recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Philips 37” 9731
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til Philips 37” 9731

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 18:34

Selvfølgelig kan du købe det,det er bare ikke lagervare i øjeblikket.

Hvis du udelukkende vælger Samsung fordi at den kan leveres nu,så....

Men sådan er vi jo så forskellige.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
kURT N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2004
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 12:16

Tak for alle svarene.

Rune TC har lovet mig at mit TV bliver krediteret i næste uge.

Jeg er kommet frem til at valget skal står mellem Sharp 37"XD1E og Toshiba 37"WLT68P.

Jeg lægger vægt på et godt billed ved almindeligt tv signal og et pænt design af TV'et.

Jeg får mit signal fra fællesantenne og en privat digitalantenne.

Hvad skal jeg vælge??????? Forslag modtages.

/Kurt

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 15:00
I bør kraftigt overveje JVC LT-37M70, det er noget af det ypperste på markedet netop nu.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 15:42

BrianJVC 

Hvis JVC var/er så ypperlig, hvorfor er der så ikke andre der siger det samme , eller er det fordi 80% af danskerne der trænger til briller

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
MichaelKB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 11:46

Er der ikke andre, der har alternativer til Philips 9731D? Jeg er meget hooked på Sonys KDL-40X2000 men ved ikke om det kan måle sig rent billedmæssigt. XD1 har måske et lidt billigt udseende og fornemmelse (en smagssag).

Hvis det skal være LCD er det så kun Sony´en og Sharp XD1´eren der kan måle sig med 9731?

Mvh
MichaelKB

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 12:01

Prøv at se denne her:

http://www.hdtvtest.co.uk/1080p-LCD-Shootout/

Bemærk, at det er 42"eren fra Sharp der testes. 37"'eren har et lidt hurtigere (bedre?) panel og mere avanceret baggrundsbelysning.

miri
Til top
kURT N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2004
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 15:47

Hej miri

Jeg kan se at du har et Sharp 37"XD1. Er du tilfreds med det? Hvordan er billedet kvaliteten i forhold til Philips 37"9731?

Jeg har næsten besluttet at købe 37XD1. Så jeg meget intereseret i dit synspunkt om dette TV.

mvh/Kurt

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af kURT N kURT N skrev:

Tak for alle svarene.

Rune TC har lovet mig at mit TV bliver krediteret i næste uge.

Jeg er kommet frem til at valget skal står mellem Sharp 37"XD1E og Toshiba 37"WLT68P.

Jeg lægger vægt på et godt billed ved almindeligt tv signal og et pænt design af TV'et.

Jeg får mit signal fra fællesantenne og en privat digitalantenne.

Hvad skal jeg vælge??????? Forslag modtages.

/Kurt

Hvis du primært skal bruge din nye skærm til film og tv vil jeg klart anbefale dig at vælge plasma.. om det så skal være pioneer eller panasonic skal være op til temperament.

Du får den mest realistiske farvegengivelse hvilket især er værd at notere sig ved både lyse og mørke farver... dvs ved en ISF kalibrering opnår du en langt finere indstilling end feks ved LCD hvor man er nødt til at lave et større kompromis da det er svært at holde farverne indenfor tolerancerne over alle farver og fra 0 til 100%.

Dette er især noget som folk i den grafiske branche ved meget til vigtigheden af, for skal du ud og generere en helt tredie farve udfra nogle grundfarver som ikke rammer korrekt og med en sort som ikke er korrekt så bliver den farve man skal ramme en helt anden.. dette har faktisk en ret stor betydning for et tv når du skal gengive et billede.. og her tænker jeg især på et "menneskeligt" billede og ikke et digitalt produceret billede.. og langt de fleste film og tv man ser i dag er "menneskelige" billeder... jeg mener at formålet med en tvskærm må være at kunne gengive billedet så korrekt så muligt mht farver etc. og dernæst i så høj opløsning som muligt (og i den siddeafstand man har normalt til et tv vil de færreste (hvis ingen) kunne se forskel på 720p og 1080p).

Jeg har gået og se på mange LCD skærme og de gengiver et flot billede ingen tvivl om det, men så snart de skal vise billeder med materiale hvor man har en refference (og her er eks. hudfarve et af fokusområderne af mange) så har jeg indtil nu ikke set et LCD tv som har kunnet gengive det lisså korrekt som eks. Plasma tv fra enten Pioneer eller Panasonic.

Dette er iøvrigt noget som længe har været et issue på inkjet printere... og endnu længere tid et issue i den grafiske branche, hvor man for længst er begyndt at arbejde med refference farver og kalibrering netop for at sikre den korrekte gengivelse, og bruger man de erfaringer til gengivelser som eks den grafiske branche arbejder med så kommer LCD teknologien altså til kort.. hvilket enhver ISF kalibrator med respekt for sig selv også vil kunne bekræfte...

En kalibrering på en Plasma skærm plejer at ende op lige i øjet... hvor en tilsvarende kalibrering på en LCD vil være et større kompromis.

Håber ikke det blev en for lang smøre... men syntes det er vigtigt at huske på at målet må være at få gengivet sit input så korrekt så muligt.. og her glemmer man altså tit at farveeffekter lys/mørke er meget store effekter man arbejder med i film.. og dem risikerer man altså at filtere fra hvis man ikke ser sig godt for.. og derved snyder sig selv for en stor del af oplevelsen af den film man vil se.

Redigeret af rhsin - 13-Marts-2007 kl. 16:30
Mvh

René
Til top
Marcor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 21:42

Hvad med et Grundig Fine Arts - LXW 94-9650

http://www.grundig.no/arch/_img/9089280.pdf

Det gør det bestemt ikke ringere end Philips PF 9731

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 15:09

sjovt at I (POST + SHOVEL) synes at Sony 40"x2000 er for stort når nu det er mindre end Philips 37" 9731. Jo vel er det bredere...men det er jo netop fordi man har flyttet højtalerne ud på siden i stedet for i bunden som på Philipsen. Men omvendt er TV'et jo mindre i højden selv med 3 tommer mere skærm. Desuden gør designet - som jeg mener er flot - at TV'et ser mindre ud da der er glas rammer i stedet for piano lak.

Jeg vil indrømme at det ikke ser godt ud på fod, men på væggen er det meget mere harmonisk og symetrisk end de andre der er nævnt i denne tråd. De andre er jo standard tv design med højtalere i bunden og rammer i plastlook. Men vil man have et TV med mere standard design så bør man ikke vælge x2000 serien men holde sig til w2000 der designmæssigt ikke adskiller sig ret meget fra sonys andre serier som fx U-serien.

Interessant test iøvrigt:
http://www.hdtvtest.co.uk/1080p-LCD-Shootout/

Billedet på en X2000 er bedre end en W2000 så det siger måske noget om de to andre konkurrenter i testen.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 17:14
Hvorfor ikke bare en 42" LG plasma med indbygget HDD optager , eller 42" pana plasma , de er billigere og mindst lige så gode som et hvilket som helst LCD. Så kan resten bruges på en rejse til Gran Canaria

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
O_Brinck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 11:27

Endnu bedre...

Jeg giver dig en rejse til Gran Canaria, med eller uden pana...one way  

Philips 37PF9731 ( repareret version...virker endnu)
MM-Vision MC 300 HDMI
Denon AVR-1707 med B&W højttalere
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu