|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||||
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
||||
Vil lige slå et slag for det fremragende program:
SofaControl! :=) http://gravityapps.com/sofacontrol/overview/ |
|||||
![]() |
|||||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
||||
Hej Tengstedt Stort tillykke med din nye "ven". Kan du oplyse hvordan Plex fungerer - hvilke krav er der til navngivning af mediafilerne for at den kan "finde" info på nettet?
Meget ineteresseret - post gerne alle dine erfaringer - postive som negaitve (håber ikke der er nogen
Jeg har ikke selv erfaringer med det - men overvejer selv det lille logitech tastatur med integreret mus (kan ikke huske hvad det hedder). Ser frem til at høre dine erfaringer med mac. ps. du købte 120 gb med tilvalg af ekstra gb, dvs. 2 gb ram eller hvad? Hilsen Jesper
|
|||||
![]() |
|||||
tengstedt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
||||
Tak, tak. Læs her om naming for plex. Har ikke fået det helt til at spille endnu, men prøver lidt forskelligt og skal nok skrive hvad der virker ;)
Nogen der ved hvor man kan downloade testfilen?
Har rippet flere af børnenes dvd'er til hhv. avi og mkv. Afspilning af avi æder ca. 15-20% cpu, mens mkv er lidt hårdere og æder 30-35%, så ingen problemer der!!! Afspiller sågar fint, mens der rippes for fulde gardiner på resten af den ledige cpu-tid
Lyder også som noget jeg vil gå efter - har du et link?
Købte 120GB med 1GB RAM - planlægger selv at sætte mere ram i. Synes at jeg fandt 4GB mac ram til samme pris som den ene ekstra ram koster, hvis det købes gennem mac store. Af andre erfaringer: - siger absolut NADA. Skal næsten have øret helt ned og ligge på maskinen for at jeg kan høre noget fra den. - lækker nem remote adgang fra min macbook pro- har ikke findet helt ud af plex endnu, men har heller ikke brugt meget tid på det. Redigeret af tengstedt - 13-Maj-2009 kl. 23:00 |
|||||
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :) Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer Mac Mini med Plex - DET spiller! Endnu et SONY tv anskaffet Nu også AC RYAN DVR 1TB |
|||||
![]() |
|||||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
||||
Hej alle Så er den bestilt (Mac Mini, 120 gb og 2 gb ram og tv-tuner) og afsendt - ved ikke hvorfra men der står levering d. 29. maj(?) - håber den kommer før. Kan ikke vente - jeg glæder mig at få sat den op og vil poste mine erfaringer/indtryk. Jesper |
|||||
![]() |
|||||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
||||
Tillykke :)
Du skal ikke tage de leveringstider du får fra apple for gode varer :) Jeg har efterhånden købt en del via deres webshop, og der er aldrig gået mere end 5 dage fra jeg bestilte til jeg modtog mine varer. Så vidt jeg husker er alle forsendelser kommet fra Holland ? De må have deres europæiske lager der ? Edtwodth |
|||||
![]() |
|||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
||||
Der kræves ikke speciel ram til maccer mere. Det stoppede Apple med efter at G4 brugerne blev pissed over det. Så bare køb den ram som matcher hardwaren i maskinen. Det er jo standard pc hardware fra intel som har en anden "Bios" ![]() |
|||||
![]() |
|||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
||||
@cyberguyen! Det er faktisk ikke helt rigtigt. Du kan nok godt få ram der passer til maskinen som er helt vanlig ram, men der er absolut ingen som helst sikkerhed for at de virker i maskinen. Jeg har set min ration af inkompatibilitet og der er ingen jeg kender der så meget som kunne drømme om ikke at smide enten cert. 3.part ram eller original ram i. Det er derfor kingston har specielt certificeret ram til dem. (og prisen er faldet voldsomt de sidste 2mnd!) Så find et sæt kta-mb1066k2/4g til den! :-)
C't i Tyskland (computerblad!) lavede det nummer med at finde noget crucial ram på et tidspunkt til en Mac Pro. De fandt så ret så hurtigt ud af at der 1. skulle køling på klodserne. 2. fandt noget der var certificeret. det gav mindst problemer. Og ram problemer er bare ikke særligt fedt at have. |
|||||
![]() |
|||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
||||
Jamen det er samme regler som gælder for en pc. Her kan man også købe noget ram som ikke passer hvis man er rigtig uheldig. Men Intel maccer idag er bare en PC, hvis den ram som sidder i maskine er noget DDR2 667MHz, så kan man sagtens købe noget Kingston value med samme specs. Men selvfølgelig vil jeg ikke begynde at være kreativ og prøve at proppe noget GSkill eller Patriot PC9200 i med specielle køleprofiler og ultralave CAS, da heller ikke alle bundkort på PC kan køre med det. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Men hvis vi skal følge reglerne og kun købe godkendt ram, så skal man vel også følge reglerne og kun lade et Apple godkendt servicecenter installere rammen.
Hvis man køber noget Kingston går man ikke galt i byen, det behøver bare ikke være certificeret for at det virker. Kingston laver også ram certificeret til Dell, til HP osv. Det er bare almindelig ram som har fået et stempel og som man betaler mere for. Som jeg skrev, så er de dage ovre hvor dem med G4 powerbooks fik en firmware opdatering som gjorde alt deres CAS3 ram ugyldigt. Idag køre det på ganske almindeligt x86 emt64 hardware. |
|||||
![]() |
|||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
||||
Det er faktisk ikke rigtigt. For at du kan få certificeret ram fra kingston, kræver det rent faktisk at rammen har været testet specifikt af på det enkelte udstyr. De har et større lab i USA hvor de testes inden de får noget som helst stempel og med certificeret ram giver kingston rent faktisk samme garanti som med original ram. Så hvis du smider kingston cert ram i en hp og maskinen fejler, og det viser sig at det er rammen, så overtager kingston rent faktisk garantien og bytter kvit og frit. Desuden har de samarbejde med alle de større producenter af pc'er så garantien ikke bortfalder på maskinen fordi der kommer kingston ram i.
Og ja teknisk set skal du hen over et serviceværksted for at få ram i en mac mini, men jeg har da en ekstra malerspatel hvis det er! :-) Den de får er bare branded med apple logo, men der er ingen forskel på den du køber i silvan og den der står apple på. Ps. jeg er udmærket klar over hvad apple maskinerne indeholder. Men det kunne aldrig falde mig ind at tænke på at bruge andet end cert. ram i en maskine som ikke er hjemmebyg. Tag IBM/Lenovo som er berygtede for at lave løsninger som giver voldsom ustabilitet hvis ikke man bruger noget certificeret ram. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
PS. Toebs anbefalede sofacontrol. Har man en ipod Touch/iphone i huset og et trådløst netværk vil jeg helt klart anbefale mobile airmouse (link) Det styrer virkelig for vildt. Det giver en et mini keyboard og en komplet mus eller remote.
Og det bedste er at man kan have den til at fjernbetjene både pc'er eller mac's og det virker kanon i vmc/7mc :-) Eneste downside ved det er sådan set at den dræner batteriet voldsomt. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |