|
All-in-one medieafspiller, findes det? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ikke direkte, men igennem Plex (server) burde det være muligt at afspille fra en NAS.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Selvfølgelig gør den det. Men dog ikke med Apples standard apps. Men det er jo derfor den får App Store. Og Plex har sagt, at de allerede er i gang med deres. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
|
Infuse er også ved at lave en version til atv4, så er ret sikker på den kan spille direkte fra NAS
|
||
![]() |
||
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
|
Lidt off topic: Jeg overvejer Nexus Player som erstatning for min Chromecast, da Nexus player kan indstilles til 50Hz output - ved du om Nvidia Shield Android TV også kan det?
|
||
![]() |
||
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
|
Det der er vigtig for mig er at den kan streame lyd i Dolby 5.1, dts mv. samt kan afspille i mindst full HD.
Men det er vel også det mindste man kan forlange af produkter produceret i 2015.
|
||
![]() |
||
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
|
Har kigget lidt på ATV4, men kan ikke se nogen steder at den skulle understøtte 24p.. Eller 23.976 for den sags skyld. Tror den som den gamle kun understøtter 30 og 60 :(
|
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
![]() |
||
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
|
Men ikke med ATV4 som "afkoder". Det vil kræve at NASen er kraftig nok til at stå for den del. Og så er det i min bog ubrugeligt. Mener du der kommer an app hvor ATV4 står for afkodningen? Den skal på hylden either way... |
||
![]() |
||
pcjt ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2009 Status: Offline Point: 30 |
|
Tag et kig på den her Himedia Q5 4K3D afspiller alt HD lyd, Atmos & 24 hz, Dog ikke prøvet 3D på den. Den er dog ikke perfekt da man selv skal install en anden player app fra selvskabet som understøtter Hd lyd og 3D, men køre perfekt med Kodi.
Der er ganske almindelig android 4.4 på så du kan installlere de apps som nu findes på Play store. Himedia Q5 4K3D afspiller Redigeret af pcjt - 14-Oktober-2015 kl. 18:54 |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Hej, jeg stod selv med samme dilemma da jeg skiftet sidst.
Jeg har også været igennem et hav af forskellige produkter med større og mindre succes. Historik: PS3 Asrock ION 330 Apple Mac Mini Asrock Vision 3D WD TV Live Dune HD Max Rasberry Pi 2 1024mb ram. Jeg kan sige godt og ondt om alle sammen men den værste er uden tvivl Apples Mac Mini. AsRock har både været forsøgt med Ubuntu, Windows XP, 7, 8 og Dedikeret KODI OS som bygger på noget ubuntu noget. Her har KODI OS været bedst da det er mest simpelt at bruge og administrere. Den mest simple og bedste allround jeg har haft har været Dune HD Max. det er virkelig en lækker maskine, meget pålidelig og afspiller ALT i super kvalitet helt op til DTS MA. Denne er pt skiftet ud med en RBP 2 da den er billig og får mange roser med på vejen og er faktisk også selv ret glad for den, men har dog et par fejl hist og her. Har både brugt den med Logitech Harmony samt et trådløst tastatur og begge dele fungere perfekt. Hvis jeg skulle vælge i dag ville og enten gå efter Nvidia Shild, Intel NUC eller Rasberry Pi 2. Fælles for alle de løsninger jeg lister op her er at dit ønske omkring streaming fra nettet ikke rigtigt bliver opfyldt. her bruger jeg selv mit LG tv (Samsung før denne) Jeg har et UF772 fra i år som har både VIA Play, TV2 Play og Netflix. Når jeg så skal se film fra min Synology nas skifter jeg over på HDMI og bruger Kodi. En mulighed kunne som nævnt også være en Playstation 3. Den kan afspille forbavsende mange formater og har jo bluray drev også. Plus der er Netflix app. Måske det var en mulighed? Håber noget af dette kan bruges.
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det kan den, ja. Kan se det stod som en opdatering i den nye ROM der kom for nyligt.
Rigtigt at Plex kræver transcoding på serveren. Men ja, det ville undre mig meget, hvis der ikke kommer apps, der kan klare det direkte på ATV. Der findes jo VLC til iPhone/iPad og den kan sagtens æde mkv-filer. Og når Apple lader VLC komme på App Store der, hvorfor skulle de ikke lade den komme det på ATV? Uden jeg har undersøgt det, så vil det da også undre mig, hvis ikke Kodi prøver at komme ind på ATV. Men i mine øjne er det dog ligegyldigt. Så længe der ikke er HD lyd eller i det mindste bare DTS og der heller ikke er 24hz, så finder jeg ATV ganske ubrugelig. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Jeg lytter lige med.
At wdtv ændrer fokus, det vil jeg holde øje med. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |