|
Allente vs TCL TV |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Februar-2023 kl. 08:06 |
jeg har et helt nyt c735 tv fra TCL. Jeg har forsøgt at fa installeret kanalerne fra Allente ( thor 5 , 6), desværre kan netop Thor ikke vælges ved kanal scanning. Alle indstillinger kan dog sættes, som frekvens, polaritet og lnb m.m. Lige meget hvilke indstillinger jeg sætter kan kun 28 kanaler findes ved scan og det ser ud til det er alle fra Discovery, altså tv5 tv4 6 9 osv. Mit Ci+ virker tilsyneladende da alle kanaler afkodes (har premium abo), jeg begriber bare ikke hvorfor DR, TV2 og alle de resterende kanaler ikke dukker op. Umiddelbart tænker jeg der er 2 muligheder, enten virker Ci+ kortet (gammelt canal digital kort, Allente siger det er ok) ikke, eller det er fordi Thor ikke findes mellem de satellitter der kan vælges?. Er der nogen der har en ide til hvad problemet kan være? , jeg har en allente 1 tv boks som finder ALLE kanaler på samme kabel.
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10450 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og du er sikker på, at bl.a. DR og TV2 sendes fra Thor (det hedder den vist ikke længere)? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
|
ja, det hedder Thor 5/6, det er i hvertfald hvad jeg har fundet ud af......
og jeg har kun en parabol, så retningen mod satellit er rigtig (monteret af pro) de eneste forskelle på tv boks og tv er, tv kan ikke vælge den rigtige sat og tv bruger et ci+ kort (tv boks bruger en chip) |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. I følge dette link skulle DR1 ligge på 10934 V Og flere af TV2 kanaler på 10716 H Og nogle lokale TV2 kanaler på 10841 H Her er linket: https://www.lyngsat.com/packages/Allente.html Hilsen Carsten. |
|
ridderdk
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har brugt denne: https://www.allente.dk/kundeservice/abonnement/parabol-tv-frekvens--kanalliste/ Og det er samme info der kan findes Jeg kan vælge frekvenser før scan. ligesom jeg kan vælge symbol rate Det gør faktisk ingen forskel hvad jeg vælger, det er de samme 28 kanaler der dukker op...... Kan der være en hardcodet indstilling der adskiller sig udfra hvilken satellite der vælges mon?
Det ville måske kunne forklare det, når nu Thor ikke kan vælges (.8 vest) |
|
ridderdk
Funktioner
Tak(0)
|
Som info er her billedet der viser at mange parametre kan ændres før scanning, der er ca 20 satellitter at vælge i mellem og alle kan editeres, dog ikke retning :-)
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
De tv jeg har, har heller ikke Thor som valg. Du skal blot bruge, hvis valget er til stede, 1° vest positionen. Her ligger Allentes kanaler, og hvis det er muligt på TCL, skal du vælge søgning på udbyder.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
ridderdk
Funktioner
Tak(0)
|
Desværre er det tætteste på 1 grad vest, som jeg lige husker det, 5 grader vest , og ingen muligheder for at vælge på udbyder. jeg må nok høre hos TCL om der snart kommer en opdatering så den kommer med på listen, sguda mærkeligt de sælger fjernsyn i norden uden man kan finde Thor på satellit listen, ik?
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tilsyneladende sælges tv med Allente abonnement, kan det være en fejl 40. Jeg ville måske prøve en fabriksgendannelse, og lave en ny opstart.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
ridderdk
Funktioner
Tak(0)
|
TCL sælges i Elgiganten med Allente abonnementer ja, men kun streaming abonnementer, tcl er heller ikke at finde på deres godkendte tv liste, jeg håbede bare det var fordi de ikke var nået til dem endnu. Fabriksgendannelse er prøvet uden held, ligesom 5 versioner af firmware på tv er afprøvet Jeg håber måske en tv montør eller lignende er med på recordere.dk, som kan forklare hvorfor jeg finder denne kanal: SVT4 HD 68 10934 H 25000 3/4 men ikke denne : DR1 HD 1 10934 V 25000 3/4 Selvom jeg vælger V i polarisation, så finder den alligevel SVT4 HD, stadig ikke DR1, det er sguda underligt!?
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Mit gæt er, at der TV 4(Svensk) på 10934 H? Skiftet mellem V og H sker enten via 13/18 Volt elleren 22 kHz tone. Mit næste gæt er, at skiftet fra TV til LNB går galt? Er kabler meget langt eller meget lyndt? Hilsen Carsten. |
|
ridderdk
Funktioner
Tak(0)
|
hej Carsten
Jeg forstår ikke rigtigt dit gæt? Ja, det er svensk tv4 hd der findes, men det skriver jeg jo også? Det er en professionel der har monteret parabel og kabel, jeg gætter på det er ca. 8-10m langt. Hvad mener du med "skiftet mellem tv og lnb"? Det er samme kabel og stik jeg kan sætte i tv boksen og modtage alle kanaler fra Allente
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |