Hejsa.
Jeg har i det store og hele vænnet mig til ulemperne ved min Harmony One, men kunne godt tænke mig at høre hvilke alternativer der egentlig findes? Harmony 900 har samme ulemper som One, såvidt jeg kan læse mig til, så den gælder ikke rigtigt

.
Layoutet og kvaliteten er super fedt. Det jeg ikke bryder mig om ved Harmony One, er:
- Den fatter ikke at holde styr på power on/off, da den jo ikke ved om et apparat er tændt eller slukket uden om dens egne Activities. Ikke engang når man styrer et apparat som en Component tæller tænd/sluk med, hvorfor jeg helt har droppet at lade fjernbetjeningen styre tænd/sluk af apparaterne. I stedet har jeg en Activity kun til at tænde og slukke apparater med, og har så disabled tænd/sluk i de andre Activities.
- Pga. ovenstående ville jeg gerne have 3-4 "blanke" hard-buttons der kunne programmeres som tænd/sluk - så ville jeg kunne bruge dem i hver Activity, i stedet for at skulle ind under 2 Activities for at udføre én funktion.
- Rød, grøn, gul, blå hard-buttons mangler lidt. Dette findes på Harmony 900, men jeg synes ikke det er nok til at skifte. Fandtes disse, kunne jeg bruge første soft-skærm til bl.a. power.
- Konfigurerbare ikoner på soft-buttons ville være rart.
- Konfigurerbar power-knap. Lige nu bruger jeg kun power-knappen til at afslutte en Activity. Den sender ingen IR-beskeder.
Så, hvem laver remotes i god kvalitet med denne kombination af hard-buttons og touch-skærm, men med mere frihed i den grafiske repræsentation? Måske nogle mærker man ikke høre så meget om til daglig - jeg har set nogle der hedder URC eksempelvis?
Mvh
Steen