|
Alternativ til Blockbuster/Lovefilm |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Brian K ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2014 Sted: Viborg Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Juli-2014 kl. 18:26 |
Hej alle i glade filmnørder ![]() Som I ved er Blockbuster/Recycle IT primært lukket ned i mange områder. Selv sidder jeg i Viborg og har faktisk ingen steder at leje mine elskede Blu-Ray film andet end en lille sørgelig kiosk med et meget begrænset udvalg, selv af de nyeste titler ![]() Jeg har ikke brugt hele min opsparing på ordentligt udstyr, for at ødelægge det hele med streamingtjenester og jeg køber sjældent nye Blu-Ray film til kr. 200,- pr. stk. Jeg lejede derfor en hel del film i løbet af året og nød det egentligt. Jeg kan ikke finde nogen alternativer til lejeområdet. Jeg kan læse at mange er ligeglader, da de alligevel primært nu kun streamer og er fint tilfredse med den kvalitet, som det nu giver. men det kan da ikke være rigtigt, at alle har det på den måde? ?? ![]() Er jeg den eneste som savner muligheden for at leje en premiere Blu Ray film, så det kan ses og høres i ordentlig kvalitet? Jeg spørger primært, da jeg er ved at undersøge muligheden for at starte egen udlejning af Blu Ray film, men mangler at få fastslået om behovet overhovedet er der... Mange talte godt om Lovefilm.dk da det eksisterede, så måske noget i den retning...???
![]() |
|
Hilsen Brian
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Savner helt klart også begge muligheder. Er faktisk ikke klar over hvad der er af muligheder her i Silkeborg ud over den lokale OK tank med et meget begrænset udvalg fra Blockbuster Express. Gad vide om de stadig hedder det. De bruger stadig logo'et, og det har TDC vel også overtaget.
Streaming er IKKE et alternativ for mig når man hører om halvgamle film/serie, indhold der fjernes, eksklusivt indhold m.m. Biblioteket var faktisk også begyndt at få film på blu-ray for et par år siden, men det tyder på at de er gået væk fra det igen, da der ikke er mange nye titler de har på blu-ray.
Redigeret af kim.t - 28-Juli-2014 kl. 18:37 |
|
![]() |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Der er også yderst begrænsede muligheder for leje i mit nærområde, og jeg savner Lovefilm. Jeg ville gerne have betalt mere for det, hvis det var problemer med indtjeningen der gjorde udslaget for lukningen i Danmark. Jeg kunne ofte nå at have 15-20 film hjemme om måneden. Desværre er tiden pt. ikke til film., så skaden er ikke så stor lige nu.
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6254 |
Jeg er på, hvis du vil til at udleje film i stil med lovefilm
![]() |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Brian K ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2014 Sted: Viborg Status: Offline Point: 31 |
hvordan Lovefilm så løste problemstilligen med omkostning til porto, har jeg endnu ikke gennemskuet. Umiddelbart må de have haft et forholdvist højt omkostningsniveau på dette punkt, kontra deres indtjening på udlejningen...???
|
|
Hilsen Brian
|
|
![]() |
|
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Det virker som at priserne på selv helt nye blu-ray film er blevet presset godt i bund i de senere år af bl.a. Elgiganten og cdon.com. Sammenholdt med alle de streaming tjenester der findes, tror jeg at det mætter markedet rimelig godt.
Enten kan man leje-streame filmen i HD øjeblikkeligt - eller også kan man købe den til en overkommelig pris (ofte ned til 129,- hvis man holder øjnene åbne og kan vente et par uger på det rette tilbud). |
|
![]() |
|
Streaming i HD gør det bare ikke helt godt nok for de egentlige entusiaster... For mit vedkommende gør det i hvert fald ikke, selvom det selvfølgeligt er et bedre alternativ end intet. Jeg syntes fortsat der er langt imellem de titler, som der er mulighed for at købe til kr. 129,- fra premieredagene, selvom der selvfølgeligt er nogen. For mit egen vedkommende er der også mange titler, som jeg gerne vil se til fx. 50,- men som jeg ikke gider at købe til kr. 129,- da jeg alligevel kun ser dem den ene gang
![]() |
|
Hilsen Brian
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Porto er ikke den eneste udgift, der skal vel også betales til rettighedshaverne for hver udlejning? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hej Jørgen, ja, dem har jeg også med i beregningen
![]() |
|
Hilsen Brian
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
"Jeg spørger primært, da jeg er ved at undersøge muligheden for at starte egen udlejning af Blu Ray film, men mangler at få fastslået om behovet overhovedet er der"
Blockbuster er dødt i DK, og der er meget begrænset hvor du kan leje film på fysike medier i det hele taget pga. online streaming, hvorfor tror du der er et behov ? No offence, men for mig at se er dit fremtidige foretagende ret naivt..med mindre du selvfølgelig gør det ud fra ren interesse og ikke profit ;-)
|
|
![]() |
|
Jeg gør det fordi jeg selv har behovet og jeg har svært ved at godtage, at jeg umiddelbart skulle være den eneste
![]() |
|
Hilsen Brian
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Hvad mon der skete med Lovefilms lager af film? De må have haft ufattelig mange skiver på lager, da de lukkede.
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |