recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Plex på NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Plex på NAS

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Plex på NAS
    Sendt: 27-Februar-2017 kl. 13:03
Jeg søger et alternativ til Plex. Det skal fungere som mediestreamer, og hente videofiler fra min NAS. Findes der nogle alternative til Plex?

Her er lidt om mit setup: jeg har en Seagate PersonalCloud, hvor mine rippede film og familievideoer ligger på. Dette skal afspilles på mit Apple TV4, og af og til på en iPad eller iPhone.  

Jeg tænkte, at Plex ville være den perfekte app til netop dette formål, men jeg har efterhånden givet op på den. Plex kan installeres igennem Seagatens NAS OS, men det fungerer bare ikke særligt godt. Jeg mister ustandseligt forbindelsen til Plex serveren. Dette medfører, at jeg må ”stoppe” og ”starte” Plex på Seagatens NAS OS. Det er ikke en stor operation, men er stort irritationsmoment, da det skal gøres stort set hver gang det skal startes. Jeg har forsøgt mig med mange forskellige løsninger, jeg har også rådført mig med Plex forum, men hidtil uden held – har du løsningen, vil jeg gerne have den!

Alternativt søger jeg en anden app, der kan gøre det samme; streame mine film og videoer fra min Seagate på mit Apple TV4. Jeg har luret lidt på Infuse, men har ikke rigtigt kunne læse mig frem til hvordan det mere præcist fungerer. Har nogen erfaringer med Infuse og en PersonalCloud NAS, eller et helt tredje program?

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 13:20
Vi er super tilfredse med Infuse der hjemme.

Infuse fungere som standalone afspiller, dvs. du behøver ikke have noget media-server software installeret på din NAS, blot almindelig fill-deling. f.eks. via SMB.
Mvh Jesper
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 13:53
Jeg kan også anbefale Infuse Pro herfra. Især den kommende version 5.3 hvor bla performance er forbedret væsentligt.

Infuse v5.x virker både med NFS eller SMB aktiveret på din NAS !
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 14:58
Det lyder spændende! Det skal jeg prøve. Fungerer det ordentligt uden at bruge Pro?
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Det lyder spændende! Det skal jeg prøve. Fungerer det ordentligt uden at bruge Pro?

Pro version giver adgang til flere funktioner  - bla surround lyd (DTS samt HD lydformaterne)
Prøv at se på firecore's hjemmeside / forum
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 17:47
Wuhuu...! Infuse kører virkelig godt - det er alt det, som jeg har ledt efter. 

Jeg har dog lige et par spørgsmål: 

- Er det muligt at costumize sit eget metadata? Jeg kan se, at der er en funktion, der hedder "indlejret metadata". Jeg kan næsten regne ud, at det har noget med det at gøre, men kan man også bruge egne cover-billeder der? Og hvordan sætter man det op?
- Er det ikke muligt at sætte en profil op, så man synkroniserer mellem Apple TV, iPhone og iPad? Som det er lige nu, skal jeg jo ændre det hele hver gang, på alle enheder.
- Hvad betyder det at "forbinde med trakt"?
- Søger Infuse automatisk efter nyt når man tilføjer noget til sit bibliotek?

Det var vist det for nu :-) 

Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 17:53
Af ren nysgerrighed - er Infuse blevet hurtigere i løbet af eventuelle seneste updates? Jeg forsøgte mig med Infuse på Apple TV 4 da Infuse kom ud, men synes godt nok den var lang tid om at loade media-oversigten når der blev sammenlignet med eks. DS Video (fra Synology) og Plex.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af trupfg trupfg skrev:

Af ren nysgerrighed - er Infuse blevet hurtigere i løbet af eventuelle seneste updates? Jeg forsøgte mig med Infuse på Apple TV 4 da Infuse kom ud, men synes godt nok den var lang tid om at loade media-oversigten når der blev sammenlignet med eks. DS Video (fra Synology) og Plex.
Jeg købte Infuse til mit ATV4 da det udkom, men har aldrig bemærket at den skulle være langsom.
Første gang man åbner en folder, skal den selvfølgelig lige hente alle dens Meta data og coverart osv. men der efter loader den vil på under 1 sec.
Mvh Jesper
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 18:46
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 18:47

- Er det ikke muligt at sætte en profil op, så man synkroniserer mellem Apple TV, iPhone og iPad? Som det er lige nu, skal jeg jo ændre det hele hver gang, på alle enheder.
Hvad er det du skal ændre hver gang?
Jeg har tilføjet vel omkring 5-10 folder som favorit, f.eks. Børnefilm, Børneserie, Voksenserier, TV optagelser,,,,.
Når jeg køber/optager noget nyt, så smider jeg det bare ind i de tilhørende folder.
Du kan i øvrigt selv giver dine folder et custom-look ved et smide et billede i folder der hedder "folder.jpg"

- Hvad betyder det at "forbinde med trakt"?
Så gemmer du hvor du er nået til i en film i skyen på tværs af alle dine Infuse enheder. Har aldrig selv benyttet det.

- Søger Infuse automatisk efter nyt når man tilføjer noget til sit bibliotek?
Ja

Mvh Jesper
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 20:03
Tak for svar Jesper!

Det var i gruden et smart hint omkring at organisere det hele i mapper, og så med et custom billede. Det tror jeg, at jeg vil benytte mig af. 
Det, som jeg tænker, at jeg skal ændre, er mest i forhold til metadata. Det er ikke alle mine film, som finder det rigtige match, så der skal rettes en del.

Har du for øvrigt erfaring med at lave sit eget metadata og/eller tilføje eget billede. Som jeg umiddelbart kan læse mig til er det også noget med at navngive sit billede med det samme navn som film-filen?

Kan man i øvrigt tilgå Infuse udenfor sit eget netværk?

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 20:38
For at få det korrekte metadata, skal man nogen gange ændre titlen.
F.eks. Kan du tilføje et årstal som: _9999.
Jeg har aldrig haft behov for at tilføje egne metadata.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu