recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Allente vs TCL TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Allente vs TCL TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Allente vs TCL TV
    Sendt: 07-Februar-2023 kl. 08:06
jeg har et helt nyt c735 tv fra TCL.
Jeg har forsøgt at fa installeret kanalerne fra Allente ( thor 5 , 6), desværre kan netop Thor ikke vælges ved kanal scanning.
Alle indstillinger kan dog sættes, som frekvens, polaritet og lnb m.m.
Lige meget hvilke indstillinger jeg sætter kan kun 28 kanaler findes ved scan og det ser ud til det er alle fra Discovery, altså tv5 tv4 6 9 osv.
Mit Ci+ virker tilsyneladende da alle kanaler afkodes (har premium abo), jeg begriber bare ikke hvorfor DR, TV2 og alle de resterende kanaler ikke dukker op.
Umiddelbart tænker jeg der er 2 muligheder, enten virker Ci+ kortet (gammelt canal digital kort, Allente siger det er ok) ikke, eller det er fordi Thor ikke findes mellem de satellitter der kan vælges?.

Er der nogen der har en ide til hvad problemet kan være? , jeg har en allente 1 tv boks som finder ALLE kanaler på samme kabel.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 09:51
Og du er sikker på, at bl.a. DR og TV2 sendes fra Thor (det hedder den vist ikke længere)?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Og du er sikker på, at bl.a. DR og TV2 sendes fra Thor (det hedder den vist ikke længere)?

Flemming

ja, det hedder Thor 5/6, det er i hvertfald hvad jeg har fundet ud af......
og jeg har kun en parabol, så retningen mod satellit er rigtig (monteret af pro)
de eneste forskelle på tv boks og tv er, tv kan ikke vælge den rigtige sat og tv bruger et ci+ kort (tv boks bruger en chip)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 10:23
Hej.

I følge dette link skulle DR1 ligge på 10934 V 
Og flere af TV2 kanaler på 10716 H
Og nogle lokale TV2 kanaler på 10841 H


Hilsen Carsten.

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

I følge dette link skulle DR1 ligge på 10934 V 
Og flere af TV2 kanaler på 10716 H
Og nogle lokale TV2 kanaler på 10841 H


Hilsen Carsten.

jeg har brugt denne:
https://www.allente.dk/kundeservice/abonnement/parabol-tv-frekvens--kanalliste/
Og det er samme info der kan findes
Jeg kan vælge frekvenser før scan. ligesom jeg kan vælge symbol rate
Det gør faktisk ingen forskel hvad jeg vælger, det er de samme 28 kanaler der dukker op......

Kan der være en hardcodet indstilling der adskiller sig udfra hvilken satellite der vælges mon?
Det ville måske kunne forklare det, når nu Thor ikke kan vælges (.8 vest)   

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 10:37
Som info er her billedet der viser at mange parametre kan ændres før scanning, der er ca 20 satellitter at vælge i mellem og alle kan editeres, dog ikke retning :-)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 10:55
De tv jeg har, har heller ikke Thor som valg. Du skal blot bruge, hvis valget er til stede, 1° vest positionen. Her ligger Allentes kanaler, og hvis det er muligt på TCL, skal du vælge søgning på udbyder.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

De tv jeg har, har heller ikke Thor som valg. Du skal blot bruge, hvis valget er til stede, 1° vest positionen. Her ligger Allentes kanaler, og hvis det er muligt på TCL, skal du vælge søgning på udbyder.
Desværre er det tætteste på 1 grad vest, som jeg lige husker det, 5 grader vest , og ingen muligheder for at vælge på udbyder.

jeg må nok høre hos TCL om der snart kommer en opdatering så den kommer med på listen, sguda mærkeligt de sælger fjernsyn i norden uden man kan finde Thor på satellit listen, ik?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 11:31
Tilsyneladende sælges tv med Allente abonnement, kan det være en fejl 40. Jeg ville måske prøve en fabriksgendannelse, og lave en ny opstart.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tilsyneladende sælges tv med Allente abonnement, kan det være en fejl 40. Jeg ville måske prøve en fabriksgendannelse, og lave en ny opstart.
TCL sælges i Elgiganten med Allente abonnementer ja, men kun streaming abonnementer, tcl er heller ikke at finde på deres godkendte tv liste, jeg håbede bare det var fordi de ikke var nået til dem endnu.
Fabriksgendannelse er prøvet uden held, ligesom 5 versioner af firmware på tv er afprøvet

Jeg håber måske en tv montør eller lignende er med på recordere.dk, som kan forklare hvorfor jeg finder denne kanal:
SVT4 HD 68 10934 H 25000 3/4
men ikke denne :
DR1 HD 1 10934 V 25000 3/4

Selvom jeg vælger V i polarisation, så finder den alligevel SVT4 HD, stadig ikke DR1, det er sguda underligt!?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:


 som kan forklare hvorfor jeg finder denne kanal:  SVT4 HD 68 10934 H 25000 3/4


Hej.

Mit gæt er, at der TV 4(Svensk) på 10934 H?

Skiftet mellem V og H sker enten via 13/18 Volt elleren  22 kHz tone.
Mit næste gæt er, at skiftet fra TV til LNB går galt?
Er kabler meget langt eller meget lyndt?

Hilsen Carsten.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 14:10
hej Carsten
Jeg forstår ikke rigtigt dit gæt?
Ja, det er svensk tv4 hd der findes, men det skriver jeg jo også?
Det er en professionel der har monteret parabel og kabel, jeg gætter på det er ca. 8-10m langt.
Hvad mener du med "skiftet mellem tv og lnb"?
Det er samme kabel og stik jeg kan sætte i tv boksen og modtage alle kanaler fra Allente
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu