recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til aktive højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til aktive højttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til aktive højttalere
    Sendt: 27-November-2013 kl. 15:29
Hejsa,

Jeg vil gerne forbedre lyden på mit TV. Ikke så meget med henblik på at lave et kæmpe lydtæppe til Hollywoodfilm, men mere med fokus på 'den daglige dokumentar' på DR2.

Jeg er derfor egentlig ikke ude efter et surround-anlæg, men et par anstændige stereohøjttalere. Allerhelst på en måde, så jeg styrer dem via TV'ets volumen-kontrol.

Den oplagte løsning er jo et par aktive højttalere med 'auto-off'-funktion.

Desværre synes jeg, at udvalget af aktive højttalere slet ikke er så spændende som udvalget af passive højttaler (eller hvad de nu hedder, når der ikke er forstærker i).

Kan man få en forstærker, man kan koble mellem TV'ets linieudgang og et par højttalere, således at de 'bliver aktive' uden yderligere fjernbetjeninger m.v.? Jeg mener altså en slags forstærker med 'auto-on/off'?

Andre forslag?
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 16:19
Køb en multi fjernbetjening. Så er du fri til at købe andet udstyr.

Og ikke låst af et valg.

Redigeret af hansie - 27-November-2013 kl. 16:19
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 19:09
Har en Logitech liggende i skuffen efter at have givet den en chance i et års tid.

Vil ærligt talt helst ikke blive nødt til at finde den frem igen - i hvert fald ikke bare for højttalerne skyld...
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 20:02
Har i ekstra tuner/boks, yousee etc. koblet til jeres tv?
Til top
mobanet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2005
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mobanet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 21:02
Jeg har tidlige brugt et sæt af disse, sammen med mit tv.

http://www.philips.dk/c/lydprodukter/med-airplay-ds9800w_10/prd/

De starter automatisk op, når du tænder tv'et.
Så har de samtidigt indbygget airplay, så man kan afspille musik fra sin Ipad/Iphone.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Har i ekstra tuner/boks, yousee etc. koblet til jeres tv?

Nej, TV-signalet kommer direkte ind i TV'et (Boxer). Jeg har ganske vist både en PVR (Miraclebox) og skiveafspiller, men der kan gå flere uger mellem, at de er tændt. I det daglige er det stort set kun Apple TV, der er i drift.

Jeg har faktisk en surroundforstærker, men den er røget på loftet. Gider ikke have endnu en boks stående, som jeg sjældent bruger. Men hvis man kunne gemme en lille automatisk forstærker væk bag TV'et, ville det jo være smart :-)
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af mobanet mobanet skrev:

Jeg har tidlige brugt et sæt af disse

Så vidt jeg kan se, er det aktive højttalere. Det kan godt ske, det ender med sådan en løsning...
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu