
Jeg synes at så mange som muligt leverer en eventlog, der dækker det tidsinterval, hvor man mener at der er faldet EPG-information ud. Sådan en log er rimelig nem at få ud. Den er på dansk eller engelsk, og den kan kopieres/klistres eller man kan bare notere ned, så det et par linjer kan komme med i indberetningen. Jeg vil gerne påtage mig at skrive en lille vejledning. Så kan vi vurdere om det er serverudfald i det pågældende tidsrum.
gruss
|
smedev
|
 |
panch
Bruger
Oprettet: 02-August-2004
Point: 117
|
Sendt: 25-Februar-2006 kl. 15:19 |
#MCCenterFreak
Godt input, vidste ikke at det forekom mht norton antivirus. Har faktisk selv NAV2005, men jeg ville nu aldrig tilskrive den problemet.
Og jo, det er unmapped analog, kunne ikke lige huske betegnelsen.
|
 |
panch
Bruger
|
Sendt: 25-Februar-2006 kl. 17:26 |
Glimrende forslag smedev, lad os bare gøre det fra nu af. Har dog uheldigvis slettet min eventlog siden EPG forsvandt sidst, men vil poste den næste gang det sker
|
 |
smedev
Super bruger
|
Sendt: 26-Februar-2006 kl. 20:47 |
Jeg var varm på ideen om serverudfald e. lign. men nu har jeg i det forløbne dogns tid mistet et par tyske kanaler og DK4. Og i dag mistede jeg EPG datagrundlaget for SAT.1 så jeg måtte læse EPG data ind igen. Og UDEN event i loggen for det tidsrum!
Men eventloggen er stadig vigtig. Vinduet 'Egenskaber for Hændelse" indeholder en mulighed for at hente hjælp hos go.microsoft.com----. Derinde fortæller de om de har hjælp til rådighed. Og de gemmer min Hændelse i en statistik. Vi kan så håbe på at den der statistik kan indgå i noget fejlsøgning.
start > kontrolpanel > administration > logbog > application
Find fejl eller advarsel hændelser. De kan sendes ind til ms.
|
smedev
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 26-Februar-2006 kl. 21:59 |
#smedev
Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg det er et blindspor. Jeg har været i computerbranchen i 25 år. Jeg har brugt MS software i næsten lige så lang tid, jeg har brugt Windows siden ver. 1.0. Jeg har ALDRIG oplevet at Microsoft har "haft tid" til at analysere problemer af denne karakter, medmindre problemet bliver rejst af SW eller HW leverandørerne, eller fra deres Storkunder.
Hvis det havde været anderledes, havde et forum som dette ingen relevans, det havde da været bedre at skrive til leverandøren som så havde de dygtige programmører til at svare på hvorfor de ikke lige har tænkt på dette og hint da de skrev programmet.
Men jeg skal da ikke være lysseslukker, det kan da være jeg tager fejl!
P.S. Det er desværre ofte sådan at når man søger hjælp på den aktuelle hændelse så får man oplyst noget i retning af "lige præcis denne fejl kender vi ikke så meget til, prøv at kontakte din leverandør eller søg hjælp på vores hjemmeside"
|
 |
smedev
Super bruger
|
Sendt: 26-Februar-2006 kl. 22:23 |
# mcenterfreak
Du har sikkert ret i din pessimisme. Men skulle MS/dk læse med her og de mærker en surhed osv. så har de nu ingen årsag til at påstå at brugerne skulle være nogle uvidende landsbytosser.
Vel ? brugere!
|
smedev
|
 |
smedev
Super bruger
|
Sendt: 03-Marts-2006 kl. 20:47 |
I dag mistede jeg alt. Alle kanaler (27 stk.) og alt tvprogram materiale. MCE havde hængt sig op. Så jeg måtte lave en kontrolleret genstart. Og så var alt røget. Maskinen havde stået og snurret og lavet alt muligt i ca. 4 døgn, og med MCE af og på. Så da jeg startede MCE i morges ville den ikke andet end at synge sin startlyd og så hænge. Alt andet på pc virkede godt nok.
MCE skal vist have sin egen maskine.
|
smedev
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 04-Marts-2006 kl. 00:58 |
Tænk nu hvis du havde suppleret med de oplysninger som tråden har omtalt, så kunne de andre der, måske, har oplevet samme problem i dag supplere med deres oplysninger, og vupti, måske er der en sammenhæng!
Men det ser desværre ud til at denne tråd bliver en "snøfte" tråd
|
 |
smedev
Super bruger
|
Sendt: 04-Marts-2006 kl. 09:37 |
jeg glemte at skrive at fortsættelse følger, men denne er jo også en fortløbende tråd. Ligesom MCE og exemplet KISS er fortløbende processer.
Jeg troede mcenterfreak havde trukket sig ud ?
|
smedev
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 04-Marts-2006 kl. 10:04 |
#smedev
Det havde jeg sådan set også, men Du og Panch gjorde mig nysgerrig da i besluttede at strukturere indsatsen, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at se hvorfor det her problem opstår.
En anden interessant ting så jeg i går da jeg var inde for at ville optage TV avisen. Det viser sig at Danmarks Radio har besluttet at spare en masse penge ved at genudsende TV avisen. Det er der nok heller ikke nogen der opdager, det er jp alligevel det samme de sender hver dag: Tegninger og snevejr
Se bare:

|
 |
panch
Bruger
|
Sendt: 04-Marts-2006 kl. 11:13 |
Hej smedev,
Jeg har ikke selv mistet mine kanaler, så hvis du bruger Glentevejen, så tyder det på et individuelt problem, denne gang. I øjeblikket kæmper jeg med nogle tekniske problemer med MCE. Ati AIW og MCE er bare ikke særlig kompatible. Jeg kunne godt tænke mig at høre, om du også mangler følgende kanaler i EPG'en(hvis du har dem?) - MTV Danmark - VIVA - Viasat sport 2 og 3
Resettede min EPG igår og hentede nye kanaler og ovenstående mangler stadig, så vidt jeg kaan se.
- MCenterFreak: Godt ord igen 
|
 |
smedev
Super bruger
|
Sendt: 04-Marts-2006 kl. 19:44 |
#panch
Jeg mangler Viasatsat sport 2 og 3 men jeg kan modtage dem, VIVA og MTV Danmark har jeg ikke og jeg kan heller ikke modtage dem. &n bsp; Jeg er på Kragsbjerg Antennelaug, som får sine kanaler fra Dansk Kabel TV, et selskab under TDC. (Snart solgt. Hvor er vi henne og hvor er arvesølvet ?) &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; Mit sidste breakdown var absolut individuelt. Min log er fuld af skældud. Jeg havde lukker pc'en ned og taget strømmen. Næste morgen var det sket. Jeg tror MCE oplever en kold tyrker, når jeg tager strømmen. Ganske vist er MCE lukket ned, men dens processer ligger og venter på at de skal vågne op og polle nettet, dvs. spørge om der er noget nyt derude. Det kan de processer ikke tåle. Det tyder på manglende robusthed hos MCE.
#MCenterFreak:
Det er interessant at se hvor meget Microsoft gider ofre på færdiggørelsen af disse halvkommercielle produkter. De skulle nødig være for længe på markedet. Min KISS 558 80 GB er ikke ret færdig, men alligevel er den overhalet af 2 nyere apparater. &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp;
|
smedev
|
 |