recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til LastPass
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til LastPass

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til LastPass
    Sendt: 27-Februar-2021 kl. 05:32
Hej med jer.

Jeg bruger LastPass til at administrere mine passwords. 
Valgte i sin tid lastlass fordi det er på alle platforme. Windows, Mac, iPhone, Android  og som addon til både Safari og Chrome.

Men nu har LastPass meddelt at deres gratis plan ændre sig så den bliver bundt op på en type efter den 16/3. Cry
Det betyder at hvis det første Device du logger ind med efter den 16. er fx en iPhone så kan du fremover kun bruge LastPass på mobile enheder: iPhone og Android smartphones og tablets. Mens windows og Mac ikke kan bruges længere.

I min optik gør det deres løsning ringere end fx Google og Apple.

Så jeg er på jagt efter en ny password manager. Så hvad bruger i?
Primært er jeg interesseret i at høre fra folk der både har apple produkter og windows. 
Fordi hvis du kun bruger windows, eller kun bruger android eller kun bruger Apple. Ja så er der vidst ingen tvivl om at deres password manager er den bedste.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 09:26
Hej Kenneth!

Jeg var i samme situation som du og undersøgte alternativer til LastPass.

Jeg endte på Bitwarden, som jeg helt problemfrit nu har brugt i nogle dage på iPhone, Mac og Windows PC'er.

Det var uden komplikationer at eksportere mine ca. 200 passwords fra LastPass og importere dem i Bitwarden. 
Dens funktionalitet minder meget om LastPass, men jeg synes faktisk at BitWarden er mere praktisk, når der skal sætte user/password ind i indlogningsfelterne - der er flere muligheder.

BitWarden får min varmeste anbefaling.


Venlig hilsen

Claus
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 08:30
Selv tak, Kenneth :-)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 05:40
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Selv tak, Kenneth :-)

Så er jeg også skiftet. Tak for anbefalingen :-)
God weekend. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 06:54
:-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu