recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alle mine problemer med HTPC, suk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlle mine problemer med HTPC, suk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Emne: Alle mine problemer med HTPC, suk
    Sendt: 02-Maj-2008 kl. 14:06

Hejsa,

jeg blev nødt til at skrige min fortvivlelse ud...... ikke at jeg forventer det hjælper, men jeg får det meget bedre

Jeg synes snart jeg har rodet så meget/længe med at for min htpc til at fungere, men hver gang jeg har løst et problem, så skaber det et nyt. Here it goes;

Mit Setup spec.:

• Kabinet               :  OrigenAE S21T (12,1” touch-screen tilsluttet med VGA)
  • Bundkort          : GigaByte GA-MA78GM-S2H
  • CPU                      : AMD X2 BE-2400
  • Køler                    : Sythe Andy Samurai Master                                (passiv)
  • Ram                      : 2x2GB Corsair PC6400
  • Blu-Ray                : Pioneer 202BK
  • HDD                      : 2 x 750GB + 2 x 500GB SAMSUNG SpinPoint
  • Net                       : D-Link RangeBooster N USB Adapter DWA-140
  • Fjernbetjening: Philips SRM7500 Sideshow
  • TV                           : 42” FullHD tilsluttet med HDMI
  • Windows Vista Premium (dermed bruger jeg MCE+Mymovies)

Lækkert setup, så nu skulle der bare ses nogle gode Blu-Ray film, troede jeg  Ingen understøttelse af afspilning HD film (havde jeg egentlig heller ikke forventet) nå, men jeg køber så PowerDVD 8 Ultra, som jo har alle de feature jeg har brug for....... det virker bare ikke.

Selvom CyberLink skriver at deres nye program understøtter Dual-Display (så får jeg fejl ved afspilning:

Programmet kan ikke afspille filmen , vær opmærksom på du ikke kan køre dual-Display(clone mode) Flot...

Besked fra CyberLink Support: Programet undstøtter afspilning af Bly-Ray i Dual-View (clone mode) og så få jeg et link til en kb fra Microsoft fra 2004 !!!! om hvordan jeg skal opsætte Dual-view. Skriver til dem igen, og får nu af vide at det IKKE kan lade sig gøre mere, da en ellers anden beskyttelse(HDCP) i formatet ikke tillader afspilning på 2 skærme samtidig.

Jeg har ingen problemer hvis jeg disabler den ene skærm, men det kan jeg jo ikke bruge til noget, når jeg nu har betalt så mange penge for kabinetet.

NÅ, men google, læse læse læse.... AnyDVD HD er svaret,det skulle fjerne HDCP beskyttelsen okay det har jeg så lige prøvet, og så kan jeg køre med begge skærme på samme tid, der er dog bare ikke billede på den 12,1" skærm når jeg afspiller film.(går ud fra det er fordi ikke kan sendes 1080p igennem vga VGA?) men det gør heller ikke noget, da ikke skal se filmen på den

Men men men, når AnyDVD er aktivt, kan jeg ikke få lyd gennem HDMI, kun gennem min forstærker(tilsluttet med optisk kabel) gælder både alm. dvd og Blu-ray. Jeg fatter simpelt hen ikke hvad AnyDVD gør, så det ikke kan lade sig gøre, jeg synes jeg har rodet med alt i opsætningen.

Når man så gerne vil afspille Blu-Ray film fra HDD, så kan det ikke lade sig gør mere i PowerDVD 8, men NERO Showtime kan, men det kan ikke integreres i MCE som powerDVD kan, så mister jeg det kun at bruge(og se) MCE. Så kan man jo gemme som ISO-fil med f.eks. imgBurn, men jeg gider ikke endnu et step i processen, for at kunne få lov til at se mine film

arrrrg hvor er det bare ikke nemt......

nå, men kan I have en god weekend

EDIT: Jeg har også Floppy DTV-S, men tør slet ikke gå i gang med det, det er jo ViaSat jeg har

Redigeret af Mejnert - 02-Maj-2008 kl. 14:07
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 18:26
Citér så kan jeg køre med begge skærme på samme tid, der er dog bare ikke billede på den 12,1" skærm når jeg afspiller film.(går ud fra det er fordi ikke kan sendes 1080p igennem vga VGA?)

Jeg vil mene det skyldes HW acceleration på grafikortet, som tilsyneladende ikke understøttder dette på begge udgange - hvis du slår HW accelerationen fra (og bruger din CPU til afkodning) vil jeg tro du få video på begge skærme. Samme problematik gør sig i øvrigt gældende på mange bærbare, når man viser film på en projektor samtidig med at den bærbares egen skærm er slået til...løsnigen er den samme - slå HW acceleration fra på skærmkortet.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 19:22

Bliver HW acceleration ikke brugt ved afspilning af DVD-film? Det er kun ved blu-ray jeg ikke kan bruge begge skærme.

Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 19:45
Er ærligtalt ikke klar over det, men giv det et forsøg, det er trods alt relativt nemt at slå til/fra.
min post var mest som et input til en ide om hvad det kan skyldes, som jeg forstod det var der output på begge skærme, blot ikke ved film - dette er typisk noget som sker ved HW acceleration så det er en mulig årsag.

højre klik på skærmomådets blå baggrund, vælg egenskaber
gå til fanebladet "indstilinger" og tryk "avanceret"
her vælger du fanebladet "fejlfinding" og flytter skyderen over til "ingen HW acceleration" - her efter tester du om det nu er muligt (selvfølgelig mens AnyDVD fjerner kopi beskyttelsen, så HDCP ikke forhindre output på begge skærme)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 22:04

Jeg er glad for alle forslag, så tak, men jeg kan ikke slå hardware acceleration fra, knappen "grå" og der står:

Den nuværende skærmdriver tillader ikke at der foretages ændringer i hardwareacceleration.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu