recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativ for squeezebox? træt af det..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alternativ for squeezebox? træt af det..

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 22:40
Hvis du midlertidigt kan styre musikken fra en kablet PC (og ikke SB controller/fjernbetj.) så kunne du jo prøve at slå wifi fra i din router og se om det stadig spiller.

Tip omkring receiver og trådløs: Du siger der er 15 meter mellem router og SB receiver - det er pænt langt. Den har ikke verdens bedste antenne, med garanti meget mindre end den i dit TV eller f.eks. laptop. Derfor kan man med fordel eksperimentere lidt med dens placering. Og for den sags skyld også routerens placering. Min egen SB receiver står på højkant bag vores aktive højttalere da det giver bedste signalstyrke hos os.

Hvis du har en smartphone kan du hente en app (f.eks. wifi analyzer) til at undersøge wifi signalet i din bolig - også (inde i den reol?) hvor din SB receiver står.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 21:46
Som Letten skriver: Lige netop receiveren fra Duetten har ikke verdens bedste antenne. Jeg har tre af dem og de to af dem kører trådet og den sidste trådløst. Men den trådløse står også kun 4-5 meter fra routeren. Jeg har forsøgt med en mere til det trådløse men selvom den "kun" stod 10 meter væk fra routeren, så det gav pænt mange udfald. Så det blev droppet igen. Jeg prøvede at stille min gamle SB3 samme sted og den kører fint trådløst. Så min konklusion (som en del andre også har opdaget): Receiverens antenne er ikke god.
Jeg så en gang en video med en der havde skilt receiveren ad og sat en ny antenne på den. Det var meget imponerende hvor langt den så kunne række!

Redigeret af Kurt Poulsen - 07-August-2012 kl. 21:47
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 10:50
Trådstarter>> Er det Yousees hvide eller sorte router??
Hvis det er den hvide, så kan den heller ikke klare så mange ting trådløst, den er skod den hvide Netgear Router fra Yousee.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu