recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til raspberry pi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til raspberry pi?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

 

Er der en herinde, man kan betale for at sætte et apparat op (behøver slet ikke være en raspberry pi), således at jeg køber det, det sendes til dig, du sætter det op og sender det til mig - og jeg betaler dig for dit besvær? 

Hej.

Det er meget nemt at sætte en Android Boks op. Det er lige som, at installere en App på mobil. Det ved jeg ikke om du selv, eller en du kender har prøvet?

Man slutter den til sit TV med et HDMI kabel.
Sætter 2 batterier i fjernbetjeningen og tænder for den.
Tilslutter en Ekstern harddisk til et af de to USB stik.

Med fjernbetjeningen vælger man 'Google Play', og installerer de APP man ønsker.

Det kan være KODI og/eller måske VLC Player.

Her er et link til en billig X96 Max med 2GB ram og 16 GB eMMC fra Frankrig:


Hvis man vil bruge andet en KODI, kan man købe et I8 Air Keyboard Mouse for  9,99 € i Spanien.


Det lades op med et USB kabel til en USB Port. Og ellers sætter man den tilhørende USB dongle i en USB port på Android Boksen. Så virker den uden yderlig opsætning.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 28-November-2020 kl. 18:07
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 18:23
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Carsten, er denne et godt valg i dine øjne?

Klaus

Hej.

Nej.

Grunden til at jeg anbefaler X96 MAX PLUS er, at det var den jeg selv fik anbefalet af Kim fra Androidpctv for et år siden:

Citat: 'If you don’t play games go for S905X3
If you can’t buy the Beelink GT1 mini 2 (best support, build quality, remote and community) go for X96 MAX PLUS better hardware than the others.'


Men S905X3 er meget tæt på at blive afløst af S905X4, som får AV1 decodning. Det er derfor den bliver solgt til reducerede priser.

Sælgeren i dit link: shopbkl (22 ) har kun 22 handler og allerede 90,5% Positive Bewertungen.
Jeg mener jeg at ebay er et dårligt sted at købe Android Bokse. Jeg har selv for 1,5 år siden fået penge tilbage for en Boks der aldrig dukkede op.
Jeg har læst om to andre forum medlemmer i samme situation. Så min anbefaling må være at købe fra de store Asiatiske forhandlere. Nogle sender de populæreste Android bokse fra lagre i Europa.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-November-2020 kl. 19:48
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 20:50
Jeg har handlet meget på eBay, så jeg er ikke bange for at handle der.

Hvad så med

Det er S905X3 med 4GB hukommelse og 32GB lager.
Leveret fra Hamborg i løbet af en uges tid......det tiltaler mig


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 12:20



Hej.

Jeg har aldrig læst om H9 X3 Android Boksen, og kender ikke noget til den. Men jeg fandt dette review ved at Google:


Men jeg vil foreslå at læse disse anbefalinger:


Ellers holder jeg mig orienteret, ved at kigge på disse 2 links et par gange om ugen:




Og så vil jeg gerne citere en af de 9 dårlige anmeldelser sælgeren i dit link har fået i den sidste måned:

Citat: 'Canceled the order out of nothing...
H9 TV-Box Android 9.0 S905X3 Quad-Core 8K 7680x4320P 2,4G 5,8G WIFI 4+32GB (Nr. 164283046059)
Käufer: k***s (231)



Og så vil jeg skrive mere om at købe Android Bokse via eBay. Jeg oplevede selv, og har læst, at mindst et andet forum medlem har været udsat for det samme.
Man bestiller en Android Boks på eBay og betaler. Efter  nogle få dage får man en besked om at ebay ikke kan verificerer forsendelsens pakke nummer, men man bedes  vente for at se, om pakken alligevel skulle dukke op. Når sælgerens opgivne forsendelses periode  efter 1,5 til 2,5 måned udløber, kan man klage og få sine penge tilbage. 
Men i denne periode ventede jeg  pænt, i stedet for at gå ud og købe en anden Android boks. Derfor min anbefaling om at købe hos en af de  store Asiatiske firmaer, der sender fra Europa.

Og her er et link til en X96 Max Plus. Hvis man vælger 'Germany-3' og '4GB/32GB' koster den USD 39.99 + porto:


Estimated Shipping Time:2-7 business days. 

Dertil vil jeg kraftigt anbefale et Wireless Keyboard Backlit i8 English/Russian/Spanish/French Mini Air Mouse with Touchpad Remote Control for TV BOX X96 til 2 AAA baterier:


Hvis man modtager Air Mouse Keyboardet senere end Android Boksen, kan man bruge en almindelig USB mus sammen med boksens fjernbetjening  i mellemtiden.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 29-November-2020 kl. 12:54
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


men man bedes  vente for at se, om pakken alligevel skulle dukke op. Når sælgerens opgivne forsendelses periode  efter 1,5 til 2,5 måned udløber, kan man klage og få sine penge tilbage. 



2.5 måned er ikke noget der er sket i virkeligheden, da grænsen hos ebay er 60 dage.

Klag gennem Paypal, hvis sælger har haft en rimelig tid til at levere - du bliver ikke bedt om at vente - Kan sælger ikke levere dokumentation for afsendelse med funktionel track and trace har du pengene tilbage samme dag.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Kasper_J  2.5 måned er ikke noget der er sket i virkeligheden, da grænsen hos ebay er 60 dage.<br>[/QUOTE Kasper_J  2.5 måned er ikke noget der er sket i virkeligheden, da grænsen hos ebay er 60 dage.
[/QUOTE skrev:



Hej.

Jeg har bestilt et reserve USB 2.0 Type A Male to USB A Ma

Hej.

Jeg har bestilt et reserve USB 2.0 Type A Male to USB A Male Sycn Data Charger 50cm Cord Black new
den Nov 08, 2020


Estimated delivery Mon, Dec 14 - Mon, Feb 08

Hvis jeg bestiller et i dag. Får jeg oplyst en Delivery: Estimated between Fri. Jan. 8 and Thu. Mar. 4

Så jeg forstå ikke de 60 dage?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 29-November-2020 kl. 22:02
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Min raspberry pi fungerer pludselig ikke længere, efter at have kørt problemfrit i adskillige år. På fronten blinker højre lys, og der kommer intet billede på min skærm. En ekskollega opsatte den for mig i sin tid, så jeg vil ikke selv kunne fikse den. Derfor skal jeg bruge et nyt apparat, som kan afspille film fra harddisk til tv. 

For år tilbage havde jeg en boxee box, som jeg var glad for, indtil den ikke længere fungerede. Raspberry pi blev så afløseren. 

Findes der et alternativ, som er ultranem at opsætte? Drømmescenariet er, at man kan sætte hárddisk til apparatet, koble det til tvet og wupti, så fungerer det....

Jeg har en boxee box som jeg ikke bruger mere.
Ved ikke om den stadig virker.

Men, jeg vil da klart anbefale en Nvidia Shield.
Har selv 2 der er lidt ældre med 500GB flash.
Det er den her:
De afspiller alt.


Redigeret af kimila - 29-November-2020 kl. 22:51
mvh

kimila
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Har selv 2 der er lidt ældre med 500GB flash.
Det er den her:
De afspiller alt.


500 GB flash??. Det lyder som en klar fejl.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 17:12
tak for det, Carsten. Er dit link pk at købe fra, eller kan man også købe X96 MAX PLUS fra en mere lokal forhandler? 

Jeg vil koble harddiske til apparater, så wifi er fint, ikke?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

tak for det, Carsten. Er dit link pk at købe fra, eller kan man også købe X96 MAX PLUS fra en mere lokal forhandler? 

Jeg vil koble harddiske til apparater, så wifi er fint, ikke?


64 GB versionen er ved at være udsolgt overalt i Europa. Jeg bestilte en i aftes på Ebay fra en engelsk forhandler. Han havde 3 stk. tilbage inden jeg bestilte. Pris 477 kr. incl. forsendelse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 18:16
Hej.

Jeg købte selv min H96 Max på et 24 timers tilbud fra Geekbuying for 11 måneder siden. Men så vidt jeg husker bliv den sendt fra Spanien. Så jeg har selv erfaring med dem og kan derfor godt anbefale dem.

Og som jeg har skrevet flere gange, anbefaler jeg på det kraftigste at man bruger et Air Mouse Keyboard eller en Air Mouse med Gyro.  Her er et nyt link hvor man kan vælge mellem en i8 i hvid, i sort eller med baggrundbelysning:


Ellers køb en fra et af de andre links jeg har postet. Nogle har et opladeligt batteri, andre bruger tre AAA batterier.  Hvis man skulle være i den heldige situation at modtage sin X96 Max Plus boks før sit i8 Air Mouse Keyboard. Kan man i begyndelsen klare sig med boksens fjernbetjening og en USB Mouse.

Det gjorde jeg selv.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu