|
Alternativ til WD TV Live |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
I to, tror I ikke at I skulle oprette en separat tråd? I ødelægger fuldstændig OP's tråd med jeres snak, som jo er irrelevant i fht. hans udlæg.
Vis lidt respekt og overhold god debatforumsskik, ikke? |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Hbuus - Taler du om mig? For så har jeg kun kommenteret off topic, for at aflive nogle myter om at Nvidia har samme problemer/mangler, som de billige Kina-skod-bokse man kan købe på eBay. Det synes jeg nu er relevant nok, når jeg netop anbefalede Nvidia Shield, fordi jeg faktisk mener den lever op til OP's krav.
|
||
![]() |
||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
|
Det forstår jeg godt, Nagash, men trådstarter har jo allerede selv skrevet, at han ikke synes, at jeres diskussion er relevant for hans udlæg 😊
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det er jeg også med på. Men så længe Tsunamijhoe bliver ved med at komme med oplysninger, der simpelthen ikke er rigtige, så er det jo nødvendigt at aflive de myter. Der kan jo komme andre i tråden, der søger efter oplysninger de selv kan bruge. Så er det jo bedst, at de faktisk får oplysninger der passer og fra en der kender produktet :)
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
|
Vi er rent faktisk de eneste, der er kommet med korrekte og brugbare oplysninger, som der i høj grad kan bruges til noget!
At der så er nogle, der bliver ved med at komme med indvendinger, der ikke holder vand, gør vel, at man bliver nødt til at svare? Jeg har endda kommet med informationer, der kan bruges af flere, da der åbenbart stadig er nogle, der holder fast i gammel teknologi. En fladskærm i 2016 fortjener ikke, at blive fodret med et SD signal! Jeg kommer også med et spørgsmål til, hvad hans WD fejler, da det muligvis blot er firmwaren der driller, men har ikke fået et svar. Når der er nogle, der udtaler sig om noget, de ikke har kendskab til, og kommer med direkte påstande, de ikke har belæg for, så er det vel vores pligt at reagere, så trådstarter får den rette information? Jeg føler selv, jeg er i stand til at komme med input, da jeg rent faktisk ejer begge bokse, der er omtalt... Redigeret af Supergris - 03-April-2016 kl. 18:40 |
||
![]() |
||
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
|
Wow,
Så din fladskærm fortjener at man ripper sine dvd'er i MKV, ikke som ISO. Er vi ikke fuldstændig enige om at der ikke forskel i kvaliteten uanset hvilken man ripper til til. Hvis det du mener er at du ikke kan forstå at der stadig er nogen der ser dvd'er(rippet) så er det noget helt andet, det har da ikke noget at gøre med de 2 formater. |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
|
Hvis du læser det, jeg har skrevet, en gang til, er jeg sikker på, du ikke har behov for at stille de spørgsmål, du gør. Du udleder en masse, som jeg ikke har skrevet noget sted. Jeg skrev dette, for at fortælle, der findes bedre måder at rippe på end iso: "I øvrigt undrer jeg mig over, der stadig er nogle, der bruger iso og dvd-rips. Har I ikke hørt om mkv, der kan laves i HD, med væsentligt bedre billedkvalitet?" "Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet, en DVD kan laves til HD, så læs igen, før du kommenterer og kommer med påstande grebet ud af den blå luft.. Som jeg skriver, er DVD yt, men hvis man har en stor samling, er mkv det mest fornuftige format til at lave backup med. Det jeg mener er, at der ikke er nogen som helst grund til fremover, at arbejde med iso og DVD-rips. Din fladskærm fortjener bedre! Ja, mkv kan sagtens have samme kvalitet som en Blu-ray iso., som skrevet er det en såkaldt REMUX, de fylder så bare typisk over 20 GB." Naturligvis kan man ikke trylle DVDér om til HD, men man kan fremover, gå over til mkv, og så sørge for, man laver dem i HD, (Blu-ray rip) hvis der er tale om at rippe selv. Hvis I ikke mener, en fladskærm fortjener et signal i HD, så fred være med det. Det var blot for at hjælpe jer til et væsentligt bedre billede. Jeg håber nu, at alle har forstået, hvad det var jeg skrev, i et forsøg på, at give nogle gode ideer videre... Redigeret af Supergris - 04-April-2016 kl. 01:01 |
||
![]() |
||
Jespus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 284 |
|
Nu har jeg prøvet at følge med i hvad alternativet til WDTV live kunne være. Åbenbart er "plug n play" mediebokse noget skrammel man skal gå udenom, især androidbokse.
Tidligere i tråden nævnte jeg Xstreamer som et bud, fordi den havde fået et god anmeldelse i Lyd og Billede, der ellers nok kan lade kritikken hagle ned over et produkt, hvis de ikke mener, det lever op til deres forventninger. Er man bare nødt til købe en Raspberry, NUC eller det der NVIDIA for at få noget der virker, selvom man ikke har prøvet det før? Er det nemt eller kan man lære det måske? Xstreamer har desuden en anden tiltalende feature: Den er til at betale. Ang. udsagnet "Det er lavet i Kina" er ikke meget bevendt. Helt utrolig meget bliver lavet i Østen, også premium produkter ![]() ![]() |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
|
raspberry pi kan umiddelbart ikke lige klare hbo og netflix, så vidt jeg ved?
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
Jeg er sgu glad for mit ATV4.
Den kan det hele, på nær 24fps og 4k, men til gengæld så slipper man for at skulle nørde med en hel masse. Den virker bare, og det vælter frem med apps til den. Gætter på at der sikkert allerede er ved at være flere apps til ATV end der er til AndroidTV.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
|
Jespus - en NUC eller anden HTPC eller en RPi, kan ikke leve op til OP's krav. Man kommet til at løbe panden mod muren, når man vil afspille Netflix og HBO. Jo, en Windowsbesret maskine har da app til Netflix, men det bliver ikke samme lækre glidende overgang mellem app, som man oplever på andre manskiner. HBO har ikke en app til Windows, så der er du henvist til browserversionen, som selvfølgelig giver endnu ringere overgang, men samtidig er begrænset med 720p og 2.0 lyd.
Lige nu, er der kun 2 bokse der reelt kan det, der efterlyses. ATV 4 og Nvidia Shield. ATV 4 har langt flere apps, men dens mangel af 24hz (eller helt korrekt 23.976hz) og mangel på HD lyd gør, at jeg personligt ikke vil eje den. Infuse og andre medie apps til ATV 4, har ellers love at der ville komme support for DTS HD, men det lader vente på sig, og da de ikke nævner noget om True HD, så vil det jo stadig være en mangel. Så ja, Nvidia Shield er stadig eneste reelle bud. Jo, den mangler apps til de danske tjenester, men da den har Google Cast, så løses det den vej. Og Google Cast understøtter skam 1080p og 5.1 lyd. Læg dertil at den også har 4K og at både PLEX og Kodi kan klare HD lyd. Ja, selv hvis du har så ny en receiver, at du har Dolby Atmos og DTS X, kan den også klare det, hvis blot du bruger bitstream (kræver selvfølgelig, at filmen har sådan et lydspor). Axlon - ATV 4 havde allerede flere apps end Android TV, lige da det kom på markedet. Så ja, på det punkt vinder ATV 4 uden tvivl. |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
Kan man så ikke lige godt nøjes med en Chrome Cast?
Hmm havde faktisk håbet lidt jeg tog fejl. Tænk hvis Apple havde understøttet 24fps og 4k
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |