recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til dma2200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til dma2200

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sunebrodersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sunebrodersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til dma2200
    Sendt: 30-Juli-2013 kl. 14:33
Hej,

Jeg har pt en Linksys DMA2200 i mit soveværelse, som forbinder til en hjemmebygget pc i stuen som består af et Zotac ion330 bundkort, samt et par harddiske og en hdhomerun. 

Jeg er sådan set fint tilfreds med setuppet, til trods for at jeg synes linksys'en er en smule sløv. Mit store problem er dog at jeg nu er begyndt at modtage mit signal som MPEG4 og dermed kan jeg ikke længere se optaget tv i mit soveværelse. 

Derfor skal jeg nu har opgraderet den del og måske nogle andre elementer.

Jeg har følgende punkter som jeg vil have opfyldt:
  • Skal kunne starte optagelser fra begge lokationer
  • Skal kunne se mpeg4 optagerlser fra begge lokationer
  • Begge enheder skal være lydløse (pt er min zotac ion330 passivt kølet og dermed lydløs på nær diskene)
  • Lavt strømforbrug (jeg slukker gerne enheden i soveværelset, hvis det blot er hurtigt at starte op og det kan klares via remoten)
  • Helst samme interface begge steder (foretrækker Windows MCE, men er ikke religiøs)
  • I forbindelse med ovenstående er det dog vigtig at man kan se tv information på begge enheder
Derudover har jeg følgende ønsker:
  • Mulighed for Netflix, HBO og evt Youbio hvis det kan lade sig gøre
Min umiddelbare plan var at anskaffe endnu en Zotac ION maskine (eller tilsvarende) og smide en SSD i, og så installere MCE på den og mappe Recorded TV til maskinen i stuen. Dette ville, som jeg umiddelbart ser det, løse ovenstående punkter.

Så er udfordringen dog at få Netflix og HBO til at køre i MCE. Så vidt jeg kan se kan det ikke lade sig gøre i Win7, men godt i Win8.

Bottom line - Jeg har brug for input til om der findes en enklere/nemmere løsning, samt input til hvilket hardware jeg skal gå efter. Price does matter, da jeg er en smule nærrig :)

VH/Sune

PS: Hvis der er nogle af jer derude der har nogle input til noget man bare ikke KAN leve uden i sit htpc setup, så sig også gerne til :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 18:10
så længe du kører i et rent MS setup er det no go ud over det du selv har angivet - Den eneste extender der eksisterer i dag er Xbox 360. (og selvf ONE når den kommer)
Desværre er det også et sammensurium af alle mulige ting der skal samles sammen og integreres softwaremæssigt for at gøre det du gerne vil når det er udenfor MCE regi.
Men bortset fra det, så kan man jo tilkøbe MCE til win8 - så det er vel bare at "opgradere" den eksisterende enhed også?

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 16:31
Til top
sunebrodersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sunebrodersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 14:49
@Kasper Jensen,

Ser interessant ud, men kan ikke rigtig finde ud af om den overhovedet er tilgængelig i DK? Har du selv erfaring med boksen, og hvor har du evt. købt den?

Er det rigtig forstået at den kører android bagved - og i så fald - kan man få software som kan bruges til extender på android?

/Sune
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 16:52
Hej Sune,

Jeg har kun læst det fra siden, samt læst en anmeldelse.

Så den omtalt i et andet forum, og der blev der snakket positivt om den.

Så kan desværre ikke give dig en konkret svar, men mon ikke at google kan hjælpe lidt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 16:55
Du kan læse lidt her.
Til top
wiik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 17:20
Det ser ikke ud til at den kan afspille Mpeg4. Så den er vel ikke bedre end DMA 2200...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 19:17
jo - den understøtter de codecs der er tilgængelige i windows mediecenter - hvilket includerer H.264 (som er mp4 og som der er native understøttelse for i MCE. Mpeg2 bruges ikke i DK mere alligevel og det har de jo så også fjernet i mce nu.) 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu