Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cyfer
Ny bruger
Oprettet: 29-Maj-2011
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: Alternativ til Samsung UE40C6005 Sendt: 29-Maj-2011 kl. 16:53 |
Hej
Jeg står og skal til at købe en 40" fladskærm. Jeg havde ellers sat mig for at det skulle være Samsungs UE40C6005. Dels fordi det ligger blandt det 4 øverste på fladskærms testen udført af Tænk, men også efter at have set det i levende live i forretningen overfor andre TV i samme prisklasse. Billedkvaliteten er efter min mening rigtig flot, prisen taget i betragtning.. Og meget bedre end nogle af de andre i den prisklasse.
Problemet er nu at det tilsyneladende er ved at udgå af produktion?? I hvertfald er priserne på det hoppet gevaldigt op og i hvertfald computercity som lige havde det på tilbud til 4999 (desværre kom jeg for sent) siger at de ikke får det igen i fremtiden.
Jeg står nu over for det dilemma at jeg ikke rigtig har noget af gå efter, da det egentlig er det eneste i dens prisklasse og i toppen af testen som jeg vil have. Til sammenligning synes jeg fx Sony KDL-40EX500 har et noget dårligere billede (og tv'et ser heller ikke ligeså flot ud som Samsungs)...
Forslag til specifikke modeller (gerne Samsung og LED, da jeg synes de er flottest, LCD kan dog også gå an) modtages med kyshånd. Jeg har nemlig absolut ingen teknisk indsigt i hvad jeg skal gå efter.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:18 |
"Tænk"´s test er mildt sagt ikke specielt annerkendte blandt billedentusiaster . Læs hellere nogle test på Flatpanels.dk - Hdtvtest.co.uk og AVforums.com .
LED er meget et "buzzword" i markedsføring, og på ingen måde garant for god billedkvalitet. Og slet ikke i det prisleje du afsøger . Jeg ville gå efter et LCD med traditionelt baggrundsbelysning, - eller endnu bedre et plasma.Hvad du selv synes performer bedst i et butiksmiljø kan du ikke bruge til noget. Det handler om at gengive kildematerialet mest muligt korrekt . I butikken vil alle almen brugere typisk drages af pangfarver og steril skarphed . Af samme grund står udstillings TV i ubrugelige indstillinger . Læs nogle test, men ikke "Tænk"
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
cyfer
Ny bruger
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:11 |
Ok.. Det er bare virkelig en nem opsætning som tænk har lavet, så man rent faktisk kan se en oversigt over gode og dårlige, og ikke skal 1000 anmeldelser igennem for at finde det rigtige..
Jeg er godt klar over hele lcd/led/plasma tingen... LED er dog bare så meget tyndere og dermed også flottere i stuen...
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:47 |
cyfer skrev:
Ok.. Det er bare virkelig en nem opsætning som tænk har lavet, så man rent faktisk kan se en oversigt over gode og dårlige, og ikke skal 1000 anmeldelser igennem for at finde det rigtige..
Jeg er godt klar over hele lcd/led/plasma tingen... LED er dog bare så meget tyndere og dermed også flottere i stuen... |
Enig , - LCD/LED giver nogle designmæssige fordele. Desværre er den ultratynde konstruktion med edge-LED ofte skyld i ujævn baggrundsbelysning . I disse forum er vi tilbøjelige til udelukkende at fokusere på rå billedkvalitet, og der findes der som sagt bedre produkter til prisen .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
cyfer
Ny bruger
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 21:38 |
Kan du komme med nogle specifikke forslag? Er som sagt åben overfor forslag af anden art end LED. Men et forslag i den retning påskønnes, selvom det er imod jeres religion :P
|
 |
Brian E
Bruger
Oprettet: 01-Februar-2006
Point: 240
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 12:49 |
Hvis du godt kan lide Samsung, kun dette være en mulighed:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4188836
Det er samme modelårgang som det LED, du havde tænkt på, men det er bare normal LCD i stedet.
Jeg har netop købt et og er vældig tilfreds, men jeg kan heller ikke på nogen måde beskrives som ekspert. Hvis du vil have den danske version, skal du vælge C655 i stedet for C650. Mit fungerer fint i DK, men det er parallel-importeret, så du få nok ikke Samsung Danmark til at servicere det.
Efter sigende skulle TV'et ikke være voldsomt velegnet til spil, men da jeg ikke spiller, betyder et ikke noget for mig. Ungerne spiller Wii på det uden problemer, men de er små og ukritiske.
Den største ulempe, jeg har oplevet er, at skærmen er ganske følsom overfor sollys.
Plasma er også en mulighed, og her ville jeg gå efter Panasonic. Ulempen ved plasma er vist hovedsageligt, at de bruger lidt mere strøm, og der er risiko for burn-in, men til gengæld skulle billedkvaliteten være bedre. Jeg er som sagt ikke ekspert, og billedet på mit 50" Pioneer 5080H plasma er fantastisk, men jeg må ærligt sige, at jeg ikke ser den stor forskel. Det er jeg dog sikker på, andre gør.
|
 |