recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alt om Samsung PS50B855
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketalt om Samsung PS50B855

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 11:13

De har 500A en del steder, men den duer ikke til mig, for jeg har trukket 10m HDMI kabel over til fjernsynet - henover loftet, så den separate media receiver kan jeg ikke bruge alligevel...

Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 11:16

Oprindeligt skrevet af onkeldunkel onkeldunkel skrev:

Jeg tror det bliver svært - det er nok at tage telefonen og ringe rundt, men jeg tror nu jeg lige klapper hesten - så må det blive en Samsung 855 eller en V10, når der dukker nogle reviews op

Vi er vel en del, der klapper hesten...

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 11:18

De har 500A en del steder, men den duer ikke til mig, for jeg har trukket 10m HDMI kabel over til fjernsynet - henover loftet, så den separate media receiver kan jeg ikke bruge alligevel...

har 500A ikke nogen hdmi indbygget i selv skærmen, eller er de kun i media receiveren
Til top
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 11:23

Nej, det mener jeg ikke den har. Den har 4 på media receiveren (3 bag + 1 for). Desuden er det pebret at betale 5.000 for en boks man ikke har brug for

Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 11:30

Nej, det mener jeg ikke den har. Den har 4 på media receiveren (3 bag + 1 for). Desuden er det pebret at betale 5.000 for en boks man ikke har brug for

det har du helt ret i
Til top
jenseike Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-April-2009
Sted: Norway
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 12:27
Utrolig hvor opptatt dere er av svart nivå her.. Svart nivå er oppskrytt og uansett så er det så ekstrem liten forskjell vi snakker om her og du vil KUN se forskjellen i "pitch dark" rom.. I mine øyne fikk samsungen en veldig bra review, og om man leser tråden samsung 2009 plasma på avs forum som er 80 sider langt ser dere ikke en eneste persom som er missfornøyd med sin samsung tv.. Les f eks LED tråden.. Det er bare shit snak om deres skjermer så mitt inntrykk er att folk sier hva de mener..

Jeg synes som sagt den fikk en meget bra review. Svart er ikke det viktigste på en skjerm, men det er gamma og grå balanse. Jeg synes svart diskusjonen her er noe unødig og om man kun skal bedømme en skjerm ut i fra svart nivå, ja da er jo også de nye LED skjermene til samsung meget bra da siden de er nærmere kurop nivå når de autodimmer... men så er det jo ikke.. Det er tonnevis av andre faktorer som teller inn og som avgjør hvor god en panel er..

Jeg har fått min 855 og jeg kan fortelle at denne skjermen har bedre PQ enn en G9 i allt annet enn pitch dark miljø.. Om man har bare litt lys på i sin stue så har denne skjermen ett bedre PQ. Den er skarpere, bedre farger, den har bedre motion. Kanskje ikke bedre, men like god er den!!!.. Og jeg ville aldri ha byttet den inn i en kuro. Jeg ser alldri på tv i total mørke, men har alltid litt belysning og da har svart nivåen til G9 ingen virkning what so ever og det er andre kvaliteter som teller..

Dette er min mening om saken!!

Jens
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 12:36
en 855 bliver helt sikkert en kanon skærm og den kommer til at over raske mange. Jeg tror helt sikkert den vinder over en v10. Bliver sjovt og følge kampen mellen de to i test. Men har på ingen måde fortrudt mit valg af en pioneer 500M.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af jenseike jenseike skrev:

Utrolig hvor opptatt dere er av svart nivå her.. Svart nivå er oppskrytt og uansett så er det så ekstrem liten forskjell vi snakker om her og du vil KUN se forskjellen i "pitch dark" rom.. I mine øyne fikk samsungen en veldig bra review, og om man leser tråden samsung 2009 plasma på avs forum som er 80 sider langt ser dere ikke en eneste persom som er missfornøyd med sin samsung tv.. Les f eks LED tråden.. Det er bare shit snak om deres skjermer så mitt inntrykk er att folk sier hva de mener..

Jeg synes som sagt den fikk en meget bra review. Svart er ikke det viktigste på en skjerm, men det er gamma og grå balanse. Jeg synes svart diskusjonen her er noe unødig og om man kun skal bedømme en skjerm ut i fra svart nivå, ja da er jo også de nye LED skjermene til samsung meget bra da siden de er nærmere kurop nivå når de autodimmer... men så er det jo ikke.. Det er tonnevis av andre faktorer som teller inn og som avgjør hvor god en panel er..

Jeg har fått min 855 og jeg kan fortelle at denne skjermen har bedre PQ enn en G9 i allt annet enn pitch dark miljø.. Om man har bare litt lys på i sin stue så har denne skjermen ett bedre PQ. Den er skarpere, bedre farger, den har bedre motion. Kanskje ikke bedre, men like god er den!!!.. Og jeg ville aldri ha byttet den inn i en kuro. Jeg ser alldri på tv i total mørke, men har alltid litt belysning og da har svart nivåen til G9 ingen virkning what so ever og det er andre kvaliteter som teller..

Dette er min mening om saken!!

Jens

jeg kopiere lige dit indlæg over på 855/v10
tak for din tilbagemeldning

Redigeret af xcardman - 27-Maj-2009 kl. 12:45
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 13:06

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

en 855 bliver helt sikkert en kanon skærm og den kommer til at over raske mange. Jeg tror helt sikkert den vinder over en v10. Bliver sjovt og følge kampen mellen de to i test. Men har på ingen måde fortrudt mit valg af en pioneer 500M.

Du burde heller ikke fortryde, at du har købt verdens bedste TV. Det kan godt være at der er folk, som fx lige har købt en Samsung 855, og siger den har bedre farver og skarpere osv., men det hele kommer an på hvordan man har indstillet sit TV. KRP-500 ejere kan jo også skrue farverne og kontrasten helt op, og begynde at påstå den har bedre farver end den 855.

Tilgengæld er det jo bare ikke et korrekt billede. Hvis en newbie ser et TV med kraftige farver, hvor rød, blå, grøn er meget kraftige og tiltrækkende at se på, så tror de med det samme, at den har bedre farver end fx en kalibreret KURO, for den ikke viser ligeså kraftige farver, hvilket jo selvfølgelig skyldes at man har indstillet KURO'en til at vise naturlige og korrekte farver. For en KURO har jo også evnen til at vise tiltrækkende sindsyge kraftige farver/kontrast/skarphed, men jeg synes personligt ikke at det er tiltrækkende at se på.

Skarphed kan jo også blive for skarpt, hvilket så igen ødelægger det naturlige og korrekte billede, som entusiaster elsker og foretrækker. Jeg har aldrig set et skarpere eller bedre billedkvalitet end på min KRP-500A, hverken Plasma eller LCD/LED. Alt i alt så ved vi alle, at der er intet som kan matche en KURO 9G.

Det kan godt være, at der er nogen som synes jeg er langt ude og skide, men nu fortæller jeg bare min mening.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Du burde heller ikke fortryde, at du har købt verdens bedste TV. Det kan godt være at der er folk, som fx lige har købt en Samsung 855, og siger den har bedre farver og skarpere osv., men det hele kommer an på hvordan man har indstillet sit TV. KRP-500 ejere kan jo også skrue farverne og kontrasten helt op, og begynde at påstå den har bedre farver end den 855.

Tilgengæld er det jo bare ikke et korrekt billede. Hvis en newbie ser et TV med kraftige farver, hvor rød, blå, grøn er meget kraftige og tiltrækkende at se på, så tror de med det samme, at den har bedre farver end fx en kalibreret KURO, for den ikke viser ligeså kraftige farver, hvilket jo selvfølgelig skyldes at man har indstillet KURO'en til at vise naturlige og korrekte farver. For en KURO har jo også evnen til at vise tiltrækkende sindsyge kraftige farver/kontrast/skarphed, men jeg synes personligt ikke at det er tiltrækkende at se på.

Skarphed kan jo også blive for skarpt, hvilket så igen ødelægger det naturlige og korrekte billede, som entusiaster elsker og foretrækker. Jeg har aldrig set et skarpere eller bedre billedkvalitet end på min KRP-500A, hverken Plasma eller LCD/LED. Alt i alt så ved vi alle, at der er intet som kan matche en KURO 9G.

Det kan godt være, at der er nogen som synes jeg er langt ude og skide, men nu fortæller jeg bare min mening.

Jeg tror heller ikke på den, min mavefornemelse er at jeg har truffet den helt rigtig beslutning. Men havde helt sikkert valgt en samsung fremfor en v10. Alene det at der ikke sidder nogen blæser i.
Men Jens ved godt hvad han snakker om

Redigeret af xcardman - 27-Maj-2009 kl. 13:13
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Jeg tror heller ikke på den, min mavefornemelse er at jeg har truffet den helt rigtig beslutning. Men havde helt sikkert valgt en samsung fremfor en v10. Alene det at der ikke sidder nogen blæser i.
Men Jens ved godt hvad han snakker om

Okay.

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 13:26

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Tillykke xcardman det var vist som du havde håbet og regnet med

til mit formål kan jeg ikke nok ikke få en bedre skærm, at en skærm bliver fremhævet så meget over for en kuro har jeg ikke set før. dog er jeg lidt skuffet over sortniveau. Men jeg skal netop bruge i lidt lysere lokale og der er en samsung god til sort pågrund af dens real black filter(kan ikke måles).
Jeg skal jo netop have en projektor til film og i et alt mørkt rum.

Kan du så bestemme dig.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu