recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Yousee (flowTV)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Yousee (flowTV)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Yousee (flowTV)
    Sendt: 06-August-2020 kl. 20:33
Hejsa.

Jeg er lige flyttet i nyt hus, og der har forrige beboer undladt at lægge coax kabler ind i huset.
Huset er altså kun født med ethernet kabler, der er godt nok også sat antennestik op, men de er ikke forbundet ude i boksen Cry
Jeg har så tegnet abonnement hos Fastspeed, og fået leveret deres fiber forbindelse, som spiller 100%

Men jeg er storforbruger af flow tv, og vil derfor gerne have det igen, jeg har snakket med yousee, og de kan kun levere det via streaming, forudsat at jeg får leveret mit fiber igennem dem, og de er alt for dyre ifht fastspeed.

Så nu er mit spørgsmål, hvordan får jeg nemmest en ny udbyder af flow kanaler, som jeg kan trække over min fiber forbindelse ?

Jeg gider ikke alle mulige løsninger med 500 forskellige apps og abonnementer, for at kunne streame fra 17 forskellige steder.

Jeg vil i det store hele, have nogenlunde samme mulighed som med yousee, altså en boks der håndtere det hele, men er det overhoved muligt ?
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 21:15

 Er det en TDC Fiber forbindelse.? Så er det kun You See der kan levere TV på den, det kræver samtidig at bredbånd også leveres af You See.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Er det en TDC Fiber forbindelse.? Så er det kun You See der kan levere TV på den, det kræver samtidig at bredbånd også leveres af You See.

Ja, det er en TDC fiber forbindelse der er lagt ind.

Jeg får så bare mit leveret af Fastspeed, men jo, TDC ejer det ude i boksen
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 23:26
 Der er mange udbydere af Bredbånd på TDC Fiber, men kun en udbyder af TV, You See. Det er sikkert også dem der leverer på Coax, så du kan derved ikke få TV fra andre udbydere.

 Det eneste You See leverer på Streaming er på deres App´s og Web TV. Både på Coax og Fiber bruges deres Humax 4000 boks.

Flow TV bruges ikke meget her i huset, Nyheder er Flow, alt andet er On Demand fra DRTV, TV2 Play, Viaplay og D Play.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 23:44
Hej.

Hvor mange TV drejer det sig om?

Og hvilke Kanaler ønske I at se som flow TV?

Hilsen Carsten.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 00:12
Hvorfor ikke bare en parabol og Canal Digital, så får du også alle de kanaler som YouSee har fjernet siden nytår.
De har også en App, så du kan trække alle kanalerne over din fiberforbindelse uden at skulle skifte imellem flere Apps.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 00:26
Nuuday (TDC/youSee) er på vej med et rent streamingprodukt = youTV. Det skulle gå i luften her efter sommerferien.....
miri
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Nuuday (TDC/youSee) er på vej med et rent streamingprodukt = youTV. Det skulle gå i luften her efter sommerferien.....


Er det ikke kun beta test der starter op efter sommerferien, hvor man jo selvføldig skal betale fuld pris selvom man er tester
Til top
Ottilia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottilia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 09:28
Både Telia og Viaplay leverer flow-TV via deres app. Viaplay’s udvalg er dog meget begrænset, ud over deres egne kanaler.

Som en anden spørger - hvilke kanaler ønskes at se?

Her i huset kører vi udelukkende med Apple TV og bruger bl.a. Telia TV ved flow-TV-behov Smile De fleste programmer i arkiv, kan man spole reklamer over og man kan vælge kanaler til og fra efter eget ønske. 

Og så kommer vel YouTV i en færdig version på et tidspunkt.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 09:31
Der er Telia TV. Jeg ved ikke lige om der er andre.


Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 09:46
 Telia TV er skrammel, lave bitrater, og kun ganske få kanaler i HD, havde set på dem som alternativ til You See, men ikke når det er så dårligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Ottilia Ottilia skrev:

Både Telia og Viaplay leverer flow-TV via deres app. Viaplay’s udvalg er dog meget begrænset, ud over deres egne kanaler.

Som en anden spørger - hvilke kanaler ønskes at se?

Her i huset kører vi udelukkende med Apple TV og bruger bl.a. Telia TV ved flow-TV-behov Smile De fleste programmer i arkiv, kan man spole reklamer over og man kan vælge kanaler til og fra efter eget ønske. 

Og så kommer vel YouTV i en færdig version på et tidspunkt.

Man kan også "bare" købe Viasats fuldpakke og undlade parabol-installationen. Så har man adgang til alle kanaler via deres app. Kvaliteten er dårligere end via parabol, men jeg lever med det og kan sagtens nyde at se fodbold via app'en. Til gengæld er det møg-irriterende, at man kun kan aktivere abonnementet på fire enheder, når man har (i voree tilfælde) +12 enheder, der kan streames fra. Samtidig kan man kun have to aktive streams ad gangen.

Man får Viaplay Total med i prisen, så man har adgang til en masse sport, der ikke vises på kanalerne.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu