|
Alternativ til dma2200 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sunebrodersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2013 kl. 14:33 |
Hej,
Jeg har pt en Linksys DMA2200 i mit soveværelse, som forbinder til en hjemmebygget pc i stuen som består af et Zotac ion330 bundkort, samt et par harddiske og en hdhomerun. Jeg er sådan set fint tilfreds med setuppet, til trods for at jeg synes linksys'en er en smule sløv. Mit store problem er dog at jeg nu er begyndt at modtage mit signal som MPEG4 og dermed kan jeg ikke længere se optaget tv i mit soveværelse. Derfor skal jeg nu har opgraderet den del og måske nogle andre elementer. Jeg har følgende punkter som jeg vil have opfyldt:
Derudover har jeg følgende ønsker:
Min umiddelbare plan var at anskaffe endnu en Zotac ION maskine (eller tilsvarende) og smide en SSD i, og så installere MCE på den og mappe Recorded TV til maskinen i stuen. Dette ville, som jeg umiddelbart ser det, løse ovenstående punkter. Så er udfordringen dog at få Netflix og HBO til at køre i MCE. Så vidt jeg kan se kan det ikke lade sig gøre i Win7, men godt i Win8. Bottom line - Jeg har brug for input til om der findes en enklere/nemmere løsning, samt input til hvilket hardware jeg skal gå efter. Price does matter, da jeg er en smule nærrig :) VH/Sune PS: Hvis der er nogle af jer derude der har nogle input til noget man bare ikke KAN leve uden i sit htpc setup, så sig også gerne til :)
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
så længe du kører i et rent MS setup er det no go ud over det du selv har angivet - Den eneste extender der eksisterer i dag er Xbox 360. (og selvf ONE når den kommer)
Desværre er det også et sammensurium af alle mulige ting der skal samles sammen og integreres softwaremæssigt for at gøre det du gerne vil når det er udenfor MCE regi. Men bortset fra det, så kan man jo tilkøbe MCE til win8 - så det er vel bare at "opgradere" den eksisterende enhed også? |
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() |
|
sunebrodersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 16 |
@Kasper Jensen,
Ser interessant ud, men kan ikke rigtig finde ud af om den overhovedet er tilgængelig i DK? Har du selv erfaring med boksen, og hvor har du evt. købt den? Er det rigtig forstået at den kører android bagved - og i så fald - kan man få software som kan bruges til extender på android? /Sune
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Hej Sune,
Jeg har kun læst det fra siden, samt læst en anmeldelse.
Så den omtalt i et andet forum, og der blev der snakket positivt om den.
Så kan desværre ikke give dig en konkret svar, men mon ikke at google kan hjælpe lidt.
|
|
![]() |
|
Du kan læse lidt her.
|
|
![]() |
|
wiik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Status: Offline Point: 58 |
Det ser ikke ud til at den kan afspille Mpeg4. Så den er vel ikke bedre end DMA 2200...
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
jo - den understøtter de codecs der er tilgængelige i windows mediecenter - hvilket includerer H.264 (som er mp4 og som der er native understøttelse for i MCE. Mpeg2 bruges ikke i DK mere alligevel og det har de jo så også fjernet i mce nu.)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |