recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativ til HDHomerun (Dual DVB-C)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alternativ til HDHomerun (Dual DVB-C)?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: alternativ til HDHomerun (Dual DVB-C)?
    Sendt: 25-November-2012 kl. 20:21
Hej

Jeg er på udkig efter et dual Dvb-C tuner kort (yousee) til min HTPC med mediaportal.
Er bedste bud HDHomerun eller findes der andre dual kort som kan anbefales (USB eller PCI/PCIe)?

Nogen som har målt standby forbrug på HDhomerun boxen vs et PCI(e) kort?

Mvh
TVGnu'en

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 21:58
Jeg bruger et PCI-E kort fra Digital Devices med 4x tunere og mulighed for CAM kort og en ekstra dobbelttuner Softwaren der benyttes er Medie Portal og jeg synes den skifter kanal næsten dobbelt så hurtigt, sammenligned med Terratec's PCI og USB løsninger.

Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2010
Sted: DK
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 20:14
Hej

Tak for inputtet.
4xtuner det var da ikke så lidt. kan MP ikke optage flere kanaler pr tuner hvis de er i samme mux når det er dvb-t?

Ja det kort ser også ud som en mulighed, men ikke lige frem billigere!

henviser du til en tysk side fordi du har købt der med fordel eller?

Mvh
TVGnu'en
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af TVGnu TVGnu skrev:

4xtuner det var da ikke så lidt. kan MP ikke optage flere kanaler pr tuner hvis de er i samme mux når det er dvb-t?

Hardwaren understøtter i hvert fald simultan optagelse af flere kanaler fra samme mux. Jeg har selv et Digital Devices DVB-C kort (bruger VDR på Linux, ikke MediaPortal), men jeg overvejer at smide et dobbelt-tuner kort mere i så det bliver quad-tuner.

Fordelen ved at købe direkte hos producenten er især at de har det fulde produktudbud. MM Vision har kun nogle af deres produkter. Jeg skulle bruge udgaven med mini-PCIe kort (bridge), og den havde MM Vision ikke på deres webside.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af TVGnu TVGnu skrev:

henviser du til en tysk side fordi du har købt der med fordel eller?

Jeg købte det på den tyske side, fordi mm-vision ikke havde quad tuner PCI-E kortet og fordi jeg kunne spare nogle småpenge.

Jeg gav 2450 kr med forsendelse og det hele.

Fik det inden for en uge. MM-vision havde på det tidspunkt ikke engang dual tuneren på lager.

Jeg ved ikke om Media Portal kan optage fra flere mux på samme tid med det kort. Jeg benytter softcam til at dekode mine kanaler og det kræver i øjeblikket en tuner pr. dekoder. Derfor har jeg investeret i quad tuner kortet.

Redigeret af Cyberguyen - 27-November-2012 kl. 00:37
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 17:44
Kan også anbefale Digital Device løsningen.
Ang effektforbrug.

Er folk generelt intereseret i en løsning der slukker for HD homerun, når end HTPC ikke kører ???.
Og hvor meget effekt bruger den egentlig i standby, specielt hvis man udskifter den original L***E strømforsyning, med en ordenlig en.
Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
theispasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2012
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theispasser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 00:05
Kan du ikke uddybe hvad du mener med en L***E strømforsyning?
Er spændingen for lav/høj eller med for meget rippel og hvad medfører det af symptomer?

Og jeg kan ikke se hvordan det skulle påvirke strømforbruget?

Og - skal jeg forstå det således at du har et bud på hvordan man slukker for den når den ikke bruges?

Hilsen

theisp

Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 12:57
Mange defekte units, specielt de første der fulgte med den "nye slim udgave", høj tomgangs strøm, lav effektivitet.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 13:34
Hej.

Jeg låner lige tråden!

Kan disse Digital Devices tunere fungere på samme måde, som HD Homerun tunerne - altså i f.eks. et Windows Home Server setup?

M.v.h.
Til top
BrianDS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Februar-2008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2013 kl. 19:55
Ja, det ser spændende ud det fra Digital Devices, men jeg kender heller ikke noget til det.
Jeg ville godt have noget til min Synology NAS, og som jeg også kunne bruge til mobile enheder mv.

http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/290005

http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/290003

http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/097103

http://www.satip.info/sites/satip/files/files/Octopus_Net_engl_.pdf

Jeg ved ikke hvad fordele der er ved det, og om det er ligeså godt eller bedre end HDHomeRun...

Men fristende ser det ud, dog er det lidt dyrere end HDHR3-EU, som efterhånden er umulig at få fat på...

Med venlig hilsen
Brian
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 19:40
meget tilfreds med 2 stk. HDhomerun - dvs 4 tunere. Nemt "delt" via netværkskabel.

Ikke mindst
1. muligheden for at flere forskellige afspillere kan anvende tunere.
2. slipper for at de skal være i kabinettet og optage plads m.v.
;o)
Til top
BrianDS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Februar-2008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 08:24
Problemet med HD HomeRun lige nu, er specielt det at man ikke kan få fat på dem.
Derfor er jeg også begyndt at kigge på alternativer.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu