recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til WD TV Live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til WD TV Live

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 13:41
Problemer med 24p, eller rettere 23.976p har den ikke. Passthrough af HD Audio klarer den også. Og bare fordi du ikke tror på Nvidia, så passer det altså nu engang. Jeg har den da selv og jeg ved den klarer det. Hvad du oplever på andre Android streamere, er ikke det du oplever på Shield.
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Problemer med 24p, eller rettere 23.976p har den ikke. Passthrough af HD Audio klarer den også. Og bare fordi du ikke tror på Nvidia, så passer det altså nu engang. Jeg har den da selv og jeg ved den klarer det. Hvad du oplever på andre Android streamere, er ikke det du oplever på Shield.

OK,så har de opdateret og fixet problemer siden jeg sidst rodede med android,som ligger omkring 1 år tilbage.. Det er kun fint hvis de er ved at komme op på hardware mediastreamer niveau..

Jeg personligt holder mig dog til deciderede media streamers der er bygget til video kigningen og som reelt er plug and play,jeg har ikke brug for web adgang,eller spil eller andet for mig ligegyldigt gejl.

Desuden er shield jo noget dyrere end WDTV er,så det er noget OP også skal tage med i overvejelserne.

Redigeret af Tsunamijhoe - 02-April-2016 kl. 13:46
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 20:34
Ja, opdateringen kom i oktober, mener jeg. Men det er fint nok du holder dig til mediastreamere. Det laver dig ikke om på, at Shielden kan det du søger. Du har bare tjekket Android for et år siden og set dig sur på nogle mangler og så gider du ikke tjekke op på det igen. Fair nok.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 21:57

Ja, opdateringen kom i oktober, mener jeg. Men det er fint nok du holder dig til mediastreamere. Det laver dig ikke om på, at Shielden kan det du søger. Du har bare tjekket Android for et år siden og set dig sur på nogle mangler og så gider du ikke tjekke op på det igen. Fair nok.

Nu er det ikke mig der har brug for en ny WDTV, så jeg er lidt ligeglad med shield.. Det var mine erfaringer som blev givet til tråd starter,og ham som skal bruge en anden afspiller.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 00:04
Det er jeg klar over. Men så skulle de jo måske lige have tjekket op på det, inden du gav forkerte råd ;-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 01:15

Det er jeg klar over. Men så skulle de jo måske lige have tjekket op på det, inden du gav forkerte råd ;-)

Jeg gav ingen råd,men mine erfaringer med android boxe.. Jeg har ikke haft en shield og gik ud fra at siden dens OS også er android,ville den have samme problemer som alle de andre android bokse,hvilket den jo også havde på det tidspunkt mine erfaringer omhandler, at nvidia så rent faktisk har lyttet til deres brugere og fixet alle børnesygdommene,er jo ikke ensbetydende med at alle android boxe virker.

Der er tusindvis af forum tråde ang. problemer med diverse mere eller mindre vellykkede android boxe,og det er mere reglen end undtagelsen at de ikke er ret gode endnu.

Men du får ret,og jeg får fred,og så lader vi den ligge her.. OP bliver jo ikke klogere af den her diskussion!
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 01:29

Det kan Kodi heller ikke, og det er den Infuse er baseret på. Så den funktion kommer nok heller ikke til Infuse. 

Kodi kan sagtens afspille isoér!

Tsunamijhoe, citat: "Efter som shield er baseret på android, har den samme problemer som alle andre android media streamers,det skal man bare være opmærksom på."

Du kommer med påstande, som er forkerte, så lad være med, at té dig som om, du er blevet forurettet uden grund.
Du skiver også dette: "at nvidia så rent faktisk har lyttet til deres brugere og fixet alle børnesygdommene,er jo ikke ensbetydende med at alle android boxe virker."
Da det specifikt er en Nvidia Shield, der bliver anbefalet, er der vel ingen grund til, at blande alle andre android boxe ind i billedet?
Hvis man rådgiver, må man have sine facts i orden!

Jeg ejer både en WD TV Live og en Nvidia Shield.
Shielden er en fantastisk maskine, men for at få det optimale ud af den, skal man være lidt nørd, da der skal rodes med forskelligt software, så den kan ikke kaldes plug & play, til gengæld er den utroligt alsidig og lynende hurtig, hvilket er  noget man virkelig kommer til at værdsætte i hverdagen...

Du skriver ikke, hvad din WD fejler. Hvis det blot er fordi, den fryser konstant, skal du blot downgrade din firmware, da den sidste de udgav, er totalt ustabil og ubrugelig.

I øvrigt undrer jeg mig over, der stadig er nogle, der bruger iso og dvd-rips. Har I ikke hørt om mkv, der kan laves i HD, med væsentligt bedre billedkvalitet?

Redigeret af Supergris - 03-April-2016 kl. 01:58
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2005
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér popsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 07:17
Supergris#

I øvrigt undrer jeg mig over, der stadig er nogle, der bruger iso og dvd-rips. Har I ikke hørt om mkv, der kan laves i HD, med væsentligt bedre billedkvalitet?

What the hell??
ISO er en container fil af DVD-rip, og mig bekendt er det uden det mindste kvalitets-tab.
-med mindre man selvfølgelig vælger at komprimere (?)  

Redigeret af popsi - 03-April-2016 kl. 07:19
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 07:59
WHAT THE HELL???

Har du glemt brillerne og ikke set, der står mkv lavet i HD-kvalitet?
Hvis du ikke mener, der er forskel på SD og HD, så er det af sted til optikeren, i en fart!
Iso er et format, der ikke har sin berettigelse længere, med mindre, man har et behov for, at brænde ud på skiver, til bedsteforældre, der ikke kan finde ud af andet end det gamle system med DVD-skiver...

Redigeret af Supergris - 03-April-2016 kl. 08:02
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2005
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér popsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

WHAT THE HELL???

Har du glemt brillerne og ikke set, der står mkv lavet i HD-kvalitet?
Hvis du ikke mener, der er forskel på SD og HD, så er det af sted til optikeren, i en fart!
Iso er et format, der ikke har sin berettigelse længere, med mindre, man har et behov for, at brænde ud på skiver, til bedsteforældre, der ikke kan finde ud af andet end det gamle system med DVD-skiver...

så så grisling
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 10:14
Så så hvad?
Er det ikke dig, der starter med at bande, for derefter at kommentere noget, du ikke har læst korrekt?
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 10:20
hvad snakker du om? der er da ikke kvalitetsforskel på den samme dvd film om den er rippet til ISO eller MKV? 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu