recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Logitech Harmony One?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til Logitech Harmony One?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Logitech Harmony One?
    Sendt: 09-Januar-2010 kl. 15:34
Hejsa.

Jeg har i det store og hele vænnet mig til ulemperne ved min Harmony One, men kunne godt tænke mig at høre hvilke alternativer der egentlig findes? Harmony 900 har samme ulemper som One, såvidt jeg kan læse mig til, så den gælder ikke rigtigt Wink.

Layoutet og kvaliteten er super fedt. Det jeg ikke bryder mig om ved Harmony One, er:

- Den fatter ikke at holde styr på power on/off, da den jo ikke ved om et apparat er tændt eller slukket uden om dens egne Activities. Ikke engang når man styrer et apparat som en Component tæller tænd/sluk med, hvorfor jeg helt har droppet at lade fjernbetjeningen styre tænd/sluk af apparaterne. I stedet har jeg en Activity kun til at tænde og slukke apparater med, og har så disabled tænd/sluk i de andre Activities.

- Pga. ovenstående ville jeg gerne have 3-4 "blanke" hard-buttons der kunne programmeres som tænd/sluk - så ville jeg kunne bruge dem i hver Activity, i stedet for at skulle ind under 2 Activities for at udføre én funktion.

- Rød, grøn, gul, blå hard-buttons mangler lidt. Dette findes på Harmony 900, men jeg synes ikke det er nok til at skifte. Fandtes disse, kunne jeg bruge første soft-skærm til bl.a. power.

- Konfigurerbare ikoner på soft-buttons ville være rart.

- Konfigurerbar power-knap. Lige nu bruger jeg kun power-knappen til at afslutte en Activity. Den sender ingen IR-beskeder.

Så, hvem laver remotes i god kvalitet med denne kombination af hard-buttons og touch-skærm, men med mere frihed i den grafiske repræsentation? Måske nogle mærker man ikke høre så meget om til daglig - jeg har set nogle der hedder URC eksempelvis?

Mvh
Steen
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 17:43
Det lyder til, at en stor del af dine problemer er relateret til power on/off.

Er du sikker på, at dine apparater ikke understøtter separate tænd- og sluk-kommandoer?

Mange apparater har en fjernbetjening, hvor samme knap bruges til tænd og sluk, men samtidigt understøtter de separate IR-kommandoer for tænd og sluk. Dermed er det mere eller mindre slut med bøvlet med at holde styr på, om et apparat er tændt eller slukket.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Er du sikker på, at dine apparater ikke understøtter separate tænd- og sluk-kommandoer?

Mange apparater har en fjernbetjening, hvor samme knap bruges til tænd og sluk, men samtidigt understøtter de separate IR-kommandoer for tænd og sluk. Dermed er det mere eller mindre slut med bøvlet med at holde styr på, om et apparat er tændt eller slukket.

Jeg har samme fjernbetjening og kan godt genkende problemet. Den kan sagtens slukke enhederne enkeltvis, problemet er bare f.eks. at hvis man har startet activity'en "se tv" og derefter tænder for sin dvd-afspiller for lige at klargøre med film inden man skifter activity, så når man trykker "se dvd" så husker remoten ikke at man allerede har tændt dvd-afspilleren, så ir-kommandoen sendes igen og dvd-afspilleren bliver således slukket.

Problemet er selvfølgelig kun ved enheder der ikke har separate on/off kommandoer.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Problemet er selvfølgelig kun ved enheder der ikke har separate on/off kommandoer.

Ja, det er jo netop derfor, jeg spørger, om han har tjekket det.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 19:30
Sorry, det var mig der ikke fik læst dit indlæg ordenligt og troede du ikke havde forstået OP's... Embarrassed
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 01:48
Når jeg læser mit indlæg igen, var det godt nok heller ikke særligt klart formuleret. Beklager forvirringen.

Til Sscmidt:
Prøv at fortæl Logitech-softwaren, at du kan tænde og slukke dine apparater med separate kommandoer, og se så, hvordan det går. Det er ikke sikkert, at det virker, men hvis det gør, vil det gøre dit problem væsentligt mindre.

Du skal ind i Devices og vælge apparatet. Derefter Settings -> Adjust power settings -> Next -> Next.

Nu skulle du gerne være inde i et punkt, der hedder "How do you turn your TV on and off with your current remote control?"

Her vælger du "A button on the remote for On, and a different button for Off"

Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jo, de størst problemer skyldes tænd/sluk. Og præcis på grund af de problemer, kan hverken børnene eller vores gæster finde ud af at bruge vores Harmony One. Børnene kan ikke, fordi der ikke er ikoner på knapperne, og gæsterne kan ikke fordi tænd/sluk sekvensen kræver man ved hvilke komponenter der indgår når man skal bruge en aktivitet.

Jeg kender godt de separate tænd/sluk kommandoer, men vores PVR understøtter ikke separat tænd/sluk. TV og AV-receiver gør. PVR'en bruger jeg som DVB-C receiver, så den skal tændes hver gang vi skal se TV. Hvis dén understøttede separat tænd/sluk, så har du ret i at mange af problemerne var ovre.

Jeg har for længst opgivet support fra Vantage, så der er ikke meget at gøre her.

Mvh
Steen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu