recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til DVDFab til BD ISO rip
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til DVDFab til BD ISO rip

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 09:31
Jeg er blevet lidt i tvivl om hvorvidt min Mede8er rent faktisk kan udlæse underteksterne fra en BD-ISO eller om man stadig skal have en SRT liggende. Er der en der kan svare på dét før jeg køber en licens af AnyDVD HD? Jeg gider ikke betale for 2 forskellige rip-metoder, så enten bliver det MakeMKV eller også bliver det via AnyDVD HD og Clown_BD.

Selve konverteringen fra M2TS til ISO via Clown_BD gør mig intet, da jeg i forvejen først ripper til min interne HDD og derefter skal kopiere til NAS'en. Første proces vil være den samme hvad enten kan ripper via AnyDVD eller gør det via MakeMKV og kopieringen til NAS'en kunne jo sagtens ske samtidigt med at Clown_BD omdanner til ISO. Min NAS bruger 30-40 minutter på at modtage en hel BD, da mit netværk er begrænset til 100 Mbit/s, så hvis Clown_BD kan omdanne fra M2TS til ISO på samme tid, så er der intet tidstab forbundet med ripning med MakeMKV vs. AnyDVD/Clown.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 11:20
Ifølge deres egen hjemmeside så understøtter 400x og 500x afspilning af bdlight og bdiso light dvs. blu ray fra bdmw folder og bd fra iso format uden menuer men med chapters og undertitler.

Taget fra deres hjemmeside

Video Formats Supported: AVI / BDMV Light / BDISO Light

Men hvorfor partout over til ISO hvorfor ikke bare over til en BDMV folder med navn på filmen som eksemplet her.

\\navn-nas\film\Amarican Ganster\her vil automatisk blive genereret en BDMV og Certificate folder  

Når du browser hen til film navnet vil du automatisk blive spurgt om du vil afspille BMDV folderen

Sådan ligger hele min filmstruktur på min Drobo-fs nas og det spiller bare, mit folder til tv på min nas har jeg kaldt \\navn-nas\tv-shows\ navn på tv serie \

Redigeret af jespermart - 12-August-2011 kl. 11:34
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 12:17
Det behøver skam heller partout at være til ISO, men når jeg nu alligevel skal igennem et andet ripper-program end AnyDVD, som kan re-author, så vil jeg hellere putte det hele i én samlet fil. AnyDVD kan vel ikke fjerne ekstramateriale, lydspor mv. når den ripper?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 13:33
nej
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 14:10
Du kunne overveje MakeMKV - et rigtigt godt program.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 14:23
Som det skrives i en del af de øvrige indlæg, så har jeg prøvet MakeMKV, som virker efter hensigten, men min Mede8er understøtter ikke PGS-subtitles i MKV - kun i BD-ISO eller BDMV. Selve videoen virker fint fra MakeMKV, men konen er ret træt af at jeg ikke kan få subs på uden at skulle igennem en omstændig affære med enten selv at hive dem ud eller at downloade tvivlsomme eksemplarer fra nettet.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu