recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til HandBrake iPad/ATV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til HandBrake iPad/ATV2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SpRoX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpRoX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til HandBrake iPad/ATV2
    Sendt: 01-Februar-2012 kl. 11:38
Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig et alternativ til handbrake når jeg konvertere film til iPad 2 og ATV2.
Og lige for at spare alle for en masse tid: Jailbreak er IKKE en mulighed... :)

Det er primært DVD jeg kontervere, og der skal være mulighed for at vælge lydspor og undertekster.
Som regel ser det jeg laver med handbrake fint ud på iPad, men bliver noget kedeligt når det kommer over på ATV...

Håber I har nogle gode bud programmer der kan gøre det bedre?!

/SpRoX out
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 12:00
Hvilken preset bruger du i Handbrake ? iPad eller ATV2.
Hvad mener du med kedeligt ?
Under Video-fanen har jeg sat RF til 18 - det giver en lidt bedre kvalitet.
Til top
SpRoX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpRoX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 12:46
Jeg har brugt iPad preset. Men kan ikke umiddelbart se der skulle være forskel på video delen?

Hvad gør "RF"?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 13:57
RF hænger sammen med Constant quality. Jo lavere værdien er jo bedre resultat (og vel også større fil). Dvs. mindre pilexering vel.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 14:48
Start med at gøre RF værdien lidt mindre.
Så får du større fil med bedre billede til følge.

Ellers kan du læse her og gøre det lidt bedre (stadig nemt) http://lifehacker.com/5572037/handbrake-presets-for-your-new-ipad-or-iphone-4
.....
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 22:16
Dvdfab kunne være et alternativ, har dog ikke lige brugt den til at reencode film, men den skulle kunne klare jobbet, der er trial på den ellers er det et købeprogram i den dyre ende
Mvh

René
Til top
senior nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2007
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér senior nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 22:36
Hej prøv at søge på Isubtile det koster, mener det er 130.- for en livstids licens. Det bruger jeg selv til både iPad i Appletv.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu