recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alt for meget bas i film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alt for meget bas i film

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg kan ikke begribe hvordan subben ikke skulle være aktiv i stereo når der kommer lyd ud fra den?

Men du kan begribe, at en justering af subbens volume ikke påvirker stereogengivelsen overhovedet? :-)

Mit råd: Brug nuværende volume bagpå subben og kør auto-EQ igen. 


Redigeret af Jonas_h - 27-Marts-2014 kl. 11:41
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 11:36
efter min mening har du haft for høj vol. på sub da du kalibrerede,det
kompenserer receiver ved at skrue ned - prøv cal. igen med lavere vol.
på sub, efter cal. skal du ligge omkring 0,så du har noget spillerum




Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 11:48
ja ok det er nok rigtigt.. Satte bare volumen til 50% som der stod i manualen man skulle ved kalibrering. 
Kan godt være jeg skulle prøve en ny kalibrering med SW volumenknappen på 1/4 og så så hvad kalibreringen siger..  altså omkring 0 DB skal den være efter kalibrering!? og så justere sw knappen igen og køre kalibrering igen indtil jeg rammer 0 DB +/- ?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 12:04
se indlæg 2 side 1.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 12:05
Ja
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

ja ok det er nok rigtigt.. Satte bare volumen til 50% som der stod i manualen man skulle ved kalibrering. 
Kan godt være jeg skulle prøve en ny kalibrering med SW volumenknappen på 1/4 og så så hvad kalibreringen siger..  altså omkring 0 DB skal den være efter kalibrering!? og så justere sw knappen igen og køre kalibrering igen indtil jeg rammer 0 DB +/- ?

ja det er rigtigt forstået

Redigeret af karula - 27-Marts-2014 kl. 12:10
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Skru ned for niveauet på sub'en, disse plejer at have en volumen kontrol. Dette burde din kalibrering have klaret, men er tilsyneladende ikke sket.


fordi......,.det skulle du så havde forklaret, når nu manden er i vildrede.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu