|
Alternativ til aktive højttalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-November-2013 kl. 15:29 |
Hejsa,
Jeg vil gerne forbedre lyden på mit TV. Ikke så meget med henblik på at lave et kæmpe lydtæppe til Hollywoodfilm, men mere med fokus på 'den daglige dokumentar' på DR2. Jeg er derfor egentlig ikke ude efter et surround-anlæg, men et par anstændige stereohøjttalere. Allerhelst på en måde, så jeg styrer dem via TV'ets volumen-kontrol. Den oplagte løsning er jo et par aktive højttalere med 'auto-off'-funktion. Desværre synes jeg, at udvalget af aktive højttalere slet ikke er så spændende som udvalget af passive højttaler (eller hvad de nu hedder, når der ikke er forstærker i). Kan man få en forstærker, man kan koble mellem TV'ets linieudgang og et par højttalere, således at de 'bliver aktive' uden yderligere fjernbetjeninger m.v.? Jeg mener altså en slags forstærker med 'auto-on/off'? Andre forslag? |
|
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb en multi fjernbetjening. Så er du fri til at købe andet udstyr.
Og ikke låst af et valg. Redigeret af hansie - 27-November-2013 kl. 16:19 |
|
![]() |
|
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
Har en Logitech liggende i skuffen efter at have givet den en chance i et års tid.
Vil ærligt talt helst ikke blive nødt til at finde den frem igen - i hvert fald ikke bare for højttalerne skyld... |
|
· Philips 37PFL9603H
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Har i ekstra tuner/boks, yousee etc. koblet til jeres tv?
|
|
![]() |
|
mobanet ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Jeg har tidlige brugt et sæt af disse, sammen med mit tv.
http://www.philips.dk/c/lydprodukter/med-airplay-ds9800w_10/prd/
De starter automatisk op, når du tænder tv'et.
Så har de samtidigt indbygget airplay, så man kan afspille musik fra sin Ipad/Iphone. |
|
|
|
![]() |
|
Nej, TV-signalet kommer direkte ind i TV'et (Boxer). Jeg har ganske vist både en PVR (Miraclebox) og skiveafspiller, men der kan gå flere uger mellem, at de er tændt. I det daglige er det stort set kun Apple TV, der er i drift. Jeg har faktisk en surroundforstærker, men den er røget på loftet. Gider ikke have endnu en boks stående, som jeg sjældent bruger. Men hvis man kunne gemme en lille automatisk forstærker væk bag TV'et, ville det jo være smart :-) |
|
· Philips 37PFL9603H
|
![]() |
|
Så vidt jeg kan se, er det aktive højttalere. Det kan godt ske, det ender med sådan en løsning... |
|
· Philips 37PFL9603H
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |