|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
esbye ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-August-2009 Status: Offline Point: 28 |
![]() Sendt: 18-August-2009 kl. 15:16 |
Halløjsa.
Jeg har for nyligt anskaffet mig et surround anlæg (dz660), og kunne nu godt tænke mig at undvære kablet fra min macbook til anlægget når jeg afspiller musik fra den bærbare. Umiddelbart kunne en løsning være at anskaffe sig en airport express, men er der nogle billigere alternativer? Eller ligefrem bedre alternativer? Jeg har også et v5500 fjernsyn som har dlna. Jeg har ladet mig fortælle at det derigennem kan lade sig gøre at afspille musik fra den bærbare. Nogen der har erfaringer med dette? På forhånd tak. ps. Jeg aner INTET om alle de smarte ting og sager der er tråde om herinde, og kan ærlig talt ikke gennemskue junglen for bare træer, så jeg beklager hvis spørgsmålet er dumt. :) |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jamen en mac går fint på et vilkensomhelst trådløst netværk.. jeg selv har en linksys trådløs netværk derhjemme som konens macbook fint kører på (hun kan dog godt mærke når jeg har min bærbare (pc) på nettet også, så går det ud over hastigheden på hendes internet på maccen.. det omvendte er ikke tilfældet.. pudsigt nok). DOG vil jeg sige at erfaringen er at apple bare er pissegode til at lave sådan nogle netværksting (og andet) så det er ultralet at administrere og klippestabilt (også netværkshastigheden)... jeg ville derfor overveje om det ikke var merprisen værd.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
![]() |
Det jeg tror trådstarter mener er om der findes et alternativ til air-play (mener jeg det hedder) som ligger indbygget i airport express. Dette gør at man direkte fra itunes kan afspille sin musik over anlægget trådløs, hvilket dog kræver at anlægget er tilkoblet expressen. jeg har ikke stødt på noget endnu, som er så godt integreret i itunes, som airporten er, så lytter lige med på en lytter...) |
|
![]() |
|
JannickB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Uden at kende dit konkrete tv, så bør du kunne streame music og video til det ved at anvende en upnp medie server såsom PS3 Media Server. Medmindre tv'et har en eller anden smart strømsparefunktion virker det dog lidt voldsomt at holde tv'et tændt for at høre musik.
Kender ikke selv noget der slår airtunes/airport express hvis du kun har en zone og er fint tilfreds med at betjene fra en bærbar. For alternativer se: De løsninger er dog alle væsentligt dyrere. Derudover skal du være opmærksom på at DRM beskyttet musik du har købt igennem iTunes store kun vil kunne afspilles af Airtunes løsningen. |
|
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
|
|
![]() |
|
esbye ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-August-2009 Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Det er lige nøjagtig det jeg mener :) anede bare ikke hvad det hed. |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Nævner man Streamtech og SONOS, må man også nævne Squeezebox. Den integrerer fint med iTunes. Ved dog ikke om den håndterer DRM. Det tror jeg dog ikke. http://www.logitechsqueezebox.com/ Der er også et lille firma, der hedder Cisco, som laver noget du kunne bruge. http://www.linksysbycisco.com/US/en/promo/Promotion-WHA?step name=PromotionStep-WHA-Overview Håber ikke jeg bidrager mere til forvirring end opklaring :) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
det kan godt være at der står powered by cisco, men det er altså kun på pengepungen. Deres produkter er ikke blevet en tøddel bedre efter de er blevet overtaget.
Det kan godt være at det umiddelbart virker dyrt med en airport express, men det er ganske enkelt en genial ting. og har man flere i huset kan du apple remote app på iphone eller ipod touch styre hvilket rum der skal spilles musik i. Ganske genial ting. jeg havde dog ikke noget imod at remoten også understøttede multi itunes installationer, jeg har 2 maskiner med musikken liggende på den ene og jeg kan sagtens hente musikken på den anden, men remoten kan desværre ikke se det sharede library PS. der er ikke længere DRM på musik i itunes musicstore, og har man musik købt med DRM kan det opgraderes til den fulde udgave uden for en lille merpris. - Klart anbefalelsesværdigt. (om det så er fair overfor dem der stadig har et par tusinde numre købt med DRM er så en helt anden sag og hører ikke hjemme i denne tråd.) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |