|
Alternativ til WD TV Live |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
Jan4600 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2011 Sted: Køge Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu stikker diskussionen og tonen vist helt af her.
Kan I ikke holde jeg til emnet og gerne i en god tone? |
|||
![]() |
|||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
||
Jan4600:
Måske kan du bruge dette program - jeg har det selv, og har streamet film og musik uden problemer til mit tv via DLNA: https://www.jriver.com/index.html |
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Om du kalder der råd eller erfaringer er lige meget. Det er stadig forkert det du siger. Og du udpeger også din fejltagelse for mig, når du siger, "at når Shield kører Android, så vil den have de samme problemer som de andre bokse". Og lad mig forklare hvorfor: De Android bokse du har prøvet af, har været med almindelig Android lavet til telefoner. Så ja, derfor understøtter de ikke 24p og HD lyd, for hvorfor skulle Android til telefoner dog det. Producenterne af de bokse udnytter blot, at Android kan køre på stort set hvad som helst der kan drive en Linux kerne. Det betyder bare ikke, at den kører optimalt til det formål. Nvidia Shield kører derimod Android TV. Som det kan høres i navnet, så er den en speciel udgave af Android, som netop er lavet til TV. Så der er selvfølgelig tænkt meget mere over optimale forhold, såsom at apps skal kunne styres af remote. Godt nok var Google selv lidt sent til at implementere HD lyd, så det kom først i 2. udgave af Android TV (baseret på Marshmallow), men Nvidia fik det allerede implementeret i 1. udgave (baseret på Lollipop). Og ja, det er mere reglen end undtagelsen, at Android bokse er noget tarveligt pis. Og det er netop derfor jeg altid kun anbefaler Shield'en. Jeg kunne aldrig finde på at anbefale de elendige Kina-produkter, der flyder rundt på eBay.
Og lad os lige slå fast: Jeg FÅR ikke ret. Jeg HAR ret. Du tog derimod fejl, hvilket kan ske for os alle. Men når vi så er 3, der forklarer dig, at du ikke er godt nok oplyst, så tag det dog til dig, i stedet for at komme med undskyldninger og endnu flere fejloplysninger. Og nej, OP bliver nok ikke meget klogere af vores diskussion, men det kan du så måske. Jeg tror OP han forstod det første gang, da vi andre forklarede, at Nvidia Shield kunne det han eftersøgte. |
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
||
Læs OG forstå!
Der står HD. DVD (SD)-kvalitet er yt, som skrevet. I dag ripper man i HD, hvor mkv-formatet gør sig fortræffeligt. Hvis man lavede en mkv i h.264 af en DVD, ville den typisk fylde en 1/3 del af en iso i samme kvalitet Med h.265 endda endnu mindre. De fleste tv og afspillere samt PLEX æder h.264 uden problemer, men at køre med SD på en fladskærm er langt fra optimalt!
Redigeret af Supergris - 03-April-2016 kl. 12:44 |
|||
![]() |
|||
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
||
Nu kan du ogås rippe en fuld bluray film på 50gb i iso, sig mig om mkv kan levere samme kvalitet som det ?
|
|||
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50 SVS 5 satelite SVS SB2000 JVC HD750 Sony PS4 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
||
OMFG.. Jeg har jo sagt i har ret fordi jeg ikke har chekket op på det det sidste år. Det sagt havde shield eddermame problemer da den udkom,så kom ikke og sig at android til shield var noget specielt.. Jeg ved det fordi en makker købte den og var rigtig irriteret over den. Der er IKKE FORSKEL PÅ ANDROID i base versionen, det er de forskellige producenter der tweaker den til deres hardware,nogen er bedre til det end andre,og andre igen er ligeglade hvor det kun drejer sig om solgte enheder.. OG NEJ, shield kan IKKE det OP efterspørger, well,måske teknisk,men han vil gerne have plug and play,og det er der ingen android enheder der er. Nu gider jeg ikke diskutere det her mere,færdig. |
|||
![]() |
|||
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
||
tror du ikke det er dig der skal læse og forstå? en dvd rippet til MKV bliver da ikke HD, det vil da stadig være DVD kvalitet.
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Hvor mange problemer den havde i starten, er jo på ingen måder relevant nu. De problemer har den ikke mere, uanset hvor meget du end har set dig sur på Android. Og det er også rigtig fint du så gerne vil dele erfaringer med Android bokse, når du jo indrømmer, at du netop ikke har prøvet denne.
Og jo, DER ER FORSKEL PÅ ANDROID! Selvfølgelig er kernen i Marshmallow ens på telefon, tablet og TV/boks. Og hvis du ved hvad Android TV går ud på, så ved du også godt, at du på ingen måder kan sammenligne med de Kina-bokse du har erfaringer med. Læg dertil, at langt de fleste af de skodbokse kører med Android 4.4 eller ældre. Så endnu engang, hvorfor sammenligner Shield med dem? Og jo, Shield er akkurat lige så P&P som en WDTV er. Ligesom på enhver boks, om det så er DVB-C, WDTV, ATV eller anden, så skal man selvfølgelig lige gennemgå en opsætning, hvor man vælger opløsning og lignende. Derefter skal den sikkert opdateres ligesom alle andre bokse. Done. OP ønsker at bruge PLEX, hvilket er præinstalleret på den, så det er bare at starte den op. Og jo, nyeste version af PLEX på Shield kan også klare bitstreaming af HD lyd. Så det eneste der egentlig kræver lidt ud over det sædvanlige er opsætningen af PLEX server. Men det er jo nu engang måden PLEX fungerer på, så det er det samme, uanset hvilken enhed du vælger til det. Det er først hvis man ønsker at bruge Kodi, at det begynder at blive lidt langhåret. Ikke at det er særlig svært, men jo, det kræver da noget mere af brugeren. Så igen, lad nu være med at fortælle hvordan boksen virker, når ikke du har prøvet den selv. Som jeg har fortalt dig mange gange nu, så er oplevelsen på Shiled'en slet ikke den samme, som på de tusindvis af skod Android bokse, man kan købe på eBay. |
|||
![]() |
|||
||
Det kan den nu godt. mkv behøver ikke at betyde yderligere komprimering. Du kan lave det man kalder et REMUX. Det betyder bare at du stripper BD'en for alt andet end selve filmen. Men den rippes stadig i 1:1 bitrate, men lægges blot i en anden container. |
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
||
tror du ikke det er dig der skal læse og forstå? en dvd rippet til MKV bliver da ikke HD, det vil da stadig være DVD kvalitet. [/QUOTE]
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet, en DVD kan laves til HD, så læs igen, før du kommenterer og kommer med påstande grebet ud af den blå luft.. Som jeg skriver, er DVD yt, men hvis man har en stor samling, er mkv det mest fornuftige format til at lave backup med. Det jeg mener er, at der ikke er nogen som helst grund til fremover, at arbejde med iso og DVD-rips. Din fladskærm fortjener bedre! Ja, mkv kan sagtens have samme kvalitet som en Blu-ray iso., som skrevet er det en såkaldt REMUX, de fylder så bare typisk over 20 GB. Nagash, jeg giver dig helt ret i dine betragtninger, men hvor har du fra, Kodi ikke kan afspille isoér?
|
|||
![]() |
|||
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
||
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet, en DVD kan laves til HD, så læs igen, før du kommenterer og kommer med påstande grebet ud af den blå luft.. Som jeg skriver, er DVD yt, men hvis man har en stor samling, er mkv det mest fornuftige format til at lave backup med. Det jeg mener er, at der ikke er nogen som helst grund til fremover, at arbejde med iso og DVD-rips. Din fladskærm fortjener bedre! Ja, mkv kan sagtens have samme kvalitet som en Blu-ray iso., som skrevet er det en såkaldt REMUX, de fylder så bare typisk over 20 GB. Nagash, jeg giver dig helt ret i dine betragtninger, men hvor har du fra, Kodi ikke kan afspille isoér? [/QUOTE]
Kodi (og InFuse) kan godt spille ISO'er, men ikke i de versioner der er kommet til ATV4.
|
|||
![]() |
|||
||
Supergris - Gammel erfaring fra da jeg stadig pillede med iso'er. Vidste ikke de havde rettet op på det. Så det er selvfølgelig meget fedt.
Men ja, jeg har ligesom dig droppet iso'er. De få jeg stadig havde til at ligge på mine diske, er blevet konverteret til mkv. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |