recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alt for meget bas i film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alt for meget bas i film

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: alt for meget bas i film
    Sendt: 24-Marts-2014 kl. 08:53
Har kørt kalibreringen af højtalere.
Det er helt fint i stereo når jeg hører musik. Subwooferen er tilpasset fint.
Men når jeg så ser film med surroundlyd i 3.1 så er subwooferen alt for voldsom. Den står faktisk og "blafre" næsten konstant.
Hvordan kan det justeres?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 09:16
Skru ned for niveauet på sub'en, disse plejer at have en volumen kontrol. Dette burde din kalibrering have klaret, men er tilsyneladende ikke sket.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 09:27

Auto Setop er som udgangspunkt fint, men det er ofte nødvendigt at lave en manuel tilpasning. Som skrevet du har for meget effekt på SW. Stil den på halv styrke, og tilpas på Reciveren. Det er også muligt at Crossover ikke er rigtigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 09:47
Det kan være nødvendigt at skrue meeget langt ned for sub vol. Min står på "kl 9"
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 10:11
Min skal ligeledes stå på kl 9 ca, hvis receiveren skal være 0dB.

Skruer jeg op til kl 12, melder den out of phase..

Jeg er enig i at du må påregne lidt manuel tilpasning..
Ved kalibrering har jeg fin lyd til film, med god kontrolleret bas, mens jeg ved musik skal have lidt mere sub på.

Det samme gjorde sig gældende på min gamle receiver.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 10:43
Men hvis jeg skruer ned for bassen. Så er det jo for lidt bas i stereo :(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 10:48

Det er så noget der justeres på Reciveren, skru op for musik og ned når der skal ses film. Hvis ikke der er seperat indstillings mulighed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 11:03
Nogle receivere har mulighed for indstilling efter input.
Dvs individuelt niveau til musik og film, hvis ikke, ja så må du ændre for hver gang.
Hvilke receiver er det?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 11:07
Er det Yamaha's korrektion du har kørt? Hvilken sub bruger du?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Er det Yamaha's korrektion du har kørt? Hvilken sub bruger du?

ja Yamaha og det er en ældre Cerwin Vega Sub
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 11:32
Jeg havde også problemer med for meget bas og havde endda volumen på min sub i mellem kl. 8 og kl. 9 - min autoseup kom frem til at den satte subben til mellem -3db og 0, hvilket jo skulle være ok, men alligevel var problemet der. Jeg har nu fået anlægget kalibreret af Otto fra Tapeconnection og han skruet den op til kl. 11 og rettede ellers i frekvenser og nu er det super både til film og musik og behøver ikke at rette i det afhængig af om jeg hører musik eller ser film. Otto nævnte, at problemet med mange autosetup funktioner er, at de af og til prøver at rette for meget i forhold til lytterummet, hvilket giver nogle uhensigtsmæssigheder i resultatet. Nogle gange må man accepterer de begrænsninger, der er i lytterummet, hvis man ikke har mulighed som hos mig at rette i lytterummets akustik og så fokuserer på de væsentlige ting, der kan gøre en forskel. Til dette formål bliver man nødt til at foretage nogle målinger med f.eks Room EQ Wizard (REW) og hvordan f.eks. din sub opfører sig i det lytterum den befinder sig i. Det er naturligvis en forudsætning, at man kan tolke de målinger man får og der kommer jeg også til kort (Derfor jeg bestilte Otto), men man kommer sikkert langt med at eksperimentere med det.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 15:05
hmm men hvordan sletter jeg rumkorrektionen?
Det er vel ikke alle indstillinger jeg efterfølgende selv manuelt kan ændre/tilpasse?
I mit tilfælde er det jo kallibreret ok.. lige på når Subbens niveau i surround.
Det er vel ikke muligt at have 2 forskelle indstillinger? én for stereo musik og en anden til surround film?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu