|
Alternativ til pi |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Februar-2023 kl. 09:38 |
|
Jeg mangler en lille pc til mit værksted.
Jeg overvejer en pi, men synes prisen er stukket lidt af for dem. Hvilke ville I kigge efter?
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er noget vejledning i at installere Debian Raspberry Pi på en gammel computer (Hvis en sådan haves i gemmerne) her: https://projects.raspberrypi.org/en/projects/install-raspberry-pi-desktop
Eller, hvad med Linux Mint: https://linuxmint.com/ Vælg en 64 bit-version. Så får du opgraderinger til systemet, fremover.
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
|
Havde egentligt overvejet en pi, pga størrelse.
Men måske jeg skulle overveje at 3d printe et vægbeslag og hænge en aftjent laptop op i stedet. Det overvejer jeg lige. Tak.
|
||
![]() |
||
|
Man kan sige: Så hænger den jo!!! ![]() Husk lige, at den USB-pind, du laver imaget på, (hedder det vist), der må IKKE ligge billeder, dokumenter eller andet... Det vil blive slettet.
Redigeret af mnielsen - 05-Februar-2023 kl. 10:46 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Enten en laptop, eller en rigtig pc, fra refurb.dk Lige nu er der en komplet brugt bærbar til 1500 kr med følgende specs: Lenovo ThinkPad 13 Gen 2 Intel Core i5, 2.72 GHz, 8 GB DDR4, 128GB SSD, 13.3" 1920 x 1080 pixel, Bluetooth, Webcam, Grade C Klaus |
||
![]() |
||
|
Windows 10 er jo kun gyldigt indtil 2025 - så skal han til det igen...
|
||
![]() |
||
Palleba ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 116 |
|
Hej!
Ville bare sige at denne Youtube kanal har mange gode video'er med alternativer til Pi, plus meget andet. |
||
Med venlig hilsen
Palleba |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |