recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alt for meget bas i film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alt for meget bas i film

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 15:16

Hvad du kan og ikke kan, kommer an på hvulke muligheder der er i Reciveren. Hvilke højttalere bruges.? Har de en god LF. ? De kan måske give en god lyd til musik uden brug af SW.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Har kørt kalibreringen af højtalere.
Det er helt fint i stereo når jeg hører musik. Subwooferen er tilpasset fint.
Er du sikker på at sw spiller med i stereo.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 17:23
 
 
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

 
Er du sikker på at sw spiller med i stereo.
 
  Det vil den nemlig nødvendig vis ikke, det kommer an på indstillingerne på Reciveren. På f.eks min Reciver kan jeg indstille til LFE+Main, så vil den altid være med, eller der kan indstilles til LFE, og så er den kun aktiv når der er et LFE spor.
Mine højttalere klarer fint musik (de er stillet til Large) uden SW, så den er stillet til LFE.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Har kørt kalibreringen af højtalere.
Det er helt fint i stereo når jeg hører musik. Subwooferen er tilpasset fint.
Er du sikker på at sw spiller med i stereo.

ja SW er med i stereo setupet.. Og som sagt sidder den "lige i skabet" Perfekt tilpasset.
Surround derimod alt for meget buldren.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 10:11

Så må enten, hvis du kan det, spille musik uden SW, eller lave 2 indstillinger, sp der er seperat til musik og film.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Så må enten, hvis du kan det, spille musik uden SW, eller lave 2 indstillinger, sp der er seperat til musik og film.

Så hellere film uden SW :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 10:20

Hvis ikke den kan undværes til musik, så vul den heller ikke kunne til film.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 10:29
Tror du er nødt til at få én til at måle dit rum for at kunne identificere hvad der er årsagen. Film indeholder langt dybere toner end musik, så hvis du har nogle issues i de dybe toner som Yamaha's korrektion ikke fixer, så vil disse dominere og være grunden til at film er ulideligt ift. musik.

Kender ikke din sub, men en anden grund kan også være, at den bare ikke er god nok til at gengive film som de bør gengives. Kender du nogle som du kan låne en sub af for at sammenligne?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Tror du er nødt til at få én til at måle dit rum for at kunne identificere hvad der er årsagen. Film indeholder langt dybere toner end musik, så hvis du har nogle issues i de dybe toner som Yamaha's korrektion ikke fixer, så vil disse dominere og være grunden til at film er ulideligt ift. musik.

Kender ikke din sub, men en anden grund kan også være, at den bare ikke er god nok til at gengive film som de bør gengives. Kender du nogle som du kan låne en sub af for at sammenligne?

ja jeg må nok lige prøve at skrue lidt mere på det.. 
tror jeg vil starte med at dreje manuelt på crossover knapper på SWén.. 
men måske jeg så mister de helt dybe toner i film
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 10:43
Giver ingen mening at begynde at dreje på crossover knappen på SW'en. Crossoverknappen på subwooferen skærer frekvenser af "opadtil" og vil ikke påvirke de dybe toner overhovedet. Men receiveren gør allerede det arbejde som subbens crossover kan gøre, så den skal stå så højt som muligt eller bypasses hvis muligt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 10:44

Du skal lade Reiver styre Crossover, den kan gøre det mere precist, så skru helt op på Swen
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du skal lade Reiver styre Crossover, den kan gøre det mere precist, så skru helt op på Swen

Ja der står den også nu... Men problemet p.t er måske at der er alt for kraftige LFE signaler i film i forhold til "alm" bas i musik.

Må se om jeg kan differencere de 2 typer på min reciever.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu