recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Waoos boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Waoos boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SimonBS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SimonBS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Waoos boks
    Sendt: 31-Maj-2013 kl. 14:56
Hej,

Jeg har Waoo TV og fiberbredbånd gennem Verdo. Lige nu lejer jeg en boks fra dem, men boksen er desværre forfærdelig langsom. Derfor vil jeg høre, om I ved, om det er muligt at købe en anden boks og bruge i stedet? Er der i så fald nogen, som kan anbefale en boks?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2013 kl. 15:14
 
 Hmm. Jeg mener at det er krypteret, så kun udbyderens modtager kan bruges.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2013 kl. 17:39
Hvilket mærke og model er den boks? 
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2013 kl. 19:41
Hvis det er en Tilgin boks du har er den håbløs langsom . Så skal du have en AirTies i stedet for ? . Den er ikke langsom hos os ( Nrgi ) .

Og hvad mener du med at leje ? Er den du har med Harddisk ? .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Det sorte får Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 10:47
Jeg har også Waoo, men bruger slet ikke boksen. I stedet bruger jeg det DVB-C signal jeg får ud.
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 10:54
 
 Det er da også at foretrække, så er man f.eks ikke bundet med hensyn til brug af en Recorder, men så vidt vides er det ikke alle steder den mulighed tilbydes
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Det sorte får Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det er da også at foretrække, så er man f.eks ikke bundet med hensyn til brug af en Recorder, men så vidt vides er det ikke alle steder den mulighed tilbydes


Nej, det har jeg så ikke undersøgt. Jeg hører under Energimidt, og her kan man købe "Alle rum" muligheden, hvilket betyder at man får et DVB-C signal ud.
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
SimonBS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SimonBS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hmm. Jeg mener at det er krypteret, så kun udbyderens modtager kan bruges.?

Det var det, jeg frygtede. Vil det sige, at det ikke er muligt at koble en ny boks til over IP TV, så skal jeg have fat i en DVB-C boks, som Det sorte får foreslår?

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hvilket mærke og model er den boks?

Jeg kan ikke helt huske det og jeg er ikke i nærheden af den lige nu. Jeg ved, at den er fra Motorola. Den ligner meget den på billedet nedenunder, men det kan selvfølgelig tænkes, at hvis Motorola tilbyder flere forskellige bokse, at de så ligner hinanden meget.




Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Hvis det er en Tilgin boks du har er den håbløs langsom . Så skal du have en AirTies i stedet for ? . Den er ikke langsom hos os ( Nrgi ) .

Og hvad mener du med at leje ? Er den du har med Harddisk ? .

Den er fra Motorola. Den er med harddisk. Du må ikke hænge mig op på de, men jeg mener, at vi giver en pris hver måned for at leje vores bokse. Det kan være, at det kun er hvis man har mere end én. Det er jeg ikke helt klar over.

Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Jeg har også Waoo, men bruger slet ikke boksen. I stedet bruger jeg det DVB-C signal jeg får ud.

Vil det sige, at du ikke har koblet den til via internettet, men at du kører det over antennekablet? Kan du så bare købe en hvilken som helst anden DVB-C boks og benytte?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 13:58
Da du har Waoo gennem Verdo er du fra Randers eller Hobro området som jeg. Så du skal bruge dvb-c udtaget på fiberboksen på væggen. 

Så kan du bruge enten indbygget tuner i tv, eller hvilken som helst dvb-c boks. 

Vi har lige opsagt vores tv boks herhjemme, da vi aldrig brugte start forfra som tv boksen egentligt kunne tilbyde. Så nu har vi en harddisk sat til tv, det fungerer upåklageligt.


Redigeret af JordanDK - 01-Juni-2013 kl. 13:58
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 14:03
Hej igen . Vi har lige fået DVB-C og har nu de samme kanaler som på Tv boksen det eneste der mangler er RTL i Hd udgave .

Vi fik DVB-C for at kunne optage da jeg ikke vil give 99 kr for at kunne optage et program os alligevel ikke da man jo ikke kan se et program på Tv boksen samtidig med at man vil optage et andet program .
Vi har en Triax DVB-C kabel som på samme bånd kan optage et program samtidig med at man ser et andet program .


Vi skal give 40 kr ekstra pr måned hvis vi vælger at have Både DVB-C og Ip Tv ( Tv Boksen ) og det har vi valgt i første omgang da tv boksen jo giver nogle mugligheder som DVB-C ikke har .


Få den forældede Motorola Tv boks udskiftet til den Nye AirTies boks enten med den med Hartdisk eller den uden , den uden kører godt og hurtigt .
Eller gå over til DVB-C som jo kræver et tv med Mpeg 4 Kabel eller køb en DVB-C boks .

Mange nye fladskærme kan man bare sætte en ekstern hard disk til ( Men husk man kan ikke optage samtidig med at man ser et andet program )
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 16:10
Ja få en Airties den er lækker! :)

Redigeret af DanielPT - 29-Juni-2013 kl. 10:07
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu