|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
agsi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 00:04 |
|
Jeg har været meget uheldig med 2 bærbare pc'ere fra HP, som begge er gået i sort efter 2½ år dvs. ud over garantien :-( Overvejer derfor at investere i et andet mærke denne gang. Har via mit arbejde mulighed for at købe: HP pavillion dv7-2290 http://www.wupti.com/Produkter/1513250_(Wupti2).html?utm_sou rce=kelkoo Kan nogen foreslå en alternativ til denne bærbare. Det er ikke et must med Blu-Ray. Dog skal den være med windows 7 og en DBV-t tuner. Venter spændt - på forhånd tak.
|
||
![]() |
||
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Hvis HP går i stykker efter 2½ år - og du ikke vil have Medion med tre års *garanti* - så køb HP og en udvidet garanti. |
||
![]() |
||
agsi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Ja, det var selvfølgelig en mulighed med udvidet forsikringsordning. Men er HP generelt en computer, som oftere går i stykker, eller har jeg blot været uheldig ? Findes et bærbar pc mærke, som normaltvis betegnes som solidt. Eller er det tilfældighedernes spil, om man lige får en mandagsmaskine ? Jeg har kun erfaring med hp og har været OK tilfreds med maskinerne. På forhånd tak.
|
||
![]() |
||
bisse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
|
kender en der også har været uheldig 2 gange med hp hendes fejl var at maskinen ikke ville starte op kom med et langt bip derefter 2 korte. har da fundet ud af at hp har haft problemer med maskinerne der hedder dv2xxx og dv6xxx det skulle være noget med grafikkort-chippen på bundkortet ved ikke om det er det samme du har været ude for der var dog en der havde en løsning på dette problem, dog gik de fleste tilbage til fejlen efter noget tid men nogle blev dog ved med at fungere løsningen var at starte maskinen op, pakke maskinen ind i et tæppe eller håndklæde og lade den stå mellem 2 til 12 timer. Sluk maskinen og start igen hvorefter maskinen startede normalt op men som sagt så er det forskelligt hvor lang tid dette hjalp MVH |
||
![]() |
||
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
![]() |
|
har haft præcis det samme problem med min hp dv9045, efter 2½ år - ret irriterende. syns hp har fået et ret dårligt ry efterhånden mht at gå i stykker - så har valgt et andet mærke, nu har jeg købt en MSI laptop i stedet |
||
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Ja, IBM Thinkpad har været noget af det mest holdbare til brug som bærbar - dvs. de holdt til at blive brugt ude. IBM hedder nu Lenovo, og de modeller, der hedder Thinkpad skulle være lige så holdbare. EDIT: Jeg kunne ikke få dit link til at virke, men nu kan jeg se at det er en 17" på 3,52 kg du vil have. Så store og tunge bærbare laver Lenovo ikke - de største er 15,4" og 2,7 kg. Redigeret af Brixen - 25-Oktober-2009 kl. 10:19 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
HPs Pavilion-serie er ikke ligefrem kendt for kvalitet.
De fleste mærker har både billige "supermarkeds-bærbare" i svingende kvalitet og dyrere "business-bærbare" i bedre kvalitet. Selvfølgelig er der også forskel på prisen for de to segmenter, så der må man jo vurdere om det er bedre at købe en model til 10.000,- som måske holder i fem år mod at købe to modeller til 5.000,- (hver) som så holder 2½ (hver)... Hvis det skal være HP, så kik på deres EliteBook-modeller. Nogle af dem har også 3 års garanti som standard. Redigeret af Zulu - 25-Oktober-2009 kl. 10:17 |
||
![]() |
||
bisse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
|
som tillæg til det jeg skrev tidligere kan jeg tilføje at jeg pt ejer en hp pavilion hdx 9200 med 20.1" skærm og er rigtig glad for den |
||
![]() |
||
![]() |
|
[QUOTE=bisse]
kender en der også har været uheldig 2 gange med hp hendes fejl var at maskinen ikke ville starte op kom med et langt bip derefter 2 korte. har da fundet ud af at hp har haft problemer med maskinerne der hedder dv2xxx og dv6xxx det skulle være noget med grafikkort-chippen på bundkortet ved ikke om det er det samme du har været ude for der var dog en der havde en løsning på dette problem, dog gik de fleste tilbage til fejlen efter noget tid men nogle blev dog ved med at fungere løsningen var at starte maskinen op, pakke maskinen ind i et tæppe eller håndklæde og lade den stå mellem 2 til 12 timer. Sluk maskinen og start igen hvorefter maskinen startede normalt op men som sagt så er det forskelligt hvor lang tid dette hjalp. På vores dv9000 serien er det lige præcis denne fejltype. Men det lyder da næsten som en helt aprilsnar :-) Men vi forsøger dog med at pakke maskinen i et tæppe og må se se hvad der sker. Er der nogen logisk forklaring på at dette skulle kunne udbedre problemet ;-) Tak for tippet.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
det skulle være varmen der gør det det skaber en bedre kontakt og nogen gange er man heldig at den er forsvundet permanent held til
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er bare for vildt. Efter denne lille øvelse så VIRKER min pc igen. Pc som ellers har stået død hen den seneste 1½ måned. Du skal have tusind tak for tippet "bisse" og heldet var der :-)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
så må vi håbe det varer ved
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |