recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alm stue antenne stik i nyt TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlm stue antenne stik i nyt TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Emne: Alm stue antenne stik i nyt TV?
    Sendt: 10-August-2009 kl. 22:55

Hej,

Jeg har søgt men ikke rigtigt fundet svaret. Jeg skal have et nyt lille TV med indbygget tuner til det nye tv-signal. Det er korrekt forstået at jeg med en alm stue antenne/stik kan tage det nye signal blot jeg har den korrekte tuner ikke?

Hvis ja, så er jeg lidt i tvivl om hvorvidt et gammeldags antenne stik kan sættes I et moderne fladskærms tv? Til eksempel finder jeg specs som Component Video, HDMI, Scart etc. - men intet om et gammeldags antenne...

Er det givet på forhånd i en sådan grad at det aldrig står i specs? Eller vil jeg mangle en konverter/sep tuner alligevel?

På forhånd tak.

--

Redigeret af itemplate - 10-August-2009 kl. 22:55
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 22:59

Hej , ja hvis dit nye tv har tuner der kan modtage signalerne fra boxer , så er det bare at sætte en antenne på taget ( og betale ) , og ja der er et helt alm antennestik på alle tv...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 23:02

Ingen boxer. Jeg har blot en stue antenne på taget. P.t. tager den fint TV2+DR til et tudsegammelt Grundig TV.

Det signal vil jeg gerne kunne fortsætte med at tage efter 1/10. Kan jeg det?

Redigeret af itemplate - 10-August-2009 kl. 23:59
Til top
serpent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 00:27
ja det kan du. hvis dit tv/din decoder har mpeg2 kan du se digitalt tv ind til 2012. Du vil kunne se dr1+2+tv2. Med mpeg 4 kan du yderligere se de nye kanaler fra DR, og kan også se digitalt tv efter 2012. Der kommer vidst nok 5-7 kanaler i alt på mpeg4...
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 00:41
Den antenne der skal bruges fremover er en UHF-antenne (der undertiden også kaldes en TV2-antenne). Da du kan modtage TV2 i dag, behøver du ikke en ny antenne.

Du kan fortsætte med dit gamle fjernsyn, hvis du indsætter en digital modtagerboks mellem antennekablet og fjernsynet. Antennekablet sættes i boksen der forbindes til det gamle fjernsyn med scartkabel.

Den boks du skal bruge er af typen DVB-T.  De billigste kan kun klare kodningsformatet MPEG2 og kan kun bruges indtil 2012 til modtagelse af DR1, DR2, TV2 og lidt lokal-tv. Vil man være fremtidssikret, skal man købe en DVB-T MPEG4 boks. Derved kan man allerede fra 1. nov. 2009 modtage nye kanaler fra DR. Hvis man er interesseret i de kanaler den nye udbyder Boxer TV kommer med, skal boksen også have kortlæser, hvilket bokse godkendt af Boxer TV har.  Tegner man 1-årigt abonnement hos Boxer Tv, får man en gratis boks.

Hvis du vil købe et nyt fladskærms-tv behøver du ikke en boks. Du skal bare købe et tv med indbygget DVB-T MPEG4 tuner. Det har mange tv i handlen, men pas på dem der kun har MPEG2. De vil kræve boks efter 2012. Skal man se betalingskanaler fra Boxer TV, skal der i det nye tv indsættes et CA-modul som kan læse programkortet fra Boxer TV.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 16:50

Jeg takker alle for fyldestgørende svar!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu