|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
tengstedt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|||
Wauv - så har jeg taget en beslutning! Jeg har nu bestilt en Mac mini og afventer at modtage den.... Spændende, spændende |
||||
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :) Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer Mac Mini med Plex - DET spiller! Endnu et SONY tv anskaffet Nu også AC RYAN DVR 1TB |
||||
![]() |
||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|||
Det er rigtigt at det er ligemeget softwaren ligger på en pc eller inde i en chip - men cost effektivt er det ikke ligemeget. For det første findes der ikke lige noget gratis software som klare det lige så godt som de store chipproducenters chip. For det andet kræver det en rimelig stor computer for at klare det samme som hardwaren klarer i en lille chip. Vi taler om Quadcore Core2 maskiner på over 2 GHz. Disse maskiner bruger en mængde strøm og støjer. Så det mener jeg ikke er en bedre løsning end en lille billig chip. Man kan ikke forvente at få en Mac mini til at deinterlace og afspille video i samme kvalitet som en hardware baseret chip fra Sigma Designs. Derfor mener jeg at en hardware baseret løsning er billigere for pengepungen og pænere pga. mindre størrelse. Samt at den klarer jobbet som den er lavet til perfekt. Der er jo også en grund til at man bygger mere og mere hardwareaccelleration ind i grafikkortet til H264 og VC1. Ellers skulle alle have kæmpemæssige maskiner stående som mediecentre. De er dog bare ikke på højde med chip løsningerne mht. deinterlacing etc. |
||||
![]() |
||||
Korsbæk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
![]() |
|||
Så må du lige huske og skrive om det er vejen frem, med sådan en mac mini. Jeg går menlig og overvejer om jeg skulle convertere til en mac mini. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om der findes et eyetv plugin til plex. |
||||
![]() |
||||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
|||
Jeg købte den nye mac mini for ca. en måned siden. Modellen med 120 GB harddisk og 2GB ram.
Og jeg må¨sige at jeg er blevet totalt forelsket ![]() ![]() Jeg bruger Boxee som mediacenter software (mangler bare en app til gratis video fra dr og tv2). Har alt indhold (film, musik,billeder) liggende på en NAS (Hvilket gør mig kriminel, se mere her!). Har installeret Remote Buddy til at hjælpe med skift mellem de forskellige programmer. Bruger en Harmony One som fjernbetjening. Har tidligere forsøgt mig med et windows mediacenter og havde ikke andet end bøvl, nedbrud og frustrationer! Indtil nu - 7 9 13 - har jeg ikke haft et eneste nedbrud eller andre problemer. Mit næste mål er at få koblet eyetv og en tv-tuner (firedtv) på, så jeg har alt samlet i denne lille boks! Kan varmt anbefale en mac mini som mediacenter ![]() Jeg er blevet så forelsket at jeg nu skal ud at have en imac også.... SP-ordningen får hurtigt ben at gå på ![]() /Edtwodth Redigeret af edtwodth - 06-Maj-2009 kl. 01:36 |
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
![]() |
|||
Mener du ikke 320GB ?
|
||||
![]() |
||||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|||
Kan forstå du har en løsning med tv-tuner - understøtter den mpeg4? Jeg er på udkig efter en tv-tuner til min kommende mac mini der understøtter mpeg4, men synes ikke dette fremgår af specifiaktioner på alle de tv-tuner jeg har kigget på. Her er anført, at de understøtter mpeg2 og et andet format? På forhånd tak. Jesper |
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
![]() |
|||
Det kommer an på hvilke type signal du har.
Hvis du har kabel tv så køb en firedtv Der gives desuden 20€ rabat ved køb af eyetv, når du køber en firedtv. Price: 59,95 Euro SPECIAL DISCOUNTED PRICE for our customers!!! (Instead of 79,95 Euro regular price) Support for HDTV Channels - DVB-C receiver - Software decoding of MPEG2 and MPEG4 / H.264 - Ideal solution for notebook and small form factor PC and HTPC - Watch and record TV in the highest available quality |
||||
![]() |
||||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
|||
Noop, jeg købte den med 120 gb og betalte så for at den blve leveret med 2 gB
Ja, du får rabat ved købet, men en samlet løsning løber alligevel op i omkring 2300,- for mig....
Det er mere produktion af hjemmesider, men altid godt med liudt ekstra i baghånden :) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det bliver nok lige for simpel for mig, regner med at købe coda. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
![]() |
||||
![]() |
||||
tengstedt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|||
Har fået sat Mac Mini til og det spiller max
![]() Ingen problemer med playback af mkv-filer i 720p direkte fra NAS. Skal lige have prøvet den testfil man kan downloade (så det på en tråd herinde. Skal nok lige poste CPU-forbrug for dem der er interesserede i det) Mangler så bare lige et trådløst tastatur og mus, så jeg slet ikke skal rejse mig fra sofaen. Nogen, der har forslag til alternativ til Mac trådløst tastatur (selvom det godt nok ser lækkert ud)? |
||||
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :) Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer Mac Mini med Plex - DET spiller! Endnu et SONY tv anskaffet Nu også AC RYAN DVR 1TB |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |