recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativ til Dropbox - findes det
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alternativ til Dropbox - findes det

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Jeg er ved at afprøve/kigge sync.com og icedrev.net og pcloud.com

Det virker alle ok - så vil lige overveje om deres planer dækker mit behov godt.

Du mener vel icedrive.net ? Det er der nemlig adgang til... Se også efter, om du så kan downloade flere filer, eller hele mapper igen, hvis det er de gratis versioner, du prøver. Nogle online-drev, har det nemlig med at lave begrænsninger, selv om de giver 100 GB gratis væk! Fx, at man kun kan downloade sølle én fil ad gangen.


Redigeret af mnielsen - 09-December-2021 kl. 11:15
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Nogen der ved om man kan installere Nextcloud på sin pc så den er "server"
Du kan installere nextcloud server i en virtuel maskine på din pc, det burde der ikke være de store ben i.

Hvis det kun behøver virke på din adresse kan du give nextcloud serveren på den virtuelle maskine på din pc en fast intern ip adresse, så kan telefonernes nextcloud klienter finde den når de er på samme netværk. 

Hvis det også skal kunne virke mens telefonerne er på farten i land og rige, så skal du til at have din router derhjemme til at åbne op for noget trafik ude fra det store internet og hjem til din pc, og så er det lige pludselig en noget dårligere ide at bruge din normale pc til opgaven. 

Sagen er, at når du åbner op udefra nettet og ind til en maskine, så er der allemulige der forsøger alt muligt for at finde svagheder. På en dedikeret boks der kun laver nogle få specifille opgaver, feks at være en nextcloud server, der er det relativt overkommeligt at lukke ned for alt det uønskede og kun lavde boksen besvare nextcloud specifikke opkald. Sålænge du holder boksen opdateret er det relativt sikkert.

Lukker du i stedet op udefra til en pc som du laver 417 andre ting på også, surfer til alle mulige hjemmesider, klikker på alle mulige links, downloader programmer og hvad ved jeg, så er det ikke særligt nemt at "hærde" sådan et system, din pc har simpelthen gang i alt muligt forskelligt og risikoen for at den får sagt ja til noget uheldigt er høj.

Derfor er servere tit sådan nogle kasser uden skærm der står og brummer i et hjørne, de får lov til at håndtere en håndfuld server opgaver og ikke andet og der er ikke nogen der lige skal browse madopskrifter eller checke et nyt spil ud på dem. En raspberry pi eller en nas er også sådan en kasse uden skærm der står og brummer i et hjørne, den gider folk ikke lige checke nyheder på, så den slipper for at lave andet end det der er dens egenlige opgave. 


Redigeret af strandvasker - 10-December-2021 kl. 22:33
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

hvordan for du det for 300 kr.?

kan se at jeg skal give årligt 120€ for 2 tb.




Det var langt billigere end jeg troede, jeg mente jeg gav 200kr per måned, men det var faktisk mindre endnu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu