recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til DVDFab til BD ISO rip
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til DVDFab til BD ISO rip

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 08:09
Jeg downloadede den i går fra deres hjemmeside, så det må have været den samme version. Jeg har slettet den igen, da min maskine gik fuldstændig i baglås når programmet blev startet med en skive i BD-drevet.

makeMKV virkede efter hensigten, men til gengæld så virker underteksterne ikke. Jeg kan skifte lydspor, men ikke få vist nogen af underteksterne. Lidt irriterende. Er det generelt smartere at hive underteksterne ud af mkv-filerne og lægge dem som srt?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 09:58
Prøv lige igen, og vent med at sætte en skive i før DVDFab er færdig med at starte op.

Ved godt det ikke er helt optimalt, men har selv oplevet det af og til når der er en skive i drevet..
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 10:27
Det er prøvet i alverdens kombinationer. Så snart DVDFab skal læse disc'en så dør maskinen fuldstændigt og jeg kan ikke få liv i BD-drevet før maskinen rebootes.

Jeg er i øvrigt ikke alene med dette problem, men de forslag diverse fora har til løsning virker ikke. I ét tilfælde holdt DVDFab helt op med at virke og crashede ved start selv uden en BD i drevet. Der måtte jeg geninstallere programmet.

Redigeret af Yakken - 11-August-2011 kl. 10:28
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det er prøvet i alverdens kombinationer. Så snart DVDFab skal læse disc'en så dør maskinen fuldstændigt og jeg kan ikke få liv i BD-drevet før maskinen rebootes.

Jeg er i øvrigt ikke alene med dette problem, men de forslag diverse fora har til løsning virker ikke. I ét tilfælde holdt DVDFab helt op med at virke og crashede ved start selv uden en BD i drevet. Der måtte jeg geninstallere programmet.

Hvis du skal have noget der virker lige så godt som DVDFab så er det Clown_BD, det er lidt mere bøvlet og kræver også at du bruger AnyDVD HD, til gengæld kan du rippe til ISO i en arbejdsgang når det først er sat op.

Clown_BD findes her 

med alle de småprogrammer der skal bruges, de skal bare udpakkes til til den samme mappe på et drev eks. som mappen Clown_BD. Clown_BD kræver som så ikke nogen egentlig installation, men eksekveres bare fra mappen hvor clown_bd.exe filen ligger. En fuldstændig gennemgang af hvordan du gør findes her

Imgburn som skal bruges hvis du ønsker at rippe til ISO i et hug findes her:

Er det først sat op kører det som i olie

Redigeret af jespermart - 11-August-2011 kl. 13:33
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 13:50
MakeMKV fungerer upåklageligt, den fjerner menuen + ekstramatriale og giver dig lov til at beholde lige præcis de lydspor og undertekster du ønsker, den komprimerer intet og alt er fuld kvalitet.

Det går og pænt hurtigt. Der er 30 dages gratis trial på blu-ray ripning. Så det er bare at gå i gang.

Uden at have testet det endnu har jeg læst hvis man afinstallere MakeMKV efter de 30 dage + sørger for at fjerne det den har smidt i reg databasen og installere igen, så har man på ny 30 dage og sådan kan man blive ved. Programmet er freeware på dvd delen.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 14:28
Jeg har aldrig kunnet se ideen i at konvertere til MKV når næsten alle afspillere idag understøtter afspilning af bd light enten via bdmv folder eller bd iso. 

Filerne bliver holdt i den container de er født med istedet for at stopp en container i en anden container
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 14:39
Nu er jeg ikke som sådan ude efter at få alting gratis, men det er da et tip der er noteret. Jeg har ret få skriver (<50 stk), så jeg når dem nok igennem inden de 30 dage, men det virker pt. som om programmet er så solidt, at jeg nok betaler de 450 kr. det koster efter 30 dage.

Eneste problem indtil videre er, at min Mede8er ikke understøtter PGS-subs i mkv-filer - kun i ISO-filer. Der findes diverse rippere, som kan hive subs ud af en mkv-fil, men indtil videre har jeg ikke fået dem til at læse mine undertekster, så jeg har ikke haft held til selv at udtrække en srt-fil. En del af mine film er dog så populære at andre har smidt srt-filerne på nettet, så jeg kan håbe, at jeg får rippet de rigtige titler på filmen, så der bare kan kopieres.

@Jesper: Hvor hurtigt kan Clown BD rippe en film? Pt. tager det mig ca. 40 minutter med MakeMKV, men da min NAS ikke kan aftage data ligeså hurtigt som jeg kan rippe, så kan jeg enten vælge først at rippe til min interne HDD og så overføre eller lade BD-drevet stå og spinne op og ned konstant imens der skrives direkte til NAS'en.

Jeg er stadig i den knibe, at jeg ikke kan teste med Clown BD da min prøveperiode til AnyDVD er udløbet. Interfacet ser dog fint ud, med gode muligheder for at strippe de ting man ønsker, samt at vælge lydspor, undertekster mv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 16:08
Jeg bruger stadig Clown_BD og også DVDFab og en ripning med Clown_BD til din NAS i isoformat vil tage længere tid da Clown_BD først ripper til en BD struktur og dærnæst konvertere til ISO. 

Alternativt kan du jo bare rippe til din nas i BD folder struktur, det gør jeg fordi min dune understøtter afspilning af BD folder struktur, men det mener jeg da også at med8 gør, så set ud fra ripning og afspilning af blu ray skiver er der ingen grund til at konvertere videre til ISO.

Redigeret af jespermart - 11-August-2011 kl. 16:09
Jesper

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Jeg downloadede den i går fra deres hjemmeside, så det må have været den samme version. Jeg har slettet den igen, da min maskine gik fuldstændig i baglås når programmet blev startet med en skive i BD-drevet.

makeMKV virkede efter hensigten, men til gengæld så virker underteksterne ikke. Jeg kan skifte lydspor, men ikke få vist nogen af underteksterne. Lidt irriterende. Er det generelt smartere at hive underteksterne ud af mkv-filerne og lægge dem som srt?

SRT subtitles ser ud af r**** til. Så når man kan rippe med Clown_BD og bibeholde pgs subtitles, så mener jeg man skal gøre det

Redigeret af jespermart - 11-August-2011 kl. 16:55
Jesper

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg har aldrig kunnet se ideen i at konvertere til MKV når næsten alle afspillere idag understøtter afspilning af bd light enten via bdmv folder eller bd iso. 

Filerne bliver holdt i den container de er født med istedet for at stopp en container i en anden container

Ja gør filen da. Men MakeMKV tager mts filen som det eneste med de undertekster lydspor du nu engang ønsker.

Men sådan er vi så forskellige. Alt mit ligger i mkv, da jeg personligt er ligeglad med menuer og ekstra materiale. Det samme gældende for mine dvd'er. Ser ingen grund til at bibeholde et bd iso da jeg ingen planer har om at brænde dem ud igen og ved det virker 100% med mkv.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 21:29

SRT subtitles ser ud af r**** til. Så når man kan rippe med Clown_BD og bibeholde pgs subtitles, så mener jeg man skal gøre det

Hey mester... SRT ser da MINDST ligeså godt ud som PGS, hvis man har en afspiller som Popcorn Hour C-200. Og da SRT er meget brugt, er det jo bare superlækkert.
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Hey mester... SRT ser da MINDST ligeså godt ud som PGS, hvis man har en afspiller som Popcorn Hour C-200. Og da SRT er meget brugt, er det jo bare superlækkert.

Det kan jo meget simpelt koges ned til, hvorfor i alverden konvertere til srt, mkv etc., når man på NÆSTEN alle nyere media afspillere, kan afspille de rippede originalformater uden problemer, så hvorfor konvertere?
Jesper

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu