|
|
Besvar ![]() |
Side <1 789 |
Forfatter | |||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Ja det er svært og vil hele tiden have noget som er bedre, men tror mit projektor projekt bliver udskudt. du har ret, jeg har svært ved og bestemme mig |
|||
![]() |
|||
Chabang ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
||
Hej, synes lige jeg må tilføje et citat her fra Chad Billheimers lille review: The first thing that struck me about the B860 was how rich the colors were. Faces didn't look sunburnt, but the colors were very vibrant. That color vibrancy and richness is what manufacturers are going for when they add red push, but here it was achieved accurately. The colors looked more vibrant than with the Pioneer Kuro's ISF modes. Altså, ikke forkerte farver, men bare rigtig gode farver... |
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Chabang skrev: Altså, ikke forkerte farver, men bare rigtig gode farver... Det var også sådan jeg opfattede og spurgte: Er very deep dårligt?
|
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Ingen har sagt at den test er dårlig. very deep betyder et sortniveau er mellem en panasonic pz800 og en g10. En samsung har så et fliter som gør at sort er godt i et lyst lokale.
Redigeret af xcardman - 27-Maj-2009 kl. 16:50 |
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Hvad er sortniveauet på 855eren og G10 målt til? |
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
Chabang ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
||
ChadB måler 860(855) til 0,0183 fL hvilket svarer til 0,06 cd/m2
g10 har Rasmus på flatpanels.dk målt til 0,03 mener jeg. Vi kan sagtens blive enige om at 855 ikke har samme sortniveau som panasonics og pioneers TV, men 855s force er at meget af sortniveauet holder ved selvom der er lys i rummet, derfor synes jeg heller ikke man 100% kan sammenligne g10/v10/g9/855 - de ikke opfylder de samme krav. Redigeret af Chabang - 27-Maj-2009 kl. 17:04 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
man kan ikke bruge hans målinger til noget, der venter jeg spændt på Flatpanels. synes der er meget forvirning omkring dem
Det er chad der har udtalt det. Jens kender en som har fået kalibrerede hans projektor. Han skulle være rigtig dygtig. Jeg har jo set en g10 i virkelighed i et mørkt lokale og var ikke tilfreds med shadow detail og sortniveau. Det har jeg truffet mit valg udfra. men fuldt ud tilfreds med 5090H. han siger jo også en kuro er konge i kontrast og i helt mørkt kommer de andre to til kort. Det samme siger Jens. At nogen så er tilfreds med sortniveauet er jo en anden sag. men vi må vente og se testen. Redigeret af xcardman - 27-Maj-2009 kl. 17:04 |
|||
![]() |
|||
wcc1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2008 Sted: aalborg Status: Offline Point: 219 |
![]() |
||
har snakket med en i hifi klubben og fik at vide at samsung 855 slår kuro i en test som er lavet i et meget anerkendt test studio i hamburg og samsung 855 vinder på sort og farve og det er det første tv som slår pioneer . har ikke set 855 selv men kender pioneer kuro så det må være utroligt godt det samsung tv.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
det er ikke 1 april endnu ![]() det skal de jo sige, hifi klubben sælger jo samsung. men den kommer til at vise gode farver og er et super godt tv. den kommer til at vise god sort i et lyst lokale. i et mørkt lokale vinder en kuro. hvis testen siger sådan ud på et samsung, bare bedre. http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html ja så har en samsung slået pioneer men en samsung vinder på lyd faktisk er det lidt sjovt, for om man køber et plasma til 6000 eller 20000 kr så er billedet faktisk rigtig godt. Der findes ikke nogen dårlige plasma mere. Ja nogen er meget bedre, men rigtig dårlige findes ikke. Redigeret af xcardman - 27-Maj-2009 kl. 21:41 |
|||
![]() |
|||
jenseike ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-April-2009 Sted: Norway Status: Offline Point: 30 |
![]() |
||
Dette er tull, det stemmer ikke.. Samsungen slår ikke pioneer på svartnivå, men den kan måle seg med pioneer på svartnivå i alt annet enn pitch mørke lokaler.. Dette må være ettt markedsførings stunt, skulle jeg tro.. Når det er sagt, Ja - Samsungen er en meget bra skjerm, og den er også meget god på svart nivå. På disse nivåene er det svårt at se noe forskjell og du må ha ett kino rom at måle i. Uansett så er det som xcardman sier ikke på svart denne skjermen har sin styrke. Det er andre områder som er nevnt tiligere her. Jeg har fått kalibrert min 855 og kan uten problemer si at denne skjerm har ett bedre/lik PQ som kuro'n i alt annet en svart rum. I mørkt rom slår pioneeren samsungen pga sitt lave svart nivå og høye kontrast. Når vi kommer til gråskalaen så er de like gode, de har begge en jevn og fin scala samt gamme kurve. JA, fargene er bedre på 855 enn pioneeren, men ikke så meget så det er vanskelig og se. Jeg kan si att samsungen har en wow effekt når du ser den ferdig kalibrert. Den er også meget god out of the box, men her ikke så god som kuro'n er. Dette er min mening, det er sikkert andre (kuro eiere) som ikke er enige med meg her. Men jeg har selv hatt en kuro 9G og vet godt hva jeg snakker om Ved kalibrering fikk vi dette: Brightnes: 194 cd/m2, og ansi kontrast 1530:1. Sortnivå målte jeg til 0,06 cd/m2 Jeg vil nevne at jeg finner billede på 855 skarp og fint naturlig krisp), og f eks hvit er hvitere enn hos kuro! noe som på kuro har ett rosa skjer i seg. Fargene er utrolig "right on" og de beste jeg har sett på en tv skjerm, hands down!! Gammakurven er fin og jevn og havnet på 2.3 noe som er bra uten og miste noen detljer i en stue med litt lys. Gråskalaen klarer seg fint, rgb feilet litt helt i bånn på blått mellom 0 og 15IRE. Dette gjør ingenting. Husk, dette har vært en initiell kalibrering og vi har ikke rørt på hvitbalansen enda. Jeg skal i gang med deg snart Jens Jens Redigeret af jenseike - 31-Maj-2009 kl. 15:00 |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Good posting |
|||
![]() |
|||
jenseike ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-April-2009 Sted: Norway Status: Offline Point: 30 |
![]() |
||
Da er 50" kommet ut i alle shop's i norden... Løp og kjøp :-)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 789 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |