|
alternativ til HDHomerun (Dual DVB-C)? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
TVGnu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-November-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-November-2012 kl. 20:21 |
Hej
Jeg er på udkig efter et dual Dvb-C tuner kort (yousee) til min HTPC med mediaportal. Er bedste bud HDHomerun eller findes der andre dual kort som kan anbefales (USB eller PCI/PCIe)? Nogen som har målt standby forbrug på HDhomerun boxen vs et PCI(e) kort? Mvh TVGnu'en |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger et PCI-E kort fra Digital Devices med 4x tunere og mulighed for CAM kort og en ekstra dobbelttuner Softwaren der benyttes er Medie Portal og jeg synes den skifter kanal næsten dobbelt så hurtigt, sammenligned med Terratec's PCI og USB løsninger.
De har naturligvis også dobbelttuner kort.
|
|
![]() |
|
TVGnu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-November-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 39 |
Hej
Tak for inputtet. 4xtuner det var da ikke så lidt. kan MP ikke optage flere kanaler pr tuner hvis de er i samme mux når det er dvb-t? Ja det kort ser også ud som en mulighed, men ikke lige frem billigere! Det må sådan et kun med dobbelt tuner? http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61875&menu=mediacenter henviser du til en tysk side fordi du har købt der med fordel eller? Mvh TVGnu'en
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Hardwaren understøtter i hvert fald simultan optagelse af flere kanaler fra samme mux. Jeg har selv et Digital Devices DVB-C kort (bruger VDR på Linux, ikke MediaPortal), men jeg overvejer at smide et dobbelt-tuner kort mere i så det bliver quad-tuner. Fordelen ved at købe direkte hos producenten er især at de har det fulde produktudbud. MM Vision har kun nogle af deres produkter. Jeg skulle bruge udgaven med mini-PCIe kort (bridge), og den havde MM Vision ikke på deres webside. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg købte det på den tyske side, fordi mm-vision ikke havde quad tuner PCI-E kortet og fordi jeg kunne spare nogle småpenge. Jeg gav 2450 kr med forsendelse og det hele. Fik det inden for en uge. MM-vision havde på det tidspunkt ikke engang dual tuneren på lager. Jeg ved ikke om Media Portal kan optage fra flere mux på samme tid med det kort. Jeg benytter softcam til at dekode mine kanaler og det kræver i øjeblikket en tuner pr. dekoder. Derfor har jeg investeret i quad tuner kortet.
Redigeret af Cyberguyen - 27-November-2012 kl. 00:37 |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Kan også anbefale Digital Device løsningen.
Ang effektforbrug. Er folk generelt intereseret i en løsning der slukker for HD homerun, når end HTPC ikke kører ???. Og hvor meget effekt bruger den egentlig i standby, specielt hvis man udskifter den original L***E strømforsyning, med en ordenlig en. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
theispasser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
Kan du ikke uddybe hvad du mener med en L***E strømforsyning?
Er spændingen for lav/høj eller med for meget rippel og hvad medfører det af symptomer? Og jeg kan ikke se hvordan det skulle påvirke strømforbruget? Og - skal jeg forstå det således at du har et bud på hvordan man slukker for den når den ikke bruges? Hilsen theisp |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Mange defekte units, specielt de første der fulgte med den "nye slim udgave", høj tomgangs strøm, lav effektivitet.
Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hej.
Jeg låner lige tråden! Kan disse Digital Devices tunere fungere på samme måde, som HD Homerun tunerne - altså i f.eks. et Windows Home Server setup? M.v.h.
|
|
![]() |
|
BrianDS ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Ja, det ser spændende ud det fra Digital Devices, men jeg kender heller ikke noget til det.
Jeg ville godt have noget til min Synology NAS, og som jeg også kunne bruge til mobile enheder mv. http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/290005 http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/290003 http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/097103
http://www.satip.info/sites/satip/files/files/Octopus_Net_engl_.pdf Jeg ved ikke hvad fordele der er ved det, og om det er ligeså godt eller bedre end HDHomeRun... Men fristende ser det ud, dog er det lidt dyrere end HDHR3-EU, som efterhånden er umulig at få fat på... Med venlig hilsen Brian |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
meget tilfreds med 2 stk. HDhomerun - dvs 4 tunere. Nemt "delt" via netværkskabel.
Ikke mindst 1. muligheden for at flere forskellige afspillere kan anvende tunere. 2. slipper for at de skal være i kabinettet og optage plads m.v. |
|
;o)
|
|
![]() |
|
BrianDS ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Problemet med HD HomeRun lige nu, er specielt det at man ikke kan få fat på dem.
Derfor er jeg også begyndt at kigge på alternativer. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |