recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til MacBook Pro 13"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til MacBook Pro 13"

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 10:03
Jeg vil blot fraråde at du vælger at købe en Macbook Pro, hvis ikke du har til sinde at bruge OSX til dagligt. Det er let at installere win 7 på den, men det "ødelægger"  den lange batteritid da den ikke udnytter resurserne ordentligt.

Hvis du vil spille, så køb en stærk win-bærbar og lev med at designet er mindre frækt, ellers så køb en Mac og lær OSX at kende (og så kan du boote op i win 7 når du vil spille lidt)

Jeg har selv en Mac og jeg må sige at jeg har været super glad for skiftet, selv om det kræver et halvt års tilvænning ...
Mvh.

Casper
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 10:17
Mit problem er også at jeg er Windows (c#) programmør til daglig, så vil nok være nød til at bruge windows. Tror jeg venter og ser hvad Dell finder på.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 10:25
Jeg kører en windows XP i VMWare på en 17" macbook pro. Det er der ikke nogle store problemer i. Det eneste problem med det er at vmware kan bedst lide, hvis man kun sætter den til at bruge en CPU. Så dit udviklings værktøj får ikke adgang til alle krafterne i maskinen.

Jeg har Windows 7 installeret i Bootcamp, men det kører ikke fantastisk, bl.a. kan den ikke styre kølerne ordentligt, så den bliver voldsomt varm ved spil (Faktisk så meget at jeg opgav det).

Hvis du har lyst til at kører osX som det primær system, hvilket faktisk er fint, så er mac godt, men du lider under et anderleds keyboard i windows, samt i starten mangler man mange programmer. 
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 10:31
Ok, det lyder som om at jeg IKKE skal have en Mac så tror jeg at jeg venter og Sparer op til den Vaio Z serie
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

Mit problem er også at jeg er Windows (c#) programmør til daglig, så vil nok være nød til at bruge windows. Tror jeg venter og ser hvad Dell finder på.
Vil også mene at med dit behov så vil det være forkert at købe en mac. At smide Windows på en Mac, ødelægger mange at de ting der er optimeret i OSX til netop denne maskine.

Så køb hellere en almindelig PC.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

Ok, det lyder som om at jeg IKKE skal have en Mac så tror jeg at jeg venter og Sparer op til den Vaio Z serie

Ellers kunne det jo være at denne lille perle kommer før. :-)

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

Ok, det lyder som om at jeg IKKE skal have en Mac så tror jeg at jeg venter og Sparer op til den Vaio Z serie

Ellers kunne det jo være at denne lille perle kommer før. :-)

 
 
Hold da kæft den ser lækker ud? Nogen ide om hvornår den er i handlen i DK, samt pris?
 
Jeg er også kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal have Mac eller ej.. Jeg skal sådan set bare bruge en lille fræk, STABIL comp, til at chille lidt med og hører musik på, samt have muligheden for at game lidt WoW i ny og næ. Den skal have et super lækkert design, det skal passe til min lejlighed. Jeg har selv en iPhone (derfor jeg hælder til Mac), men jeg er dog i tvivl om, om jeg kan få mere glæde ud af en flot designet win-pc.. Det er sgu et svært dilemma!


Redigeret af ladiesman217 - 11-Maj-2010 kl. 17:02
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 18:51
hvis ikke det skal være en mac er der i bund og grund kun 2 producenter der nærmer sig design og "feel" selvom man er på MS platformen - det er sony og asus - Sony går direkte efter at konkurrere med apple på deres modeller. og så performer de generelt ganske fortrinligt. - tastaturerne og skærmene er ofte nogle af de bedste i klassen. Asus prøver men jeg synes deres modelserier er alt for ustabile - der kan knap nok nå at komme en model på markedet før den bliver erstattet af en ny - hvilket betyder der er mange der aldrig når at komme til DK. Asus U30jc som der blev linket til før  har så et geforce 310m hvilket kun er marginalt bedre end geforce 9400. så til spil ville jeg kun kigge efter maskiner med geforce 330m. det er ARVTAGEREN til geforce 9600 serien. (indtil 4-serien kommer i mobil udgave i slutningen af året. - forhåbentlig :-))
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 19:15
Jeg har læst anmeldelser af Sony Vaio Z11Z9E/B og den er maximum niceness jeg er ret besluttet på at det er den jeg skal have, så der er ikke andet at gøre end at spare op.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 19:17
Jeg siger mange tak for hjælpen, til alle der har været på banen, havde det ikke været for jer havde jeg købt den MBP, og måske fortrudt det, jeg er ret sikker på at jeg ikke kommer til at fortryde en Vaio.... Undtaget måske prisen...

Redigeret af Kennethxyz - 11-Maj-2010 kl. 19:18
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 19:24
Men... 20k.. Shocked
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 19:31
@Anima - det er ikke kun med apple produkter at man "lider for skønheden" :-) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu