recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Soundboks u/batteri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Soundboks u/batteri

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Soundboks u/batteri
    Sendt: 16-Juli-2021 kl. 08:37
Nu har jeg efterhånden hørt De unges Soundboks adskillige gange, og syntes faktisk de spiller meget godt, og der er jo lidt mere tryk på end den Marshall Woburn jeg selv har. Men da jeg formentlig aldrig får brug for at spille et sted hvor jeg ikke har 230V,  vil jeg hører om I har et bud på et alternativ til en Soundboks uden batteri?
Har i øvrigt lige læst at se Soundboks ikke kan lade/være tilsluttet strøm, og spille samtidigt - kan det virkelig passe ?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Har i øvrigt lige læst at se Soundboks ikke kan lade/være tilsluttet strøm, og spille samtidigt - kan det virkelig passe ?
Nej
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Nu har jeg efterhånden hørt De unges Soundboks adskillige gange

Det har jeg også, lige nu starter han igen. Ovre på den næste vej og jeg gider ærligt taget IKKE at høre på hans musik.

Overvejer om jeg skal købe tre af den model der kan spille højest og placere dem forrest i garagen.
Når så han begynder igen, trykker jeg på knappen til garageporten, lader den rulle helt op og fyrer så op for Humleriderenes “Jeg har en sang der kan drive dig til vanvid”!

Måske han så kan lære det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 15:56
 Det læres vel først når der er landet en større bøde for forstyrrelse af fred, eller hvad det hedder i lov sprog.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Nu har jeg efterhånden hørt De unges Soundboks adskillige gange

Det har jeg også, lige nu starter han igen. Ovre på den næste vej og jeg gider ærligt taget IKKE at høre på hans musik.

Overvejer om jeg skal købe tre af den model der kan spille højest og placere dem forrest i garagen.
Når så han begynder igen, trykker jeg på knappen til garageporten, lader den rulle helt op og fyrer så op for Humleriderenes “Jeg har en sang der kan drive dig til vanvid”!

Måske han så kan lære det?


Klaus
Jeg tror du kan spille højt nok med sådan et sæt aktive højttalere LOL
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 17:00
det her system jævner en SOUNDBOKS med jorden :)

Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 18:18
Jeg var ved stranden i går, og der kom nogle unge mennesker med sådan en Soundbox, og så var freden forbi...
Eller dvs. da jeg gik forbi dem, var det jo ikke fordi de spillede særlig højt... (ikke højt nok til at man med rimelighed kunne bede dem om at skrue længere ned) ... men den bas kunne høres 100-150 meter væk!
Og så tænker jeg, om man for dælan da ikke kan gøre et eller andet snedigt... nogle surroundreceivere har sådan en “night mode”, hvor der skrues ned for de dybe toner, så “unger” og naboer kan sove i fred...
Måske man skulle arbejde i den retning?


Redigeret af u2pia - 16-Juli-2021 kl. 18:19
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

det her system jævner en SOUNDBOKS med jorden :)


For dælen da jeg gad godt slæbe det system ned til de lokale soundboks støjsendere og så knalde Wagners valkyrieridtet ud med 135db. Så kan de møgunger lære lidt tysk kultur!
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Nu har jeg efterhånden hørt De unges Soundboks adskillige gange

Det har jeg også, lige nu starter han igen. Ovre på den næste vej og jeg gider ærligt taget IKKE at høre på hans musik.

Overvejer om jeg skal købe tre af den model der kan spille højest og placere dem forrest i garagen.
Når så han begynder igen, trykker jeg på knappen til garageporten, lader den rulle helt op og fyrer så op for Humleriderenes “Jeg har en sang der kan drive dig til vanvid”!

Måske han så kan lære det?


Klaus

Det er da underligt, hvis der aldrig er ÉN eneste soundbox, som også kan køre på strøm, men udelukkende på batteri... Men, se her: https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/haevner-sig-paa-larmende-naboer/8208835   LOL

Men ja - de soundboxe kan da godt spille højt. Når de går i gang nede i byens anlæg, så lyder det som om, at Kimbrerfesten er startet!!


Redigeret af mnielsen - 18-Juli-2021 kl. 10:17
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 10:09
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 10:13
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

det her system jævner en SOUNDBOKS med jorden :)


Jeg skal lige hører om du selv har hørt dem spille ? For jeg havde engang et lign sæt fra Earthquake
Og der var simpelthen så meget støj/brum på, når det ikke spillede, at jeg solgte det igen, og det syntes jeg jo ikke der er på en Soundboks, men det er jo lidt langt ned i Tyskland for at hører det spille 😂

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu