recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Blockbuster/Lovefilm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Blockbuster/Lovefilm

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Brian K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2014
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 13:54
Ja, der vil altid være et problem med at have nok titler, på de rigtige tidspunkter Disapprove Men selvom størstedelen af danmarks og verdens befolkning har valgt det fysiske medie fra, er det ikke ensbetydende med, at der ikke fortsat er et behov, omend det nok er betydeligt mindre end tidligere. Jeg mangler og 2 af mine kamerater mangler. Så er vi da indtil videre 3 Thumbs Up
Hilsen Brian
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Brian K Brian K skrev:

Ja, der vil altid være et problem med at have nok titler, på de rigtige tidspunkter Disapprove Men selvom størstedelen af danmarks og verdens befolkning har valgt det fysiske medie fra, er det ikke ensbetydende med, at der ikke fortsat er et behov, omend det nok er betydeligt mindre end tidligere. Jeg mangler og 2 af mine kamerater mangler. Så er vi da indtil videre 3 Thumbs Up

Ja det er selvfølgelig altid en start men der kræves nok en smule flere før det kan køre på en fornuftig måde Wink

Og jo der er et behov og det vil der nok være i lang tid fremover, men jeg tror ikke det er stort nok til at få det til at køre på ren lejebasis, fremtiden inden for fysiske medier er nok salg
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daddyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 14:52
Jeg tror ikke du kan få økonomien til at hænge sammen i en forretning som Lovefilm i dag - udgifterne til porto, betaling til distributører for at få lov til at leje film ud osv, vil få det hele til at gå meget i rødt.

Men når der nu tilsyneladende ikke er økonomi i det til kommerciel drift, mon man så ikke kan lave en form for forening, der låner Blu-Ray ud til hinanden. Altså en forening, hvor man registrer, hvilke Blu-Ray film man har stående på hylden, og så kan man låne af hinanden? Evt. lave et system, så dem der ofte låner film ud, kommer først i køen til at låne de nyeste film, når en anden fra foreningen køber en premiere film.
Jeg ved ikke, om det vil være lovligt, men jeg kan da ikke lige se, hvorfor det skulle overtræde ophavsretsloven - det er jo fysiske medier, som kun kan afspilles et sted af gangen.
Til top
Brian K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:03
I princippet, er det du nævner jo umiddelbart ikke anderledes end hvad Lovefilm gjorde. Købte nogle film og sendte dem rundt til medlemmerne... Men du har ret i, at det ikke bliver nogen "levevej". Det bliver nærmere en hobbybeskæftigelse Embarrassed
Hilsen Brian
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

Jeg tror ikke du kan få økonomien til at hænge sammen i en forretning som Lovefilm i dag - udgifterne til porto, betaling til distributører for at få lov til at leje film ud osv, vil få det hele til at gå meget i rødt.

Men når der nu tilsyneladende ikke er økonomi i det til kommerciel drift, mon man så ikke kan lave en form for forening, der låner Blu-Ray ud til hinanden. Altså en forening, hvor man registrer, hvilke Blu-Ray film man har stående på hylden, og så kan man låne af hinanden? Evt. lave et system, så dem der ofte låner film ud, kommer først i køen til at låne de nyeste film, når en anden fra foreningen køber en premiere film.
Jeg ved ikke, om det vil være lovligt, men jeg kan da ikke lige se, hvorfor det skulle overtræde ophavsretsloven - det er jo fysiske medier, som kun kan afspilles et sted af gangen.

Det er nok svært, at få nogen til. Jeg vil da selv have det dårligt, vad at skulle låne film ud, når jeg tænker på, hvordan Blockbusters film så ud. Nogen gange allerede den første uge. Jeg ved at jeg selv, er ret øm om mine film. Og ville få det meget dårligt, hvis jeg fik dem tilbage, med den mindste ridse.Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:05

Bange for når det bliver kommercielt så bliver det forbudt så skal specielle udgaver benyttes ;O)

Kim kan du svarre?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Bange for når det bliver kommercielt så bliver det forbudt så skal specielle udgaver benyttes ;O)

Kim kan du svarre?

Hilsen Jonas Bojer

KIM svarre når du låner en film til andre, så distribuerer du den reelt - uden at have rettighederne til det. det gør man normalt intet ved, men hvis man gør det systematisk, så kan jeg love dig for at du får antipiratgruppen på naken
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:21

Kim kan du svarre?

Hilsen Jonas Bojer

KIM svarre når du låner en film til andre, så distribuerer du den reelt - uden at have rettighederne til det. det gør man normalt intet ved, men hvis man gør det systematisk, så kan jeg love dig for at du får antipiratgruppen på naken

Lige fået erstatningskrav der vil komme. hvis vi siger vi er 300 brugere har 1000film siger de bøde = 300(antal brugere)*1000(antal film)*200(tab per film der burde være købt) = 60millioner ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Brian K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:24
Lyder som en dejlig bøde Wacko
Hilsen Brian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Brian K Brian K skrev:

Lyder som en dejlig bøde Wacko

Men foreningen kan jo købe lånerettigheder og betale licenspenge så kan det jo blive lovligt ;O)

Hilsen Jonas
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Point: 458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 17:27
Jeg syntes tit problemet er, når man har børn, at det er meget pludseligt at jeg har tid til at se en film. Og der er streaming genialt, når jeg ikke længere kan fise i videobutikken og hente en blu-Ray med det samme. Jeg har som regel ikke tid til st vente på at den bliver sendt til mig før jeg jeg kan se den....
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 17:42
Start et firma der sælger streaming i bluray kvalitet og jeg er kunde ;)

Youbio osv er for ringe kvalitet....
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu